Ziet er weeral goed uit René. Jij hebt Delftship duidelijk al goed in de vingers!
Tja 3,75 kg voor 1,75 meter romp, inclusief tuigage en besturing, da's inderdaad wel een uitdaging. Maar niet onhaalbaar lijkt mij.
Bij mijn SUI64 Alinghi, gebouwd met een balsa romp op vliegtuigtriplex spanten (overigens zijn er na het beplanken met balsa maar 4 spanten in de romp gebleven, 2 volle rond de kiel/mast en 2 uitgeholde halfweg naar voor en naar achter) en hierop 1 laagje glasvezeldoek, zat ik aan 400 gram bij een romplengte van 120 cm.
Aangezien de alinghi ook een smalle slanke romp durf ik dit wel een redelijke indicatie noemen. Extrapoleren we dit naar een romplengte van 175 cm (schaalfactor 1,45 tot de 3° macht) dan komen we voor de romp, in balsa met een laag glasvezel en de nodige structurele verstevigingen, op 1240gr.
Edit: en wat een prachtig schip heb je dan

Blijft er dus 2510 gr over voor het dek, de tuigage, de electronica/besturing.
Snelle rekensom:
Carbon buis mast 14/12, 2meter = 125 gram
Stuurservo = 55 gram
Ontvanger = 20 gram
2 stevige zeilservo's = 280 gram (RMG sailwinch 280 serie)
dek in balsa met de nodige verstevingen = 500 gram (??)
LiPo battery = 100 gram
Totaal = 1080 gram
Rest = 2510 - 1080 = 1430 gram
dus nog 1430 gram voor de zeilen, giek, beslag, ditjes-en-datjes...
Het lijkt mij een uitdaging, maar perfect haalbaar voor wie goed en licht kan bouwen!