F1 2014... geluid V6

Grappig.....ik vond het oude geluid geweldig maar ook beetje vreemd, alsof er geen verbrandingsmotor maar een of ander vreemdsoortige verbrandingsoven in zat.

Maar het nieuwe geluid is heel anders en ik vind het net zo geweldig! Het klinkt nu meer alsof er net zo'n motor in zit als in een 'gewone' auto......je hoort een echte brul i.p.v. een buitenaardse jank maar toch ook duidelijk dat er wel iets bijzonders rond vliegt!

Ik vind het geweldig! Alleen de Toro Rosso en de Ferrari echt lelijk maar ja......lelijke auto's heb je nodig om mooie te waarderen
 
Ik vind het geluid ook geweldig mooi. Beetje zacht geloof ik maar wel stoer.
Die neuzen daarentegen, vooral van Red Bull....ik weet niet waar jullie aan denken als je die ziet?
22567.png
 
Ik ben al meer dan 40!! jaar een F1 fan in hart en nieren maar men heeft met deze "power unit" de plank helemaal mis geslagen. Ik heb mij vanaf vrijdagmorgen zitten verbijten, wat een bromvliegen. Echt verschrikkelijk en ik weet niet of het dit jaar nog wat gaat worden.

Bah....:2gunfire:
 
Ik vind het wel wat hebben. beetje terug naar de '80-er jaren met de 1.3l V6 Turbo motoren. :mrgreen: alleen dat ze toen 1500pk oid hadden, toch?
 
Ja, maar toen was er geen beperking aan het aantal te gebruiken motoren. Eén motor per kwalificatie was geen probleem. Nu moeten ze het hele jaar met 5 motoren doen dus dan kun je iets minder ver gaan....
 
Mja, met de technieken van nu (ook legeringen etc) kunnen ze denk ik toch ook al wel een aardig eind in de richting komen, ondanks deze restricties.
Ik zie het iig maar zo, the sound of the 80's is back. :mrgreen:
 
Ik heb vanmorgen de race kunnen kijken (lang leve de digitale recorder!) en het alles overheersende gejank is er niet meer. Maar het motorgeluid in de onboard opnames vind ik wel gaaf!
 
Mja, met de technieken van nu (ook legeringen etc) kunnen ze denk ik toch ook al wel een aardig eind in de richting komen, ondanks deze restricties.
Er mag niet meer bijgetankt worden, ze mogen per race maximaal 100kg benzine mee nemen en de maximale fuelflow is 100l/uur. Dat alles bij elkaar....760pk uit een 1,6 liter turbomotor die ook nog urenlang heel blijft en veel minder brandstof verbruikt dan die van vroeger: ik vind het knap.
Ik hoorde dat de motoren veilig tot 15000 toeren kunnen draaien maar omdat ook het benzineverbruik ernstig is gelimiteerd gaan ze niet verder dan 10500.
 
Allemaal leuk en aardig, onboard klinkt het inderdaad goed maar dat hoort alleen het thuispubliek. De ophef gaat om de beleving op het circuit, een video ter illustratie, verdere uitleg niet nodig denk ik?

[URL="
[/URL]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het mag van mij ook wel wat harder, maar het geluid op zich vind ik prachtig.

Het kan trouwens allemaal nog veel erger...
Voordeel is dan weer wel dat het niet zo storend is als er een lekker muziekje achter het filmpje is gezet :-)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Allemaal leuk en aardig, onboard klinkt het inderdaad goed maar dat hoort alleen het thuispubliek. De ophef gaat om de beleving op het circuit, een video ter illustratie, verdere uitleg niet nodig denk ik?

[URL="
[/URL]

2013 - Oorklepjes op
2014 - Oorklepjes af

:D
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Eerst maar eens dat vreemde mengsel wat ze nu gebruiken als brandstof vervangen door normale benzine met een octaan gehalte van 95.

Die elektrische F1 auto is er al en wordt uitgebreid getest.
 
Back
Top