F1 2014... geluid V6

die accu's worden verwarmd en/of gekoeld indien nodig. Ook alle stoelen worden verwarmd als je dat wil. En natuurlijk actieve telemetrie zodat als er problemen zijn te verwachten de service dienst dit direct doorkrijgt en via internet dit kan oplossen of je naar een service punt kunnen verwijzen. Dus eigenlijk weten ze in de fabriek precies waar je uithangt met de auto....... navigatie met gebruik van Google maps en de eerste 4 jaar gratis met een ander onderliggend navigatie systeem voor als internet wegvalt.

Dat motorgeluid moet je zelf maken, een speciale optie daarvoor is ruitenwissers aan de binnenzijde.
 
@ Brutus, er zijn 2 accu's leverbaar, een 60 kWh en een 85 kWh misschien dat je dan wel kan uitrekenen wat type lithium ion celen erin zouden kunnen zitten. Volgens mijn rijstijl zou ik makkelijk een bereik hebben van ruim 400 kilometer op een volle lading, dat was het oordeel van de Tesla specialist die mij begeleide.

Welk type weet ik niet, maar 60 kWh komt ongeveer overeen met 7000 cellen 2.3 Ah ofwel ongeveer 480 kilo, 85 kWh met ruwweg 8000 cellen 2.9 Ah ofwel goed 700 kilo....

Beide gewichten alleen de cellen, dus exclusief de montageracks voor de cellen en de bedrading....
 
Bert, als dat zo is dan kunnen we alle topics samenvoegen tot een.

Da's dan ook wel weer zo, maar het lijkt me toch, dat er hier in het café wat anders mee omgegaan kan worden... Het is niet zo dat we hier iemand zijn bouwverslag om zeep helpen, of heftig technisch interessante informatie onder een bult sneeuw aan het bedelven zijn of zo....

Toch?

Ik bedoel: in het schipperscafé is zelfs een café-draadje, waarin je over de duvel en z'n ouwe moer kunt ouwehoeren....

Voor alle duidelijkheid: in "echte topics" was ik deze discussie niet met je aangegaan, maar hier is dat volgens mij niet zo relevant....

Groet, Bert
 
In een cafe draadje wordt er inderdaad over van alles en nog wat gesproken. Dit is het non modelbouw deel en daar kan uiteraard over non modelbouw worden gesproken. Dit draadje gaat over het geluid (of juist niet) van de formule 1. Leuk dat we het dan gaan hebben over waterstof maar hoort eigenlijk niet in het topic.

Beide discussies zijn leuk en heeft niks met modelbouw te maken maar daarvoor zitten we ook in dit gedeelte ;)
 
Ik las laatst een mooi tegenargumentje van de constructeurs.
Toen de constructeurs 4 jaar geleden een handtekening onder dit regelement zetten was voor hen al duidelijk wat er dan ging veranderen. Zulke grote wijzigingen gaan gepaard met radicaal andere motoren en dat ga je horen!
Alleen de mensen die de regeles bedachten hebben kennelijk niet het technisch inzicht te realiseren dat een motor met 30% minder inhoud die ook nog eens 30% zuiniger moet lopen ook anders zal gaan klinken.

En dan moet je 4 jaar later niet ineens gaan huilen als je daar achter komt.
 
Ik hoor niemand huilen hoor !
Ik zag laatst de nieuwe grote airbus opstijgen en het geluid deed mij denken aan een stofzuiger, ongelooflijk ! zoveel power en weinig geluid.
 
Back
Top