F16 dual schaal 1 op 5

De grote klus kan straks beginnen.​

Ik had `t idee dat `ie al aan de gang was?! ;)
Ik kijk al een tijdje mee naar al `t werk welke je in de plug steekt, respect!
Ziet er erg mooi uit!​

Grt, Ram6​

Ik was inderdaad al begonnen aan de grote klus :rolleyes:.

De bedoelling was om met de onderkant te beginnen maar is toch de bovenkant geworden, is ook leuker voor het zicht werk en werk ook meer motiverend.
Als eerste de scherpe rand beplakt om een uitgangs punt te maken. Hier zit 0.10 mm alu folie op die zich iets beter laat vormen dan de dikkere.

full

full

Dit piel werk heeft zeker een paar uur gekost. Daarna was het eerste grote paneel aan de beurt. ook hier is wel drie uren in gaan zitten met uitmeten/ snijden en rivets plaatsen.​

Aansluitend maken.​

full

Dit is em geworden.​

full

Even een klein schuurbeurtje en de meeste krassen zijn ook weg.​

full

Nu de rest nog :???:.​

Laatst bewerkt door een moderator:
Hey Peter,

Het is weer zó prachtig, dat ik ondanks alle drukte even móet reageren; top! Dit is, wat je zelf al zei, leuk om te doen, lijkt mij. Mooi aan de romp bouwen en stuk voor stuk helemaal in de Alu!

Gebruik je nu de dunste Alu drukplaat? Laat dat zich in al die bochten wat vervormen, of zijn de meeste vervormingen in alleen breedte of lengte?

Prachtig hoor, hier (op het moment voor 90% van de tijd) een stille genieter! ;)

~Jolmer

Hey harde werker.... ik gebruik de dikste drukplaat, die grote vellen. Maar als je dit goed verhit word het heel zacht en moet je zelfs bij het rivetten zacht drukken anders heb je al een diep deukje.
Bij de minder gebogen oppervlaktes hoeft dit dus niet.

Staat je F16 al in je nieuwe pand? Dan kun je tussen door ook eens even pielen ter ontspanning.

Groeten,
Peter

Staat je F16 al in je nieuwe pand? Dan kun je tussen door ook eens even pielen ter ontspanning.
Tsja, daar zeg je wat! ;)

Ik kan er alleen niet veel schuren, etc, anders zitten die gestalde spullen onder een dikke laag stof. Het "schone werk" kan ik er uiteindelijk natuurlijk wél doen, geen probleem. Ik heb nu 45 meter stelling, daar zit vast wel een plekkie tussen! :mrgreen:

~Jolmer

Nr 2.

Deze plaat is een beetje getordeerd en heb eerst de details aangebracht en toen het paneel heet gestookt omdat het alu dan zachter wordt en zich beter laat vormen naar de ondergrond.

Een foutje is zo gemaakt :( de eerste kon in de prullenbak terwijl hij bijna klaar was.

full

Alles oke hier, hobby zit niet zo'n vaart in laatste tijd maar da's ook niet altijd prio hé? ;) Binnenkort weer een updeetje, eerst maar eens effe kijken hoe peters hier lekker met aluminium bezig is.

Grtz,

Ik doe mijn best maar ga niet elk nieuw paneeltje laten zien. Dat wordt een beetje saai want ik moet nog zoveeeeeeeeeeeel.

Gr,
Peter

Wordt hoooog tijd voor een updeetje Gerald.

Toch nog een plaatje van een hele lastige met al die kleine rooster lijntjes.

full

Op z'n plekkie

full

De panelen structuur als je er bij langs kijkt.

full

Back