F16 dual schaal 1 op 5

ik vind hem zo mooi :worship:.

gr arjan kok

:D Dank je.

Static discharger en het A/R light gemaakt (air refueling). Heb m'n wijsvinger erbij voor het formaat.

full

full

En hier het A/R light, gemaakt van massief koolstof. Staafje in de boormachine en schuren maar. Tussen stukje van messing en er past later een minie ledje in.
Het achterste deel blijft straks achter op de plug en word in de mal mee gelamineerd.​

full

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Niet geplakt, wel getekend...... de static discharger voor op de vleugels en roeren.
Er moet er 15 op komen .

full

Mooi werk Peter! Net als olnico op rcu ben ik erg benieuwd hoe alle details (exl. de kleine pielekkes dan ;)) straks uit de mal komen.

Grt,
Gerald

Hey Peter!

Nice, die static dischargers! Ongelofelijk wat je klaarspeelt! Helemaal mooi om de dorsal- en vertical fin even in het echie te hebben mogen bekijken. Wat ik al eerder zei, meen ik nog steeds; je zou eigenlijk met de plug en het Alu willen vliegen, zo echt ziet dat er van dichtbij uit... :mrgreen:

~Jolmer

Weinig te melden op het plak front alleen maar bezig geweest met schroeven indraaien en kleine dingetjes doen aan het staart gebeuren.

full

Geen alu plakwerk dit keer maar nog wat achter gebleven knutsel werk aan de cockpit.
De opening van de cockpit is nu strak geplamuurd met behulp van een glasplaat, deze zorgt er voor dat het echt vlak en strak wordt.

full

Om de onderkant van de cockpit aan te sluiten is de ondergrond afgeplakt met plastic en tape, alle randen dik in de plamuur en aandrukken maar. Op de bovenkant zijn op diverse plaatsen houten latjes geplakt zodat in feite de cockpit hier op hangt terwijl de plamuur droogd, tevens blijft hij zo uitgelijnd.​

De op te vullen kier.

full

full

Tussen door ook nog de vleugels (pennen) er aan gelijmd om verdere bewerking gemakkelijker te maken.​

full

En nog een ingreep gedaan in de plug om later de mogelijkheid te hebben om ook een F16 A versie te kunnen bouwen. Tevens is deze 'amputatie' ook weer een voordeel voor het lossen van het model later uit de mal. Hoe minder opstakels hoe beter. Moet wel weer een apart malletje maken voor dit onderdeel maar dat is niet zo veel werk.​

full

Gelijk maar weer in de plamuur gezet.​

full

Er komen nog een paar laagjes plamuur op omdat je dit niet in een keer kan vol trekken.
De opstaande randen waar de canopy gaat scharnieren word binnenkort ook aan gepakt maar moet eerst even kijken hoe dit bij de grote zit.​

Wordt vervolgd.

A versie

Intussen even wat spanten gemaakt voor de A uitvoering (Jolmer :rolleyes:) en dat geeft toch wel weer een heel ander beeld op de kist. Het lijkt of dat hij langer geworden is. :p

full

full

Zou een mooi plaatje opleveren als de beide versies op de baan staan.
(helaas het verkeerde embleem op de tail ;)).​

full

Achter stuk canopy is nu ook bijgewerkt en weer passend gemaakt.

Als eerste is de onderkant weer passend geschuurd en zijn de raak vlakken beschermd met een soort mylar plastic.

full

Mooi aansluitend.​

full

En hier lekker in de epoxy plammuur gezet en de boel vast getaped.​

full

De onderzijde achter moest ook nog bijgewerkt worden want deze heeft aan de onderkant twee boog vormige rondingen (dit paneel word de donut genoemd), deze zijn eerst in de 'uitlaat dop' gemaakt en die vorm heb ik met behulp van plamuur weer overgenomen in de romp.​

full

Mooie scherpe vorm zoals het moet zijn.​

full

De toekomstige nozzle.​

full

Uiteraard komt het nodige binnenwerk er ook nog in.​

Prachtig werk man, zo'n oermal helemaal in elkaar friemelen met elk detail, respect. Tis nog een hele mamoet klus voor de boeg, hoop dat je binnenkort eens met de negatief kan beginnen. Ben je van plan om de hele romp nog te gaan panelen met aluminium?

Bij mij schiet het momenteel voor geen meter op, druk op werk, bezig met cockpit maar met hele kleine onderdeeltjes duurt dat zóóóó lang....:sleepy:....voordat je wat hebt.

Grt,
Gerald

Thanxs, ja ik ben er nog wel ff zoet mee maar de start om weer te kunnen plakken duurt niet lang meer :D. De plug ligt nu op de kop en ik denk dat ik daar met het plakken start.

Gebruik je ook een loep als je zo'n klein onderdeeltje maakt want die knoppen zijn haast niet vast te houden lijkt mij.
Kun je niet een minie fotootje plaatsen :rolleyes: om even op schaal te denken.

Groet,
Peter

peter coers;2020551 [LEFT zei:
De toekomstige nozzle.[/LEFT]

full

Uiteraard komt het nodige binnenwerk er ook nog in.​

Maak je hem zo open, als in full afterburner? Of vertekent hij een beetje op de tekening?

Nog geen aluminium geplakt maar ben bezig om alle belangrijke lijnen uit te zetten op de onderkant. Deze lijnen komen weer overeen met de grote spanten tekening
Heb alle details uitgeprint en nagemeten op de 1:1 en dit zet ik met een kruislaser over op de plug.

full

full

full

De grote klus kan straks beginnen.​

Back