F16 dual schaal 1 op 5

:zon: bedankt.

Heb de overgebleven scherpe rand ook maar aan gepakt, op de stuurboord kant heb ik deze met 0.10 folie beplakt en de bakboord kant met 0.25 alu.
De folie laat zich heel makkelijk bewerken maar wilde dit ook met de dikkere alu plaat proberen.
Het alu verhitten, ff wachten want anders het je blaren op je vingers, en dan bewerken.

full

full

Het alu enigszins in zijn vorm drukken.​

full

Bewerken met een hulpstukje.​

full

Klaar.​

full

Heb de nozzle enigsinds al werkend maar krijg de laatste hevel niet sluitend, er zit ergens een minimale afwijking en moet dit bij de echte checken. Op de echte zit nl. overal speling en dat heb ik er nog niet in.​

full

Dit is er een van de F15, die van de F16 is een klein beetje anders maar werk het zelfde.​

full

Laatst bewerkt door een moderator:
dit heb joe weer mooi gedaan.
word weer tijd voor een bezoekje van de week.
inmiddels heb ik ook weer wat gedaan maar daarover hoor you nog van mij (hi hi) :p:o:)

Hoeveel paneeltjes komen er totaal nu op deze kist ?

gert-jan

Ik wil het niet weten haha. Je kan ook vragen hoeveel rivets, ook dat wil ik niet weten want ik ben de tel al kwijt.:D

Heb een afdrukje gemaakt in wax om te zien hoe de details hier in terug komen.

full

De afdrukken zijn weliswaar klein maar op de grote moet je ook weten dat ze er zitten, het deuk patroon in het alu komt zo wel overeen.​

Beautiful man. How do you get the "X" of the screw head. i was thinking to use real screws but watching your work it become realistic.
Grts,
Pablo

Beautiful man. How do you get the "X" of the screw head. i was thinking to use real screws but watching your work it become realistic.
Grts,
Pablo

I used also real screws in the tail but experimented a bit with tiny screwbits and found that this is easyer and quicker than real ones.

When do you start with the alu? Nice hangar by the way.

Greets,
Peter

Doing some correction on dimensions, alignment wings to the body, cheking simmetry, improving edges, a hard work before alu sheeting, but i want to experiment with it these days too. you mark the rivets and screw before glue on surface dont you? but after take the shape the fuselage i guess??

I have more space now to build. I could see imperfections easily on alignment, thought it was perfect :( couldn't figure it out in short space.

Keep up the good work Peter!! really nice, follow your steps master :worship:.

Grts,
Pablo

Geef ik wel een update: cilinder zes zit op het huis! :p:confused::p

Ah mooi. nou vooruit een klein updeetje dan.

Ben met de cockpit bezig om die strak te maken, kleine imperfecties er uit halen. En met het blikwerk rond de canopy begonnen.

full

Ingesmeerd met controle poeder en dan schuren met P240 op een klos. De strepen zijn van de kwast, had geen zin om de zolder af te plakken voor de nevel met spuiten.

full

Zo gaat het er ongeveer uit komen te zien, eerst passen en meten en dan de details er op.​

De bubbel achter de canopy krijgt een nieuw blikje, de aansluiting was niet mooi.​

Ziet er weer goed uit Peter. Zie je dat er toch nog een update op ons lag te wachten. Heb alle 9 cilinders erop. Nu de rest nog. Succes verder.

Nog even een updeetje voor Andre ;), heb het kale paneel even verder bewerkt. Ze worden vast geplakt als de canopy afgewerkt is om beschadiging te voorkomen.

full

full

full

Back