F16 dual schaal 1 op 5

happynis

he he andre weer happy nou hij weer hoe :rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes: ver ben je met jou stermotor :rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes: :rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes:

full

full

Dit lijkt misschien niet te kloppen maar onder dit paneel zit het mechaniek voor de haak. De open stukken blijven zo want die moeten er bij het model uitgehaald worden.​

full

Voorbereiding voor het grote paneel.​

full

Dit komt er onder is de bedoeling.​

full
[/QUOTE]

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik happy, wat dacht je van die andere 10.000-den bewonderaars!!!!!!!!!!! Stermotor ligt nu even stil. Eerst wat "klusjes" voor de hobby, dan f-15 en dan weer verder met de 9-cilinder. Als jij morgenvroeg maar niet belt, mendeltbooster!!!!!:bye::bye::bye::bye:

Goed bezig, Peter! Man, man, ik blijf me verbazen... :mrgreen:

~Jolmer

Ik verbaas me ook........ ;) heb je tijd om ff op het forum te loeren haha.

Heb weer eens wat gedaan, heb even een sprongetje gemaakt naar achteren want ik miste wat info over een paneel. Die komt later wel weer aan bod.

Heb nu de zogenaamde badkuip gemaakt, wel veel rivets op dat ding zeg :rolleyes:, maar ja waar niet.

full

full

Bajonet sluiting die de kuip en de 'donut' vasthoud.​

full

Eerste verdikte plaat rond de opening waar het einde van de haak invalt. In het model komt er een bakje achter.​

full

En de tweede.​

full

Hoi Peter,

Tjonge, dat ziet er weer mooi uit!
Als dat ding straks volledig in het alu staat, lijkt me waanzinnig..:celebrate:.

Succes!

HJ

:eek: Hee Haje, nou mij ook hoor :).

Paneel is nu klaar. Heb even met staalwol geschuurd, daar begint het heel mooi van te glimmen :D.

full

full

Blijf maar steeds lastige panelen tegen komen :rolleyes: niet qua kromming maar detail.

Hoe simuleer je een scharnier dat op schaal niet na te maken is :confused:, ik heb dit er van gemaakt.

full

Tandjes zagen en later iets inkorten met een vijl.​

full

Twee stripjes alu van 1mm gesneden 8O.​

full

Zo ziet het er dan uit, niet helemaal schaal maar bijna. ;) Dat kleine gaatje werk ik nog weg, tikte net met de zaag er tegen.​

full

Dat stukje zou ik tog opnieuw doen
je zou het scarnier in de plaat kunnen graveren of kerven
Ik denk dat je dan een mooier resultaat hebd

Hoi Peter,

dat scharnier wat je wilt na maken bestaat uit 3 delen en dus 2 piano schanieren en het middelste deeltje.

groetjes Marco

ps aan het uiterlijk zijn er hier geen veranderingen aangebracht of gemodificeerd de Jumper blijft tot jan.2012 nog hier op WDT

Heb al iets bedacht om het toch te kunnen maken, komt later wel.

Is er in de cockpit ook iets veranderd? In grote lijnen blijft dit vast hetzelfde.

Grts,
Peter

Weer wat panelen erbij, de onderkant gaat toch sneller dan de bovenkant :D. Misschien dit jaar helemaal in het blik.

full

full

Nu zij de twee grote panelen aan de beurt, meters maken .............​

full

Ben weer een luikje verder.

full

full

Brandblus luikje in het midden. Dit klapt bij de grote naar binnen toe er zitten veren achter en het schijnt dat ze ook wel eens verloren worden onder het vliegen. (is mij verteld)

full

Ziet er netjes uit!

Dat van die luikjes verliezen zal je wel van die leeuwarden mannen hebben gehoort? :mrgreen:

Groeten van Volkel!

Back