F16 dual schaal 1 op 5

Ben weer een stukje verder gekomen.

Uitzetten rivets.

full

En een halve meter verder :D.

De kleine luikjes moeten nog scharnieren hebben.

full

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Peter,

1.2 mm en 2.0 mm Herex, ga je dat op alle onderdelen toepassen, en overal van hetzelfde gewicht, of ga je ook hoger in soortelijk gewicht in b.v. de leading edges/nosecone etc?
Dat wordt een loeistrakke kist! Weet je ook al hoe je de lijmnaden gaat aanpakken, ook daar sandwich? Tape- recessen in de mal voor het overlamineren van de buitenhuid, of gewoon 'koud' op elkaar.
En ga je een gelcoat toepassen, of direct met een primer/lak systeem in de mal?

Je ziet het; een hoop vragen, je zult al wel het een en ander uitgedacht hebben.
Ben benieuwd of je ons een kijkje in je keuken gunt;)...

Groeten HJ

BTW mijn projectje staat idd voorlopig op een laag pitje, we zijn erg druk met de kleine hier momenteel:sleepy::sleepy:
Prachtig werk, al zeg ik het zelf...;)

Hei Peter ,

Ik heb het al een paar keer bekeken wat je aan het doen bent ...

Maar Peter , RESPECT MAN , TOP TOP TOP TOP TOP TOP TOP TOP TOP TOP TOP .....

Dit is modelbouw in zijn BESTE vorm ...

I LOVE IT , I LIKE IT .... :rolling: ... :cool:

En trek je niets aan van de tijd , het is het eindresultaat wat telt ...
En DAT KOMT HELEMAAL GOED ..... :snipersmile:

Grtz
Ronny

:Fade-color :D Thanks.

HJ, wat een vragen haha. Op alle onderdelen komt die combinatie in de vleugels misschien 50gr binnenkant maar dat zie ik nog wel. op de lijmnaad van de 'buik' komt ook sandwich maar die van de bovenkant en onderkant niet, deze zit nl in de scherpe hoeken van de romp. :confused:

Alleen de buik bestaat uit 2 delen en de bovenkant uit 1.

Over de lijmnaad komt een strook glasmat, het kan met een lijmverbinding maar gezien mijn grooote kockpit opening kan ik daar makkelijk bij.
Het primer systeem moet ik nog testen hoewel er een intake van de 'oude' al een tijdje ligt te wachten voor verdere bewerking.

Zo nu weer een plaatje, de paneel deurtjes zijn nu ook klaar.

full

full

full

Nice panels!! love this part of the fuselage, flat, without curvature, very easy. At the moment i am blocked with the aft panel at upper fuse :confused:. Really hard to do man. Tomorrow i'm going to have more luck.
Grts,
Pablo​

Laatst bewerkt:
Hi Pablo, thats not the only one who will give you a headache haha, the last one on the belly is also one, and the two besides the intake.
So if you start with one my advice is to take a pair of asprines as precaution :mrgreen:

You can cut the last one in two this makes it a lot easyer, the dorsal will cover the cut.

Greets,
Peter

Saai.... ECHT NIET! ;)
Vakwerk, blijft mooi de plug steeds verder gereed te zien komen!

Succes verder,
Groeten, Ramses

Das voor ons makkelijk om te zeggen ramses!

WIJ zitten lekker lui achter de pc naar peter zn foto's te kijken terwijl hij al t werk staat te doen! :mrgreen:
Dus dat t soms wat saai voor m is snap ik wel!

Hou vol peter!!!

Heb even een plaatje wat me wel weer inspiratie geeft....
De aansluiting met de neus :D, het is wel een proefstukje maar dit geeft weer moed.

Nu de kruislaser er boven hangen om de rivet lijnen uit te zetten.

full

De panelen zitten er op en zijn klaar :D, heb gelijk maar even een proefje gedaan met het schuren van het alu. Scotch bright op de machine en maar rossen, ik vind het resultaat wel mooi, de glans is er af en het lijkt of ie gestraald is :D.

full

Met rivets en geschuurd met 400, minder mooi dan met scotch bright.​

full

En de andere kant en het midden.​

full

Het resultaat na het schuren met scotch.​

full

full

Scotch brite

Hallo Peter,

Ziet er prachtig uit! Welk Scotch brite product heb je hiervoor gebruikt en waar is dit verkrijgbaar?

gr, Dick

De panelen zitten er op en zijn klaar :D, heb gelijk maar even een proefje gedaan met het schuren van het alu. Scotch bright op de machine en maar rossen, ik vind het resultaat wel mooi, de glans is er af en het lijkt of ie gestraald is :D.

full

Met rivets en geschuurd met 400, minder mooi dan met scotch bright.​

full

En de andere kant en het midden.​

full

Het resultaat na het schuren met scotch.​

full

full

Back