F16 dual schaal 1 op 5

He Melvin, Chris heeft net weer schietoefeningen gedaan dus hij staat op scherp haha :murder:. Of ie iets geraakt heeft is een tweede :rolleyes:.

Heb de eerste ventral vin klaar (die vallen er niet af ;)).

Eerst een linker en een rechter gemaakt met flapjes die ik later omvouw, deze maken de randen wat steviger.

full

Twee spantjes van aluminium gemaakt die de kniklijn sterker maken.​

full

Aan elkaar en ter afwerking een messing profieltje aan de voorlijst zoals bij de grote. Hier komt nog alutape over heen voor verdere afwerking.​

full

En op de plug onder een hoek van 15 graden.​

full

Laatst bewerkt door een moderator:
He Melvin, Chris heeft net weer schietoefeningen gedaan dus hij staat op scherp haha :murder:. Of ie iets geraakt heeft is een tweede :rolleyes:.

Heb de eerste ventral vin klaar (die vallen er niet af ;)).

Eerst een linker en een rechter gemaakt met flapjes die ik later omvouw, deze maken de randen wat steviger.

full

Twee spantjes van aluminium gemaakt die de kniklijn sterker maken.​

full

Aan elkaar en ter afwerking een messing profieltje aan de voorlijst zoals bij de grote. Hier komt nog alutape over heen voor verdere afwerking.​

full

En op de plug onder een hoek van 15 graden.​

full

ooooo wat weer mooi

Klein closeupje van de fuel tank water drain. (voor de kenners ;))

Het kan zijn dat er een schroefje in het midden moet maar dat verschilt nogal ben ik achter gekomen. Tja wat is nog standaard tegenwoordig er word overal wat weg gehaald :rolleyes:.

full

Pas maar op nu jij je vloot ook gaat uitbreiden, straks ook het een en ander slopen van je f16's om de Oranje vliegend te houden :mrgreen:.

Misschien krijg ik dat probleem ook wel als de dual broertjes en zusjes krijgt haha :(. Die Avonds zal bij mij ook niet blijven.

Grtz,
Peter

Als botenbouwer nog nooit "vreemd'' geweest hier,maar hier ga ik vaker rondneuzen.......PRACHTIG stuk vakwerk......

gr Herman

Mee eens!

Peter, je levert een prachtige plug af.
Nu je er bijna bent, heb je inmiddels een keuze gemaakt in hoe straks verder?

HJ

Mee eens!

Peter, je levert een prachtige plug af.
Nu je er bijna bent, heb je inmiddels een keuze gemaakt in hoe straks verder?

HJ

Hey HJ, ja ik weet al wat ik ga doen. Ik ga de mal maken met epoxy gelcoat en hars.

De romp zal worden gemaakt in sandwich, buitenkant 110 gr keeper dan 1.2 mm Herex en binnenkant 80gr. Uiteraard vacuüm gezogen.
In de vleugels komt 2mm herex.

Ik zag dat het bootje in rustig water ligt ;).

Groeten, Peter

Back