F16 dual schaal 1 op 5

Nr 2 is ook gelukt, ander kleurtje maar zelfde spul.

qea7.jpg

q64.jpg

7mcn.jpg

hvwk.jpg

au7x.jpg

o9jz.jpg

Ik ga nog een oven bouwen voor de mallen om ze af te bakken op 50 graden.
Als ik nog een plekkie kan vinden op zolder :( haha.

Hallo Peter,

Moest op mijn werk snel een paar dingen maken in epoxy glas en heb daar even snel eenvoudig een oven voor gemaakt van 2 cm styrodur platen en met als warmte bron een fohn.
Is binnen 3 min op 60 graden.

Groet Jan...:bye:

HJ.......... veeeel haha.

Jan........ Hoe lang laat je de fohn dan draaien? De hele nacht.......

J.W........ als je dat blauwe bedoeld, dat is natuurlijk gelcoat.

Ben benieuwd hoe de afdruk van de nozzle gaat worden.

op55.jpg

9x9s.jpg

Sneeuw op zolder haha.
8x1w.jpg

Ben benieuwd hoe de afdruk van de nozzle gaat worden.
Tuurlijk komt dat goed joh, je ervaring in mallen zorgt daar wel voor. Goed om te zien dat je eindelijk aan mallen bent toegekomen vind het altijd mooi om te zien hoe onderdelen zo geboren worden. De romp was er ook al zo goed als klaar voor?

Groetjes,

Hoi Peter,

Ziet er weer/nog steeds prachtig uit allemaal!

1 vraag: Misschien zie ik iets over het hoofd, maar waarom zit er op de plug van de nozzle alleen een vacuum-flens op de deelnaad, en niet ook aan de uiteindes van het vormdeel (ik vraag me af waar je de rand van de vacuumzak op gaat vastzetten tijdens productie, vandaar)? Wellicht heb je een andere techniek, maar zo zou ik het doen; ik weet helaas niet beter...:razz:

Je levert weer topwerk, ben het met Gerald eens. Ook mooi om te zien dat je weer meters kunt gaan maken, lijkt me wel een goed gevoel geven na al die moeite die je in de pluggen hebt gestopt!

Dikke pluim, absoluut verdient!!

Groeten,

HJ

De romp is er ook klaar voor Gerald, alleen moet er nog een mal omheen komen. Eerst de kleine delen en dan de grote :D.

Dank je HJ, jij kan er ook niks aan doen dat je niet beter weet haha ouwe expert.
Ik heb met opzet geen flens op de uiteinden want ik wil een minimale flex in de mal houden vanwege een paar kleine details die een klein beetje zouden kunnen haken.

De nozzle word later niet vacuum getrokken vind ik niet nodig dus deze mag 'normaal' uitharden.

Groetjess

De sneeuw is van de mal en dit blijft er over na het uitkloppen, een laag die goede hechting geeft aan de volgende lagen.

0b6b.jpg

Klaar om te drogen

f5s9.jpg

Twee nozzle mallen, een is een stukje motor en de andere heeft de Turkey feathers er op.

8l2t.jpg

Hoe vind je deze dan??

Ik ben er heel blij mee, alle details super overgenomen in de mal. Er bleven een paar fingerseals plakken maar die kwamen gemakkelijk los, ze zaten met wat sec lijm vast op de plug. Had er rekening mee gehouden dat dit zou gebeuren.

HJ, de minimale flex die ik nodig had bij deze mal is je nu wel duidelijk denk ik. Als beide kanten nog een flens had gezeten kon de mal niet lossen.

Alleen nog de delen opfrissen en schoonmaken en de collectie word groter :).

De plaatjess

tngu.jpg

fu7a.jpg

i2av.jpg

Een super strakke deelnaad!

u1eh.jpg

Peter,

Ongelooflijk wat een werk maak je ervan maar wat wordt het ook schitterend mooi.

Respect :worship:

flex in de mal

Hey man,

'T ziet er weer super uit.
En die flex heb je idd nodig, helemaal mee eens!

We zien mekaar van 't weekend!

Keep up the good work!:cool:

HJ

Back