F16 gekocht ( nu alles leren over Turbine's )

Hallo,

Ik heb een poosje geleden met iemand op een clubavond over een jet staan praten.. toen zei hij dat hij een F16 binnen zou krijgen en dat ik die wel zou mogen kopen.
Het heeft even geduurd maar gister ben ik gaan kijken naar het toestel en kan maar 1 ding zeggen .. WOW wat een waanzinnig toestel is dat.
Heel erg compleet en mooi gespoten, retracts zitten er al op en alle luchtslangen, kleppen, tankjes etc zitten erbij, ook de benzine tanks zitten al netjes weggewerkt in de romp.

Helaas paste het toestel niet in mijn busje dus ga ik vanavond met een andere bus het toestel ophalen en dan maar eens beginnen met alles uitpakken ( roeren afwerking etc. )

Daarna met de bouw beginnen en de setup uitzoeken.
Ik ben nieuw met Turbine toestellen dus zal wel heel veel moeten gaan lezen en uitproberen, maar hoop eind van de zomer alles vliegklaar te hebben.

Als ik er mee bezig ga zal ik wel wat foto's plaatsen en zal ook de nodige vragen wel gaan stellen.

Ik heb al een foto gevonden van hoe ik het wil gaan laten airbrushen ( zie hieronder.)

Mvg,

Een trotse F16 eigenaar ( Bart )

Zo wil ik hem graag laten spuiten.
607647c327b2b8f43.jpg

Ik en mijn nieuwe trots.
607647c32581a5a4c.jpg

607647c32562d24e4.jpg

607647c325630633b.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
Hee Bart,

gefeliciteerd met je aankoop en ons goed op de hoogte houden van de ontwikkelingen etc.

Ben zeer benieuwd naar het verloop hiervan.

Grt,
Berto.

ps. de Cessna Skymaster vliegt heerlijk ook lekker om mee te raggen :lol:

Hee bart,

Mooie kist is deze van Flyeagle ??

Welke Turbine ga je gebruiken P 60

Grt Ger.

Geen idee waar de kist van is.. krijg de boeken vanavond..
Er komt een P80 op maar moet hier nog eens goed voor gaan lezen .. welk type en specs etc. en de prijzen natuurlijk.

Ga eerst de aansturing maar eens maken en alles goed bekijken en dan komen de vragen wel :cool:

Mvg

Bart

Yes nog een F16 in Apeldoorn erg gaaf Bart ik wil hem natuurlijk wel even komen bewonderen.

Erg veel vliegplezier er mee gewenst door mij, nu kom ik vaker buurten hihihi

Yes nog een F16 in Apeldoorn erg gaaf Bart ik wil hem natuurlijk wel even komen bewonderen.

Erg veel vliegplezier er mee gewenst door mij, nu kom ik vaker buurten hihihi

Ik haal hem zo op en vanavond staat hij in het clubgebouw.. :cool:

Ben ook super trots op het toestel en kijk elke 5 min. ff naar de foto...

Heb jij er ook een dan ????

@Bart

Ja ik heb er ook 1, maar daar moet ik het nodige nog aan knutselen en ik neem daar de nodige tijd voor ik ben nog met andere dingen bezig.

Als je hem vanavond mee hebt naar de club, dan kom ik vanavond even buurten, lijkt me toppie om die F16 van jou van dichtbij te bewonderen. Anders bel me even ik wil er wel meer van weten

Laatst bewerkt:
Heb je een foto van jou F16? ben wel benieuwd..
Ben er vanavond vanaf 20:00 met het toestel.!

heb dan hopelijk ook meer info van merk etc.

Oke Bart ik zie je vanavond op de club en foto`s van mijn F16 enz enz kun je zien in mijn fotoalbum alhier, maar die van jou is vele male mooier als die van mij hoor, toppie die van jou.

Moet je wel erg zuinig mee wezen, zou jammer zijn als ti plat ging

Laters

Tja ik maar balen dat ik zoveel dingetjes koop voor de modelbouw. motortje hier, servotjes, regelaartje zender etc etc..

Zit ik net te googlen op een P80 jet engine.. :cool:

Voel me al weer een stuk fijner dat ik dan niet mag klagen over de kosten. :p

Tering hee.. super gaaf dat wel maar zoveel geld. Misschien dat ik ooit nog eens zo gek ben maar dat is zeker niet voor de komende paar jaar. ;)

Hoe zou zoiets nou vliegen? Ik probeer het op de simulator wel eens maar dat is echt pijlsnel en zo snel uit het zicht.

Ik kijk ernaar uit om je project te volgen!

Hey hallo Bart gefeliciteerd met je aankoop!
Stuur mij maar even een prive berichtje dan zorg ik dat je de bouwbeschrijvingen per post thuis krijgt!
Ook is er nog een schaalcockpit leverbaar!

Groet, Henk

Geen idee waar de kist van is.. krijg de boeken vanavond..
Er komt een P80 op maar moet hier nog eens goed voor gaan lezen .. welk type en specs etc. en de prijzen natuurlijk.

Ga eerst de aansturing maar eens maken en alles goed bekijken en dan komen de vragen wel :cool:

Mvg

Bart

Het is inderdaad een kit van Flyeaglejets gewoon een prima prijs kwaliteit verhouding naar mijn idee.

groet, Henk

hallo,

mooie kist maar wat weegt hij nou ben erg benieuwd meestal geven ze een bepaald gewicht op wat mij inziens vaak niet haalbaar blijkt :rolleyes:

zijn er mischien nog meer mensen die ervaring hebben met Flyeaglejets ?

groeten
michel

Het is inderdaad een kit van Flyeaglejets gewoon een prima prijs kwaliteit verhouding naar mijn idee.

groet, Henk

hallo henk,

wat ben je nou totaal kwijt voor je hem in nederland hebt.

groeten michel

@Bart

Ik heb je kist vanavond met bewondering bekeken, echt toppie hoor heelveel succes met je nieuwe aanwinst en we houden kontakt.

IK WIL ER OOK 1 hihihi nee echt een super kist

Laters

@Henk

Komt die F16 van Bart bij jou vandaan Henk

Laatst bewerkt:
F-16 Flyeaglejet

Hallo Allemaal ja klopt de F-16 is via mijn vliegkameraad bij Bart beland.
Ik heb hem zeg maar als proef besteld om te kijken hoe die Chinezen zijn kwa betrouwbaarheid! En ik moet zeggen het is niet allemaal even gladjes verlopen maar ze hebben het wel keurig tot een goed einde gebracht.

Als er meer belangstellen is voor deze F-16 of misschien bij een ander model van deze firma is het mogelijk een een grote bestelling te doen dat scheeld ook nog in de kosten.
Via rc network het duitse forum ben ik al benaderd.

Ik hoor het nog wel....

Groet, Henk

Back