Erik-M
PH-SAM
Om voor mij de mogelijkheden om te vliegen wat te verruimen, wil ik toch maar een elektrostunter bouwen. Maar om nu niet gelijk een miskoop te doen, zoek ik wat aanknopingspunten voor een aandrijfsysteem.
Ik bedoel hiermee een prop-motor-regelaar-accu combinatie waarmee een succesvolle start gemaakt kan worden.
Het gaat me niet zozeer om bepaalde merken als wel om bepaalde parameters zodat ik er niet gelijk volledig naast zit. Misschien zijn er inmiddels wel een aantal mensen die wat van deze gegevens paraat hebben en ze met ons allen willen delen. Het is natuurlijk ook mogelijk dat iedereen die iets weet het aan mij mailt. Ik kan er dan een overzichtje van maken wat dan weer hier en op ander plaatsen gepubliceert kan worden.
Om te beginnen heb ik aan de volgende dingen zitten denken. Ik ben nog niet begonnen met bouwen want ik twijfel nog of ik een zg 6-bak zal bouwen (Nobler afmetingen) of een 8-bak (B.v. Flying Dutchman afmetingen)
Voor de 6-bak:
- ca. 500Watt motor buitenloper (gewicht in de 150 tot 175 gram klasse)
Motor type ca.1000 Omw/volt
- 3s Lipo ca.2500mAh 20C
- 40 Ah regelaar
- prop ????? 10x6 of 11x5 of 11x6
Voor de 8-bak:
- ca. 600 watt motor buitenloper (gewicht in de 175 tot 200 gram klasse)
Motor type ca. 900 Omw/volt
- 4s lipo ca. 3200mAh 20C
- 50 Ah regelaar
- prop ????? ergens tussen 11x6 3bl en 13x5 2bl
Let wel, ik heb het hier specifiek over een F2B uitrusting.
Wie kan er iets zinnigs zeggen over mijn gedachten kronkels.
Grtz, Erik
Ik bedoel hiermee een prop-motor-regelaar-accu combinatie waarmee een succesvolle start gemaakt kan worden.
Het gaat me niet zozeer om bepaalde merken als wel om bepaalde parameters zodat ik er niet gelijk volledig naast zit. Misschien zijn er inmiddels wel een aantal mensen die wat van deze gegevens paraat hebben en ze met ons allen willen delen. Het is natuurlijk ook mogelijk dat iedereen die iets weet het aan mij mailt. Ik kan er dan een overzichtje van maken wat dan weer hier en op ander plaatsen gepubliceert kan worden.
Om te beginnen heb ik aan de volgende dingen zitten denken. Ik ben nog niet begonnen met bouwen want ik twijfel nog of ik een zg 6-bak zal bouwen (Nobler afmetingen) of een 8-bak (B.v. Flying Dutchman afmetingen)
Voor de 6-bak:
- ca. 500Watt motor buitenloper (gewicht in de 150 tot 175 gram klasse)
Motor type ca.1000 Omw/volt
- 3s Lipo ca.2500mAh 20C
- 40 Ah regelaar
- prop ????? 10x6 of 11x5 of 11x6
Voor de 8-bak:
- ca. 600 watt motor buitenloper (gewicht in de 175 tot 200 gram klasse)
Motor type ca. 900 Omw/volt
- 4s lipo ca. 3200mAh 20C
- 50 Ah regelaar
- prop ????? ergens tussen 11x6 3bl en 13x5 2bl
Let wel, ik heb het hier specifiek over een F2B uitrusting.
Wie kan er iets zinnigs zeggen over mijn gedachten kronkels.
Grtz, Erik