F3A B/C wedstrijden 2009

Ik heb me gisteravond aangemeld voor de C-klasse. Ben newbee (want 10 jaar niet gevlogen). Ik heb nog geen F3A kist klaar, maar was van plan om onder het motto: "kiek'n wat 't wörd" voor de komende wedstrijd in Oss te starten met mijn MPX Gemini of Parkmaster. Ik oefen al wat avonden het programma en merk dat dat met deze lichte kisten recht op de wind redelijk gaat en met cross wind "ietsjes" minder. Daarom mijn vraag: wordt het C programma zoals ik zie in de figurenpagina uit het F3A-C regelement "recht op de wind gevlogen?
Wat het ook wordt, ik zal er zeker zijn. Ervaring vormt de mensch ;-)

Het C programma wordt gevlogen zoals de club het kader uitgezet heeft, vaak parallel aan het veld. De wind is in de keuze van vliegrichting geen issue, dus het kan zijn dat je 90 graden croswind krijgt, als je pech hebt.

Goede zet, duik er in en merk hoe je groeit als je een doel hebt.
In het eerste jaar moet je erg wennen aan het cross-wind vliegen (je moet leren je richtingsroer te gebruiken om dit te compenseren) en het in een stuk door kunnen vliegen van zo'n programma. Maar uiteindelijk wordt het een 2e natuur voor je om dwars op de wind te vliegen en in een vlak te vliegen.
Ik zie aan je leeftijd dat je nog jong genoeg bent om een nieuw kunstje te leren (Dit wordt nu mijn 3e jaar)

Laatst bewerkt:
"Dat wordt dan een uitdaging! :-) Ga ik morgen mee aan de slag (vanmorgen m'n kist niet in de auto gegooid, geloof ik weer eens in het weerbericht :-( ).

Ik weet niet wat voor 'materiaal' je eventueel nog meer ter beschikking hebt, maar met een Acromaster zou je een stuk beter met wat wind uit de voeten kunnen dan met een Parkmaster.

Hans, goed om te horen, ik had wel verwacht ddat de service super was.
Maar ik kom echt niet op de site (met FF en chrome) (met IE kom ik uberhoubt niet op internet...)

Ik heb de goden verzocht door mij alvast voor de alle wedstrijden in te schrijven, 1e de C en dan 3 maal de B, de laatste zelfs met een toestel wat ik nu nog niet in mijn bezit heb :P

@H. de Winter: verstandig besluit, niet te moeilijk over doen en gewoon meedoen met het toestel wat je hebt! Als het je dan bevalt kun je altijd nog uit gaan kijken naar andere toestellen, maar het is echt niet nodig voor de C om gelijk een 2m F3A kist te hebben. De 1e C wedstrijd kom ik met een 1m houtbouw Extra 260.

Weet nog mijn allereerste wedstrijd dat Hans halverwege de 2e vlucht tegen mij zei 'volgens mij ben je 'm kwijt' en ik zei 'volgens mij ook'. Dat kwam ook door een belachelijke crosswind en een klein kistje. Gelukkig toch goed gekomen, maar dat geeft aan dat je je er niet teveel zorgen over moet maken, het blijft uiteindelijk gewoon iets wat je voor je lol doet.

Daarnaast is het erg leerzaam, ik merk nu gewoon bij elke kist waar ik mee vlieg, dat ik van het F3A vliegen geleerd heb.

Nadelen heeft het ook wel: over twee jaar wil je helemaal geen toestellen meer die niet 'goed' vliegen (als in neutraal kunstvlucht kunnen).. zet schaalmodellen maar uit je hoofd etc. Voordeel daarvan is dan wel weer dat je je hangaar kunt uitdunnen tot ca. 2~3 kisten.

:banana:

Hezik, dit betekend wel dat ik met Robin meerijd, iig de 1e wedstrijd. Voor mij makkelijker en voor jou ook denk ik.
Maar heel erg bedankt voor het aanbod! :worship:

Tsjonge, heb je de kans om eens in een echte automobiel te zitten.. maar goed, 't is jouw leven :)

Wat voor accu's gebruik je?

8s Hextronic d9 gen2 4100.

Een van beide pakketten is iets beter, dus daar zal ik wel mee gaan vliegen dan. Ik zit te wachten op flightmax 25c 5000's, kan ik dan ook in de Trex 600 gebruiken. Maar laten dat nou net de accu's zijn die steeds niet op voorraad komen... :rolleyes:

Ah ok dan zitten wij met hetzelfde probleem. Ik zit daar ook op te wachten idd, maar dan zippy 4s1p 5000 x 4.. wilde dus aanbieden dat je die kon gebruiken omdat ik er tegen die tijd toch nog geen toestel voor heb. Ik verwacht ze eigenlijk elk moment binnen bij HC, daar bv. de 4s1p 30C's eergisteren binnenkwamen.. en ze staan op early/mid april.. ok, eerst eind maart, maar goed :)

Laatst bewerkt door een moderator:
Haha, precies, we zijn echte HC groupies, om de zoveel tijd kijken of je een mailtje hebt dat ze weer op voorraad zijn...

Back