Ik ben mijn aan het kijken of ik mijn iPhone applicatie ook geschikt kan maken voor andere takken van de vliegsport, naast DLG dus. Daarom ben ik aan het kijken naar F3J, F3B en F3F.
Zodoende kwam ik de F3F discipline tegen. F3F is tamelijk populair in Europa. Er is zelfs een Eurotour. In Nederland is dat volgens mij nog nooit vertoond, zo'n wedstrijd is natuurlijk mogelijk lijkt mij. Bv. op Langevelderslag of Zoutelande.
De grap van F3F vliegen is dat je met je model 10 keer een traject tussen 2 bakens die 100 meter uit elkaar staan moet vliegen. De toppers halen 33 seconden.
Nu de vragen:
Zodoende kwam ik de F3F discipline tegen. F3F is tamelijk populair in Europa. Er is zelfs een Eurotour. In Nederland is dat volgens mij nog nooit vertoond, zo'n wedstrijd is natuurlijk mogelijk lijkt mij. Bv. op Langevelderslag of Zoutelande.
De grap van F3F vliegen is dat je met je model 10 keer een traject tussen 2 bakens die 100 meter uit elkaar staan moet vliegen. De toppers halen 33 seconden.
Nu de vragen:
- hoe wordt gesignaleerd dat een model het baken is gepasseerd? Je hoort een piepje. Gaat dat automatisch?
- zou zo'n wedstrijd in Nederland mogelijk zijn? Waarom is dat nog nooit vertoond?
- wat voor eisen heb je als F3F vlieger aan je 'timer software'. Alleen de totale vluchtduur meten? Of wil je nog meer?
Laatst bewerkt door een moderator: