F3K & Mini Wintersessie Maldens Vlak

Hallo allemaal,

Op 11 februari kunnen wij terecht voor een “wintersessie” op het Maldens Vlak, zuidelijk van Nijmegen. Gisteren heb ik hiervoor toestemming gekregen van de vaste gebruikers van dit terein, de Nijmeegse Aeroclub.
Het plan is om er een vliegsessie van te maken waarbij we bij voldoende deelnemers en belangstelling enige wedstrijdtaken zouden kunnen vliegen. Natuurlijk is het ook weer een mogelijkheid om dan de taak van de Winterpostal te vliegen. Alles is mogelijk.

Omdat de weersomstandigheden niet al te stabiel zijn is er de mogelijkheid om bij slecht weer uit te wijken naar een andere datum. Dit zou dan worden 18 of 25 feb. Laat me weten of vooral 18 feb. een probleem is als uitwijkdatum. !8 feb is niet alleen het karnevalsweekend maar ook nederlands meest geliefde wintersportweekend ……….
Het al dan niet doorgaan van de sessie zal ik de avond van te voren hier op het forum bekend maken.

Verder het verzoek aan iedereen om nogmaals te checken of je verzekeringtechnisch alles goed geregeld hebt ! Dit was begrijpelijk één van de vragen die ik gekregen heb van de voorzitter van de Nijmeegse Aeroclub, en aangezien ik voor deze sessie het kontakt/aanspreekpersoon ben richting deze jongens wil ik hierover natuurlijk geen moeilijkheden.

Bij deze is dus de inschrijving voor 11 februari geopend !!!!

Arno

hoi

als alles geregeld is ,wat op dit moment nog niet het geval is ,zal ik er zeker zijn

arno je bent er goed mee bezig :lol:

groeten arnold

Hallo allemaal,

Hieronder nog het antwoord wat ik gekregen heb van de voorzitter van de Nijmeegse Aeroclub, Dhr. Rob Wijdemans.
Deze huisregels zijn denk ik volkomen logisch en ik vertrouw er dan ook ten volste op dat dit geen enkel probleem zal opleveren.
Wat ik wel nog vergeten was te vermelden in mijn opener: Als starttijdstip stel ik voor 10.30h en het verzoek aan iedereen die komen wil mij te melden op welke frekwenties zij (kunen) vliegen...........

Hallo Arno,

De NijAC is akkoord met het gebruik volgens aangehechte regels.
Wij hebben mogelijk een Motorzwever in bedrijf. Dat kan wat ons betreft samen. Jullie dienen tijden het starten en landen van de motorzwever jullie activiteiten op te schorten.
Ik ga er verder van uit dat eventuele niet verzekerde deelnemers hun activiteiten onder supervisie van vezekerde deelnemers uitvoeren.
Graag hoor ik nog de juiste datum van je.

Met vriendelijke groeten,

Rob Wijdemans

de huisregels zijn:

Gebruiksregels Maldens Vlak

Toelichting
Het Maldens Vlak wordt door de Nijmeegse Aeroclub (NijAC) gehuurd van de gemeente Nijmegen. Het terrein ligt op het grondgebied van de gemeente Heumen. Zowel de gemeente Nijmegen als Heumen hebben regels omtrent het gebruik van het terrein is de huurovereenkomst en de milieuvergunning vastgelegd. Het terrein heeft als bestemming zweefvliegterrein. Aan het gebruik van het Maldens Vlak zijn ook door het Ministerie van Verkeer & Waterstaat, Dienst Luchtvaart, gebruiksregels verbonden. De gebruiksregels hieronder zijn gebaseerd op de regels die aan de NijAC omtrent het gebruik zijn opgelegd en zijn bedoeld om op het terrein de veiligheid voor personen en het vliegen niet in gevaar te brengen.

Gebruiksregels

1. De NijAC verschaft aan gebruiker, op eigen verantwoording, en na schriftelijke toestemming, gebruik van het Maldens Vlak.
2. Het terrein wordt betreden door de hoofdingang. De slagboom dient na gebruik te worden gesloten.
3. Eventuele auto’s worden buiten het terrein gestald.
4. De gebruikers betreden het terrein vanaf de rondweg.
5. Indien er vliegactiviteiten zijn wordt onmiddelijk kontakt opgenomen met de dienstdoende instructeur en worden zijn of haar aanwijzigingen opgevolgd.
6. Indien er plotseling vliegverkeer verschijnt, dienen de gebruikers hun activiteiten onmiddelijk te staken en het veld vrij te maken.
7. De gebruikers zijn er van op de hoogte dat op en buiten de vliegbanen kabels kunnen vallen. De NijAC wijst op voorhand iedere aansprakelijkheid af bij schade aan gebruikers en hun materieel ten gevolge van vliegactiviteiten en daaraan gerelateerde handelingen van de NijAC.
8. De gebruikers zijn verantwoordelijk voor eventuele schade die zij aan terrein en eigendommen van de NijAC en haar leden toebrengen.
9. De NijAC adviseert de gebruikers na te kijken of de verzekering van hen schade onder 7 en 8 dekt.
10. Bij droogte is open vuur en roken verboden.
11. Het terrein dient schoon te worden gehouden en afval in de containers te worden geworpen.
12. Indien het bestuur van de NijAC besluit dat het gebruik van het terrein door de gebruikers tijdelijk danwel definitief moet worden opgeschort dan zullen zij hieraan onmiddellijk gevolg geven.

hoi arno

hierbij wil ik rob en arnold kinds opgeven voor het vliegen op 11 februari
arnold kanaal 73 full size supergee
rob kanaal 69 micro klasse met de ofa
ik kan eventueel nog wisselen met kanaal 61 alle twee op de 35 mhz

groeten arnold

Arno,

Ik zit op kanaal 62 en 71. Bij voorkeur kanaal 62 i.v.m. het moeilijk te verwisselen kristal in mijn blaster (allebij de kanalen 35 mhz)

groeten,

Martijn

Hallo,

Hier de voorlopige deelnemerslijst voor onze sessie op 11 februari.
Aan de hand van de beschikbare frekwenties, hier die frekwenties, die ik bij deze verzoek te gebruiken !!
Ik zal nog proberen voor deze dag een "wasknijper" systeem met frekw. te regelen maar weet niet zeker of dat gaat lukken.
Als iedereen zich echter aan dit lijstje houdt komen we al een heel eind. Bovendien het verzoek om als groep bij elkaar te blijven tijdens het vliegen. Er liggen nogal wat frekwenties dicht bij elkaar. Dit kan dan problemen opleveren wanneer jij met je toestel over een "andere zender heen vliegt" die een eind bij jouw vandaan staat.

Zijn er nog vragen of opmerkingen hoor ik dat graag.

deelnemer Maldens Vlak
arno h 67
bart 83/85
rob kinds 69
arnold kinds 73
peter a 77
loet w 70
jan j 71
jurgen m 72
theo s 68
martijn s 62
alex h 76
arjen 79
bas ?
goswijn ?
frans 61

Hallo,

Het ziet er naar uit dat we een aardig clubje bij mekaar krijgen zondag a.s. Nou maar hopen dat het weer een beetje meewerkt........
Zoveel smijterts bij mekaar nodigt natuurlijk uit tot het vliegen van een wedstrijdje maar dan moet ik jullie teleurstellen.
Deze sessie was en is bedoeld als een gelegenheid om eens ff midden in de winter de koppen bij mekaar te steken en mekaars nieuwigheden (o.i.d.) te bekijken en om gezellig bij te kletsen.
Bovendien heb ik niet de tijd om een full-swing wedstrijdprogrammaatje in mekaar te zetten. (heb de zaterdag voorafgaande aan onze meeting nog een vv wedstrijdje in Tilburg:))
Wat we wel kunnen doen die dag, en dat is redelijk makkelijk te organiseren is een aantal "all up-last down" taken vliegen.
Het meest direkte vergelijk wat je maar kunt bedenken en lekker makkeljk te realiseren.
Of is er iemand met nog andere/betere suggesties??

en oh ja, bijna vergeten: hier op het forum staat zaterdag, vanaf circa 21.00 h, of het doorgaat of niet ........ (uitsteldata beschikbaar zijn 18 en 25 feb.)
We beginnen rond 11.00 H. Neem wel zelf brood en koffie (of wat anders hartverwarmends) mee want het "hutje" bij het veld zal hoogstwaarschijnlijk wel dicht zijn.......

Arno

Back