F3K & Mini Wintersessie Maldens Vlak

Ja kom op!!! Foto's en sterke verhalen!!.
Mee en tegenvallers, werphoogte's uitraaien van het loggertje enz enz enz
De eerste twee score's heb ik binnen. Waar blijft de rest?!

Ik zie net bij het verwerken van de score's dat de gevoelstemperatuur niet bij iedereen gelijk was :lol:

Prachtige vliegdag weer! Maldens vlak is volgens mij echt het DLG-mekka van nederland. Wat een perfecte vliegomstandigheden. Veel rustige thermiek, zelfs een vlucht van 6 minuten kunnen maken met de mini, zonder dat er sprake was van zonnige omstandigheden. Bart had een hoogtemeter bij zich die klein genoeg was voor de mini (geloof 2 gram); 42-43 meter lanceerhoogte was het resultaat.

Bijna constant van 10.30 tot 16.30 gevlogen, met enkele all-up-last-down vergelijkingsvluchten tegen de avond.

Peter

de materiaalverzamelaar zei:
Peter gooide zijn mini naar 43 meter.....en dit is geen sterk verhaal of toch wel ? :?

Ik zie schade op 1 van de foto's. Die 43 meter is toch niet horizontaal geweest??
Mooi veld trouwens!!

Hallo,

Het was een lekker dagje vliegen vandaag en ik zal een wat uitgebreider verslagje morgen plaatsen.
De weersomstandigheden waren niet helemaal zoals verwacht; het bleef redelijk lang grijs en de gevoelstemperatuur was niet echt aangenaam. De windsnelheid bleef dan wel weer royaal onder de 4m/sec. dat was dus wel weer goed en de thermiekmachine die daar ergens in een hoekje van dat veld mòet staan draaide ook naar behoren:)
Voor wat betreft de afdeling werphoogtes en andere sterke verhalen alvast een schot voor de boeg.
Jurgen gooide zijn mini naar een max hoogte van 40 meter en Goswijn zijn Aspirin bereikte een max. hoogte van 45 m................

Meer nieuws en foto's morgen

Arno

Het was 's ochtends koud en mistig. Wat mij verbaasde is dat er volop belletjes loskwamen! Superveld daar in Malden. 's Middags was het nog steeds koud en bewolkt maar goed vliegweer. Enkelen konden boven de bosrand behoorlijk blijven hangen en ik heb vliegtijden van over de zes minuten gehoord(zelf niet zo lang gehaald hoor). Aan het eind van de middag ging de wind liggen waardoor de tijden dicht bij elkaar kwamen. De beste gooiers vlogen het langst en dat was dus jammer voor mij. Arno en Peter bedankt voor de werptips maar ik moet nog veel oefenen om er echt wat meer uit te halen. Het was een fijne vliegdag en ik heb mijn taak kunnen vliegen.
Ik moet nog wel een mini bouwen want die vliegen echt heel leuk. De meesten komen met twee of meer kisten naar het veld en ik heb alleen nog de Blaster mee.
Arno bedankt voor het organiseren.

Ton

:thumbsup: Ik kan alleen maar zeggen het was weer helemaal top. :thumbsup:
Mooi veld, best goed weer en lekker gevlogen.
Niet te vergeten de prima sfeer. :D
Zit nog bij te komen op de bank.

Ik dacht een paar leuke foto's te kunnen maken, maar ben er gewoon niet aan toe gekomen.
Maar hier wat overzicht plaatjes.

malden1.jpg

malden2.jpg

malden3.jpg

Frans :bye:

Upload draait al en het staat er over 3 minuten op.
En ja het is zweten. Skype en mail ratelen in 1 stuk door. Pffffffff :wink:

Arno, Theo,

Heel leuk verslag en mooie foto's. Hartelijk dank.
Ik zit weer na te genieten van een geweldige dag...zelden zoveel vliegplezier gehad... het DLG virus heeft me
definitief te pakken....geen hoogte starts meer met DLG's zeker weten (maar nog wel voor A2's hoor)
Ben bezig met een nieuw ontwerp voor een mini "The Oeka Bulli", waarover binnenkort meer.
Ik wil er een vrije vlucht en RC versie van maken (moet kunnen dacht ik).
The Bug is helaas gecrasht. Ik weet nog niet of ik hem ga repareren.
Ik kijk nu al uit naar het volgende DLG evenement
Cheers

Bart

Frans,

Zeker.... het leek wel een echte A2 :D ,
Het zal toch ook wel met het thermiek gevoel van de piloot te maken hebben...
Ik ben blij dat Arno er foto's van gemaakt heeft, echt kicken als je
een DLG zo hard omhoog ziet gaan.
Cheers

Bart

Mooi verslag Arno en leuke plaatjes, geven de sfeer prima weer.
En ik zal eens een balletje opgooien over de eerste 'Kouwe Jatten DLG-Cup'
De F1B 'Kouwe Jat' is pas één jaar oud en kan er wellicht al een broertje bij krijgen.
De NLC houdt jullie op de hoogte.

Hopelijk vergeten de heren van de NijAC eens te vliegen op een mooie lente-/zomerdag.
Ben benieuwd hoe het veld is als het eens echt thermisch wordt.

Vandaag een vrije dag en het was te mooi buiten om niet te vliegen, even naar het Goffert park wezen smijten....toch minder daaro.
Honden, en veel turbulentie.
Wel een ex-F3J piloot uit Zwolle ontmoet (sorry Arno zijn naam vergeten, maar hij kende jou wel als F3J en A-2 piloot).
Hij was meteen geïnteresseerd...

Groeten,

Erik

Back