F5D nemisis 2005

Hoi gasten,

Nog even een update voordat ik weer de mallen ga spuiten.
de complete kist is nu gereed en het wachten is op onze test piloot :)
afb13673.jpg

groeten ruud

Nog een paar foto's.
De eerste vlucht heeft hopelijk morgen plaats als het weer een beetje meezit.
Initiele setup is een Hacker B50-6S, 7 GP3300 cellen en een 5,25x4,75 prop.

Paul

afb14043.jpg

afb14044.jpg

afb14045.jpg

afb14046.jpg

afb14047.jpg

afb14049.jpg

afb14050.jpg

afb14051.jpg

@Paul

ik zie dat het mooi weer is mooi strak windtje om de start niet te moeilijk te maken.

nu maar hopen op veel snelheid en een goedmoedig maar strak vlieggedrag.

ben benieuwd naar je eerste ervaringen.

Groeten Jacob

Jah met 300+KM/h om de lichtmasten op het voetbalveld :roll:

niet echt leuk om uit te proberen nee. Maar als het zo doorgaat kunnen jullie binnen een paar jaar de f3d klassen inhalen, toch? die gaan nu toch 350-360?[/quote]

Succes!!

Het was ERG koud en winderig vandaag maar de kist was af dus tijd om naar het veld te gaan.
Daar eerst even een vluchtje gedaan met m'n Avionik (oud type F5D). Dat was nog best spannend met die turbulentie. Toch maar de accu voor de Nemesis aan de lader gehangen.

De start was geen enkel probleem zoals verwacht met de lagere vleugelbelasting. De kist had een wat voorlijk zwaartepunt waardoor wat hoogtetrim nodig was. Geen ailerontrimmer aangeraakt! Eenmaal op gang viel direct op dat de Nemesis veel minder moeite had met het onrustige windje. Het vlieggedrag is verder erg strak te noemen. Bochten neemt ie ook als een zonnetje. Volgende keer met een achterlijker zwaartepunt nog wat harder de bocht om proberen te gaan. Het is moeilijk vergelijken maar de snelheid zat er al goed in! En dat met een vrij beschaafde prop want ik kon zo'n 2 minuten volgassen.

Het landen was ook geen enkel probleem. De kist zweeft goed en de landingssnelheid ligt relatief laag.

Groeten van een tevreden Paul :D

PS. Robbert, dat dingetje op de romp is inderdaad de schakelaar.

Gefeliciteerd!! Te gek om te horen.. kan ik dus gerust gaan slapen ,Heb ik dus gelukkig de vleugel goed getekent voor Ruud.. phew. :)
Kan ik dus veilig melden op mijn site dat ik ook een bescheiden graantje heb mogen bijdragen.. en hopelijk Ruud nog meer werk bezorgen..

CHeers

Peter

landen op de beton baan is niet zo bevoordelijk voor je romp paul!!!!!!
vliegt wel erug hard zeg

Haha, ik dacht al dat mensen daar pijnscheuten van gingen krijgen. Ik heb een stuk glasvezeltape onder m'n romp. Gaat prima en scheelt erg veel qua propbreuken.

Paul

Mooi, snelheid genoeg denk ik zo.

Wel heel houden voor een demo tijdens de vliegshow te Sittard op 5 Juni 2005.

Super Ruud et all, mooi project en team work. nu nog een F5D team voor het WK volgend jaar. Wie doet er mee ?

Ik stel voor het NK op de Peel @ 2 october als selectie wedstrijd te bombarderen, dan hebben we nog ff tijd.

Robbert.

Back