Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Ik breek nog heel even kort in...
Mijn verstand wint het even..
I.v.m. andere bezigheden ga ik geen inkoopactie starten.
Als iemand anders dit wil doen lift ik graag mee met één pod en één maal startboom T03
Misschien dat ik nog een staartboom ga bestellen Erik. Ik wil eigenlijk eerst proberen om er zelf een te rollen. Heb nog wel een hengeldeel liggen, maar deze is 33 gram en vind ik aan de zware kant. Heb het idee dat ik wel iets veel lichters kan bouwen als ik deze hengel als mal zou gebruiken. paar laagjes carbon er omheen wikkelen en laten uitharden.
eerste vleugelhelft zit inmiddels (sinds gisteren) in de vacuumzak. toch besloten om de bovenkant nog een kleurtje te geven. Wit/oranje strepen op te tippen. Vanmiddag lekker cadeautjes uitpakken
ook even een opzetje gemaakt voor de romp. Deze krijgt een diameter van 45mm, aflopend naar 35mm bij de prop (diameter spinner). omdat het middenpaneel vlak is, is het vleugelzadel relatief makkelijk te maken. nu alleen de achterkant nog uitwerken met de aansluiting op de staartboom. Maar dan moet ik eerst een goede staartboom hebben voordat ik de romp erop passend kan maken.
zelf een stokje rollen is echt heel makkelijk! zeker de moeit waard als je daar wat gewicht in wilt besparen.
ik heb pas ook een paar stokjes gemaakt, daarvoor had ik een erg duidelijke beschrijving gevonden op t net, ik zal eens kijke of ik het nog kan vinden.
eerste helft is dus uit de zak. zoals ik al gezegd had viel het gewicht iets tegen. Had gehoopt op 140 gram. Zit onafgewerkt op 155, zullen nog wel een paar gram af gaan door het afwerken, dus zal dan rond de 148-150 gram uitkomen verwacht ik. Zou dus betekenen dat de gehele vleugel incl verbinder zo rond de 315 uit komt. Wat ik nog niet eens heel erg verkeerd vind voor een vleugel van 2.5 meter.
het baggen met de v-stelling erin was geen enkel probleem. op de knik nog wel een extra laagje carbon gezet voor de zeikerheid omdat daar een onderbreking zit in de liggers. Qua stijfheid meer dan stijf genoeg. Maar liever wat te stijf, kan ik er af en toe ook nog mee raggen op de helling
tippen zijn aan de bovenkant wit/oranje gespoten. Dit vanwege het contrast met het zwarte carbon. En natuurlijk gewoon omdat ik het zelf leuk vond.
onderkant gewoon lekker simpel 2 witte strepen voor zichtbaarheid. Met deze kleurstelling heb ik goede ervaringen.
de tweede helft zit inmiddels ook in de vacuumzak. Omdat hier de vleugelverbinder al in zit (a 14gram) zou deze (theoretisch) rond de 170 gram moeten wegen als deze uit de zak komt. dan zit ik qua gewicht voor de 2 helften gelijk. Ga ik zaterdagochtend achter komen..
voordat de 2e helft de zak in ging toch even de boel in elkaar gezet, puur om te kijken hoe het ongeveer zou worden. Is dat nou een tik van mij of hebben meer mensen die neiging haha
middenpaneel wordt gewoon vlak. dus alleen v-stelling bij de tippen (zoals op de laatste foto). de vleugelverbinder is ook gewoon een rechte staaf
morgenvroeg de de helft maar uitpakken. zit erin sinds gisteravond. Ben vanavond helaas niet thuis en gok het er niet op om hem er nu al uit te halen. liever wat te lang in de zak dan te kort.
Na 8-10 uur bij kamertemperatuur is de epoxy voldoende uitgehard om hem voorzichtig uit het vacuüm te halen. Zolang je geen kracht zet gaat dat goed.
Dan in 1 of twee zwarte/grijze vuilniszakken in de vensterbank in de zon. De temperatuur loopt dan heerlijk op, en hij hard knetterhard (en snel) uit. 's Avonds is hij vol bewerkbaar.
Verschilt ook weer per type epoxy hoe snel deze uithard. Heb ook wel epoxy van wilsor gehad. S avonds op een wedstrijd dlg romp repareren en volgende ochtend weer vrolijk smijten.
Zitten nog wel paar kleine schoonheids foutjes in. Gellukig op deze afstand niet te zien haha.
Morgen maar eens kijken of het lukt een licht staartboompje te rollen.. 15 a 20 gram moet haalbaar zijn lijkt me. Zou al lichter zijn als het hengeldeel wat ik heb liggen die 34 gram is. Kan wel mooi gebruikt worden als mal