F5J 2500mm full composiet zelfbouw.

bedankt voor de reaties! toch leuk om te zien dat mensen de boel ook volgen hier.

vleugel is inmiddels afgewerkt. weegt nu 314 gram. hierbij komen alleen nog de servo's. In eerste instantie bouw ik alleen rolroeren in de tippen in. Mocht de kist goed vliegen, komen er nog 2 extra servo's bij voor de flaps. de vleugel is voorbereid op flaps.

er is inmiddels weer wat gebeurt. Romp positief mal is gemaakt en ligt klaar om een rompje omheen te trekken. staartboom is klaar. deze is uitgekomen op 19 gram. iets zwaarder als ik had gehoopt (net zoals bij de rest haha) maar zeker bruikbaar.

vanaf nu moet ik gewoon geen streefgewichten meer hebben volgens mij. alles valt zwaarder uit als geplanned. Maar ik bouw gewoon lekker door en hoop dat het straks mooi vliegt.

ontwerp van de staartdelen wordt aan gewerkt. maar zo moet het er ongeveer uit komen te zien:

20150318_180023.jpg

20150318_180101.jpg

cocpitkapje is gemaakt van 3 lagen carbon. had nog wat epoxy over van het staartboom rollen dus direct maar een kapje over de rompmal getrokken.
20150318_192330.jpg
l

bouw schiet op het moment aardig op. Rompje inmiddels uitgepakt. gekozen voor een glas rompje met carbon verstevigingen. gewicht is ook mooi, samen met de staartboom komt ie op 41 gram. Voelt op het moment nog een beetje flimsy aan, maar na het volledig uitharden, en de inbouw van servoboardje e.d. zal dat al een stuk beter zijn.

de romp krijgt nog een laagje plamuur en verf. kapje blijft wel mooi carbon.
20150320_152635.jpg

20150320_152852.jpg

vanavond eerst maar eens verder met het rompje. Vind het toch iets te aan de zwakke kant, dus vanavond maar de ballon erin, en paar extra laagjes glas/carbon omheen trekken. pakketje met servo's, prop e.d. ligt op postkantoor. vanmiddag maar even ophalen.

toch maar besloten om het rompje de vuilnisbak in te laten vliegen. heeft ie toch nog gevlogen. Kreeg het niet mooi strak, wilde allemaal niet lukken zoals ik het wou. dus maar een poging2 wagen en dan gelijk carbon. stuk steviger als glas.

toch maar besloten om het rompje de vuilnisbak in te laten vliegen. heeft ie toch nog gevlogen. Kreeg het niet mooi strak, wilde allemaal niet lukken zoals ik het wou. dus maar een poging2 wagen en dan gelijk carbon. stuk steviger als glas.

Zet 'm op.

Ik volg het draadje met veel interesse.

Rick

Het rompje is heel strak te krijgen door er een krimpkous omheen te krimpen na het impregneren. Krimpkous even insmeren met was aan de binnenkant.
In principe is dan geen enkele nabewerking meer nodig

het was meer een stevigheidsprobleem(gebouwd met glas), vandaar dat ik een nieuwe wil maken uit carbon ;)

Project ligt even stil. Ben eerst even bezig met mijn f3k kisten weer klaar te krijgen voor het komende seizoen. 1 kist had wat speling op de roeren en mocht wel weer een nieuw kleurtje hebben. Beetje verf kan kan wonderen doen

20150326_191243.jpg

20150326_210607.jpg

Inmiddels weer wat kunnen doen. Gister stabilo in de vacuum gedaan. Elke keer met de gedachten dat ik wat vergeten was, maar kon me niet bedenken wat.. toen het stabilo net 5 uur in de zak zat bedacht ik me ineens dat ik was vergeten de mylars te waxen. Dom dom dom!

Gelukkig geen problemen met lossen, wou prima. Gewicht iets aan de zware kant. Zit nu op 12.93 gram, moet nog afgewerkt worden. Volgende stap wordt het kielvlak. Daarna nog maar eens een poging doen om een goed rompje te bouwen..

20150328_185209.jpg

Nog nooit in de wax geweest dirk. Gebruik ook geen echte mylar, maar een soort dik plastic/kunstof sheet

project heeft een tijdje stil gelegen. druk met wedstrijden, nog niet alle componenten binnen. inmiddels wel gelukkig. kielvlak moet nog gebouwd worden.

rompje is inmiddels gebouwd uit carbon en weegt 33 gram. lekker stevig. komend weekend eerst nog een f3k eurotour en daarna weer even aan de bak, moet deze zomer toch wel vliegen

Back