F86K Sabre(ARF URmodelle)38 flight's tot dusver.

• Topicstarter Topicstarter Ger Kovacs
  • Startdatum Startdatum
Nou Danny deze werden gemaakt door Marijn Penninx, is trouwens veel meer schaal dan die ik heb, deze is schaal 1/5, vorig weekend nog even bijgebabbeld met Marijn op Deelen.
Hij heeft de mal van deze F86Sabredog gemaakt.

Groet Ger

is denk ik ook wel een stuk groter dan die van jou, of heb ik't verkeerd??

W.

@ Wim. De Byron F86D is ongeveer 1.5m span en 1.55 lang. Vlgs. fabrikant schaal 1/8. Ik schat gewicht rond 7-8kg.

@ Ger. Ik kom graag een keer buurten over turbines. Laat maar weten wanneer en waar.

Ger,

Ik dacht dat jouw Sabre ook zo een formaat heeft.
Zo zie je maar weer dat, als een kist binnen staat, ie altijd groter lijkt.
2x2 mtr is idd een mooi formaat, goed te transporteren en ook nog goed zichtbaar in de lucht.

Groeten Danny

@ ger: Ik dacht eerder aan de GR130 down-rated naar 80/90N ? Wellicht iets zwaarder, maar dan kan de turbine ook in een volgende kist.

Ik zal zeker proberen zaterdag op het veld in rozenburg te zijn. Maar als het goed weer is en niet te hard waait vlieg ik in Dordrecht samen met mijn jongste dochter (7) die ontzettend graag wil leren vliegen. Gisteren waren we op het veld van de EMCR, maar Ruud Jansen vertelde dat de minimum leeftijd bij jullie 10 jaar is.

Ik laat vrijdag nog wel even iets weten.

Gr. Raymond

toch waardeloos wanneer je 3 van de 5 weekenden moet werken en nog een sociaal leven denkt te hebben.
Waar ken ik dat van?!?!

Heb al vaker tegen de werkbaas ;-) gezegd dat ik de vrijdagen wel weer wil werken en dan gewoon weer elk weekend vrij.
Maar hij heeft er geen oren naar :-(

@Raymond.

Volgende week zaterdag ga ik met de F86 vliegen bij de EMCR, mijn thuis cluppie, als je zin hebt kun je wel aan komen waaien, beetje ruiken en proeven :wink: , anders maar eens thuis afspreken.

Ger.

Hallo Ger,

Leuk gevlogen afgelopen zaterdag. Voor het eerst in 12 jaar weer aan de knuppels gestaan. Ging veel beter dan verwacht, net als fietsen, verleer je ook nooit.

Zouden we misschien wat kunnen afspreken dat ik eens bij jou in de turbine keuken kom kijken? En heb je dan wellicht ook een klein platenwalsje waar ik even "tegenaan kan leunen"? Ik heb van de week van Rene 2 gelaserde setjes RVS voor de verbrandingskamer gekregen. Bij HBM hebben ze een kleine platenwalsje voor in de bankschroef in de aanbieding, maar die is pas weer eind april leverbaar :(. Zo lang wil ik eigenlijk niet wachten, dus vandaar..;)

Ik hoor wel wat de mogelijkheden zijn.

Gr. Raymond

Hallo Ger,

Dinsdag zou geweldig zijn, dan heb ik een vrije dag. Laat maar even via een PB'tje weten hoe laat en waar.

Kon vandaag niet vliegen, klussen in de tuin. Was trouwens ook erg harde wind hier.

Zie je dinsdag dan,

Gr. Raymond

Back