F86K Sabre(ARF URmodelle)38 flight's tot dusver.

• Topicstarter Topicstarter Ger Kovacs
  • Startdatum Startdatum
Ger,

Ja :? had het kunnen weten :P toch maar geluk dat de romp geen schade heeft opgelopen, kan me voorstellen dat 16 kg aardig doorzet met een neusje happend over (in) de grond of hebben ze daar nu een greppel in het midden van het veld.

De Hawk ja wordt grappig en eh lastig dat netjes schaalvliegen, toch maar van 4 lipo's terug naar 3 :P hoewel kan het ook niet meer stiekem als niemand kijkt.

Ton

Dag Ger.....ben ook die Motip chroom lak aan het gebruiken maarrr....ehh..!

:help:

Ik ben begonnen met mijn F16 te spuiten en de zilver op de romp zoals bij de echte Demo F16 blijkt ook een soort chroom / brimetaal te zijn, vergelijkbaar met de Motip chroom.

Nu heb ik dat op enkele onderdelen gespoten en na 2 dagen drogen bij ongeveer 20 C° heb ik het vastgepakt. Het viel me onmiddelijk op dat er vettige vingers opkwamen (Heb echter handjes netjes gewassen) wat je wel vaker bij nieuwe chroom/zilver delen ziet. Nu wilde ik het er afpoetsen maar beschadigde daarbij meteen de lak 8O ....hoe kan dat?

Aangezien jou hele model van deze Motip chroom lak is voorzien: Wat is jou ervaring hiermee, hoe kan ik dit voorkomen en/of beschermen???

P5200002.jpg

P5200004.jpg

P5200003.jpg

Alvast bedankt!

Groet,
Gerald

hallo,

ik heb zelf ook ervaring met die lak.
het probleem is dat je de lak te dik moet spuiten om het chroom effect te krijgen en dat ie mooi vloeit.
bij normale lak spuit je heel dun laagje voor laagje en de laatste laag pas vloeiend.(dat gaat dus niet met deze lak) :(
je moet de chroom lak ontzettend lang laten drogen/harden.
en dan nog na 2 weken kan je nog je nagel er zo inzetten.
ik heb het idee dat de chroomlak meer syntetisch is dan acryl.
het heeft namenlijk de zelfde eigenschappen als syntetische lak, en dat is echt een RAMP!!!!
het enige advies wat ik je kan geven is:laat het gewoon lang drogen.
als je het wil verwijderen kom je in het gekkenhuis terecht.
als je het gaat schuren stroopt het gewoon op.

in ieder geval succes gr. maikel

het is wel duur had metalkote van BVM niet iets geweest voor de F16 :?:

Metalcote van BVM is ook niet echt goedkoop!

De bedoeling is niet om metaal te simuleren maar een soort "nep"-chroom, deze kleur is precies goed maar heefd waarschijnlijk gewoon veel langer nodig om te drogen. Het verhaal van butler had ik zelf ook al in mijn gedachten, had er alleen het geduld niet voor....wil graag snel verder...gedult.... :wink:

Groet,
Gerald

Gerald,

De kist die je gaat maken is echt fantastisch.
Heb de eer gehad om er in te mogen zitten.
Helaas niet vliegen.

succes met de paintjob,

Nickos

DSC07990small.jpg

DSC07991small.jpg

DSC07992small.jpg

Dag Ger, bedankt maar ben er al een beetje uit. Deze lak moet extreem lang uitharden maar komt er uiteindelijk wel. Nu na een week is hij al een stuk harder, ik moet gewoon wat gedult hebben. Probleem is idd de reeds beschaadigde delen (Vast gepakt en té vroeg proberen te poetsen)...dit komt niet meer goed en moet dus overnieuw. Ook daarna zoveel mogelijk het vastpakken op chroom proberen te vermijden wat bij jou niet meevalt..., bij mij zijn er nog een aantal delen niet-chroom zodat ik deze met rust kan laten totdat het helemaal is uitgehard.

@ Nickos: Tof man! Ben jij er dichter bij geweest...ik hoop hem deze zomer ook een keer te mogen bezoeken, denkwel da´k wa kén reguluh...!

Groet,
Gerald

Hee Ger,

Dit kan dus niet he :nooo:
................. heb ik effe aan de kant gelegd net als de PBY5a)
Die PBY5a verwachten we eigenlijk wel op de eerste watervliegmeeting in 2008 ergens in april natuurlijk wel vliegend :yes:

Maar kun je een klein tipje oplichten waar je nu mee begonnen bent (een NorthStar met turbine misschien :hammer: )

Ik ga op vakantie en ga...................een vliegtuig bouwen :hammer: :lol:

Grt.

Back