G
Ger Kovacs
Guest
...
Laatst bewerkt door een moderator:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Ja Marcel, je hebt de beschikking over een "leuk" baantje dus zoek je er een leuk vliegtuigje voor.Marcel zei:He Ger ook al op het forum ;-)
Dus als ik het goed begrijp zien we binnenkort op vliegbasis Gilze-Rijen jouw Sabre vliegen![]()
Groeten,
Marcel
Geen Multiplex IPD toepassen in combinatie met elementen met een clock en processor zoals een ECU, Gyro etc. Bewezen een probleem op te kunnen leveren. Dan liever een gewone klassieke analoge PPM.Ger Kovacs zei:Ontvanger PCM of PPM? PPM dus in mijn geval, zolang ik vlieg (10 jaar) vlieg ik met alles in de PPM modus probleemloos en dus kies ik voor de PPM IPD multiplex 9 kanaals ontvanger nieuwe generatie.
Hans Meij zei:Geen Multiplex IPD toepassen in combinatie met elementen met een clock en processor zoals een ECU, Gyro etc. Bewezen een probleem op te kunnen leveren. Dan liever een gewone klassieke analoge PPM.Ger Kovacs zei:Ontvanger PCM of PPM? PPM dus in mijn geval, zolang ik vlieg (10 jaar) vlieg ik met alles in de PPM modus probleemloos en dus kies ik voor de PPM IPD multiplex 9 kanaals ontvanger nieuwe generatie.
Zie ook dit draadje uit het verleden:Ger Kovacs zei:Hans, ik heb mij laten vertellen ....
Waarom de servo's in schuinschrift hierboven ook digitaal, is dat niet overkill Ger?Ger Kovacs zei:... ik wil dus digitale servo's ... ... ik heb er zo,n 14 nodig, even meetellen, 2x rolroeren, 2x flap's, 2x hoogteroer, 2x remkleppen uit de romp, 1x rudder, 1x neuswielstuur, 2x voor de hoofdwiel en neuswieldeuren, 1x lucht ventiel intrekbaar, 1x remluchtventiel waarschijnlijk nog wat vergeten maar dat zien we dan wel weer ...
Theo Coenen zei:Bert van Didden vliegt ook met Multiplex en haalt van die absurd hoge snelheden met zijn Turbine kist. Volgens mij gebruikt hij ook een normale Multiplex ontvanger. Maar misschien dat Sandor ook nog een tipje van de sluier kan lichten.
Ger Kovacs zei:Hoi Sandor.
Ben in mijn oneindige onnozelheid en onervarenheid ervan uitgegaan dat je de 130 Newton stuwdruk natuurlijk kan terug regelen en de motor op lager max rpm kan laten draaien en dan in de toekomst eventueel de motor voor een zwaardere/grotere kist kan gaan gebruiken, heb zo'n beetje de totaal gewichten van de diverse op de markt zijnde turbine-unit's vergeleken en gezien dat je met een 8 of een 13 kilo turbine geen of weinig gewicht's verschil hebt, scheelt 100 tot zo,n 200 gram op de totale unit en dan met twee of drie liter peut aan boord.
Totaal dus +/- één kilo.
De Sabre gaat de kant op van 13 kilo totaal vliegklaar,(hoop ik).
PS de motor had al 4 minuten en 42 seconden gedraaid zag ik op de ECU,(electronische controle unit).
En hierbij een max rpm gehaald van 117.000 rpm's p/m, bij een max egt (uitlaat temp) van 900 grd.
Afijn ik heb de motor ook aan de praat gehad en de volgende bevindingen ervaren, starten? volgens het boekje (projet cycle) de eerste keer, bij de 2e poging liep de motor, reactie tijd? van 32.000 naar 117.000, 2,8 tot 3,2 sec, dit varieerde steeds, is dit normaal?,verbruik? toch wel veel (aaaarch) gemeten 117.000, 460 ml p/m.
Kun je misschien iets zeggen over het gedrag van een turbine als deze een straalpijp achter zich heeft?, bij deze motor zit namelijk een straalpijp van 70 cm.
De mix heb ik op 5% olie gemengd, (je weet wel die met die MIL-PRF specificatie) en hierbij de Zibro Kamin kristal brandstof genomen.
10 liter opgestookt in 35 minuten, gebruikt dus (veel)meer als z,n baasje.
En dan het geluid, schitterend, hier doe het ook voor onder andere.
Maakt een diep bulderend geluid op max rpm, geen gegil.
Hopelijk in het voorjaar 2005 tot ziens bij jullie in de buurt.
Groet Ger Kovacs.