Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Ja ja Brutus houdt een beetje vast aan de 35Mhz.
Nostalgie, of toch verstanding?
Ja ja Brutus houdt een beetje vast aan de 35Mhz.
Nostalgie, of toch verstanding?
Laat ik het zo zeggen:
-Ik heb niet zoals veel anderen, vier keer (of vaker) een nieuwe zender met nieuw protocol hoeven kopen om vervolgens de één jaar oude, verouderde vorige zender aan de straatstenen niet meer kwijt te kunnen....
-ik vlieg nog steeds volkomen storingsvrij
-Ik koop tegenwoordig ontvangers in perfecte conditie voor 15 of 20 Euro, dus voorlopig is een paar extra modellen geen enkel probleem.
-Ik HEB geen mogelijkheid tot telemetrie, dus ik loop me ook geen zorgen te maken over mijn motortemperatuur, airspeed of andere zaken die me afleiden van de fun van het vliegen.
-Ik heb dus ook geen geld uit hoeven geven aan alle accesoires die je voor telemetrie nodig bent
-Ik mis telemetrie niet, en heb het ook niet nodig. Ik heb dus ook geen geld uitgegeven aan dingen waar ik niet om vroeg, en waar ik niks mee kan (Ik heb tijdens het vliegen geeneens tijd om op het telemetrie schermpje te kijken)
-Vrijwel alle tegenwoordige zenders zijn handzenders: ik HAAT handzenders. Om een of andere reden zijn pultzenders niet of nauwelijks te koop, ondanks al die helivliegers die vergroeide handen krijgen van de uiterst on-ergonomische "pinch-grip"....
Daar tegenover staat:
-Dat ik zo nu en dan een frequentieknijper aan mijn antenne heb hangen
-Voor het vliegen een antenne uit moet schuiven, en na het vliegen weer in...
-theoretisch een heel licht verhoogde kans op storing loop, waar ik tot nog toe, op één keer na nog nooit wat van gemerkt heb, en die ene keer was mijn eigen fout.
-euh.... meer "nadelen kan ik niet verzinnen, of in elk geval, die zijn voor mij niet van toepassing....
Kortom, ik vlieg verrukkelijk "ongestoord" met twee zenders die naar mijn smaak alles kunnen wat ik er van vraag (FC-18 en FC-28 ) en heb toch minstens een paar duizend Euro in mijn zak gehouden (Ik lieg: die paar duizend heb ik aan andere modellen uit kunnen geven, mar dat hoeft mijn vrouw niet te weten...:rolling.
Ik laat het aan een ander om te oordelen of ik verstandig ben of een hopeloos nostalgicus.
Groet, Bert
In zo'n Hott aparaat zit ook eine sprachmodule, hier kan je dus een oortje op aan sluiten.
Ik ben nog van plan om een vario module te kopen, een aardigheid in combinatie met een zwever.
Wil je dat dan? Is niet een deel van de sport het "zelf vinden van thermiek"?
Het lijkt mij juist strontsaai worden, als je iedere keer dat je je zwever aan de lijn hangt, van te voren al weet dat je de thermiek gegarandeerd gaat vinden omdat dat ding je vertelt waar het zit....
Wil iemand een korte samenvating geven ?
Thnx!
Hoi Bert,....(heel verhaal).....
Maar ieder moet voor zich weten of hij/zij dat wil of niet....
Nee, maar het is wel de eerste bevestiging die ik ook maar ergens kan vinden dat het in ieder geval waar is.....(want jouw opmerking zette mij ook wel aan het denken)Ad Bakker zei:Het nieuws is dat we geen nieuws hebben, en voor de rest ook niets meer te weten zijn gekomen
Wij denken wel eens dat de modelbouwwereld groot is en dat er veel geld in om gaat maar dat lijkt toch wel wat tegen te vallen.![]()