Graupner was groot.
Jammer dat je steeds gebonden was aan het merk en niet of moeilijk kon combineren met andere merken.
Zo was Marklin ook, later hebben andere merken er op ingespeeld en hebben ook locomotieven op wisselstroom op de markt gegooid.
Ik heb het hier over de elektronika, Graupner was in mijn kinderjaren al duur, en dat is altijd zo gebleven, het is zoals een mercedes kopen, ook veel te duur voor wat je krijgt, maar de merknaam zorgt ervoor, als het uit elkaar valt, je nog steeds een mooie prijs er voor krijgt.
Persoonlijk geef ik er niets voor, heb ooit een Graupner zender, ontvanger en servo(s gehad en die zijn gewoon in de kliko beland.
Zoals ik reeds eerder melde, voor mij mag Graupner blijven bestaan, maar naar mijn ervaringen , blijft het gewoon rommel, vond ik al in 1960 en vind ik nu ook nog.
Op gebied van vliegtuig, heb ik ooit maar 2 modellen gehad, 1963 de burda super cup, was gewoon niet te vliegen met de tip tip van hun, of je moest hun eerst digitale versie van zender kopen.
Later nog een zwevertje Jolly, waar je helemaal geen oudere versie van hen ingebouwd kreeg.
Je moet echt fan zijn van het merk om het te kopen, iemand met gezond verstand betaald niet 1/4é aan de naam alleen, voor de overige 3/4é die je in de hand krijgt heb je even goede producten op de markt.
Die stem in je oor kan je evengoed krijgen van iemand die naast je staat, heb je geen oortje voor nodig.
Maar dit is mijn persoonlijke visie.
Anders reden we allemaal met een Mercedes, een 2cv was ook prettig om mee te rijden en is door liefhebbers nog zeer begeerd.
Maar smaak is gecombineerd met de dikte van de portefuille, die van mij is maar dun.
Johan.
Jammer dat je steeds gebonden was aan het merk en niet of moeilijk kon combineren met andere merken.
Zo was Marklin ook, later hebben andere merken er op ingespeeld en hebben ook locomotieven op wisselstroom op de markt gegooid.
Ik heb het hier over de elektronika, Graupner was in mijn kinderjaren al duur, en dat is altijd zo gebleven, het is zoals een mercedes kopen, ook veel te duur voor wat je krijgt, maar de merknaam zorgt ervoor, als het uit elkaar valt, je nog steeds een mooie prijs er voor krijgt.
Persoonlijk geef ik er niets voor, heb ooit een Graupner zender, ontvanger en servo(s gehad en die zijn gewoon in de kliko beland.
Zoals ik reeds eerder melde, voor mij mag Graupner blijven bestaan, maar naar mijn ervaringen , blijft het gewoon rommel, vond ik al in 1960 en vind ik nu ook nog.
Op gebied van vliegtuig, heb ik ooit maar 2 modellen gehad, 1963 de burda super cup, was gewoon niet te vliegen met de tip tip van hun, of je moest hun eerst digitale versie van zender kopen.
Later nog een zwevertje Jolly, waar je helemaal geen oudere versie van hen ingebouwd kreeg.
Je moet echt fan zijn van het merk om het te kopen, iemand met gezond verstand betaald niet 1/4é aan de naam alleen, voor de overige 3/4é die je in de hand krijgt heb je even goede producten op de markt.
Die stem in je oor kan je evengoed krijgen van iemand die naast je staat, heb je geen oortje voor nodig.
Maar dit is mijn persoonlijke visie.
Anders reden we allemaal met een Mercedes, een 2cv was ook prettig om mee te rijden en is door liefhebbers nog zeer begeerd.
Maar smaak is gecombineerd met de dikte van de portefuille, die van mij is maar dun.
Johan.
Laatst bewerkt: