Faital powerkist 1965

Image1616529896.119665.jpg

Maar Henk welk profiel kan ik als beginner het beste aanhouden voor het stabilo

Je zit niet om een handje vol extra zweef seconden verlegen (en ik ook niet)

Maak zowel de vleugel als het stabilo profiel maar helemaal vlak van onder...heb ik ook.

Wat is het heerlijk een powerkist van tekening te bouwen, en wat mooi die ouwe bouwwijze.
Het stabilo is klaar ik ben intussen aan de romp begonnen.
Henk ik weet even niet wat ik met het stuurvlakje aan moet hou je de als op tekening, of maak je hem wat groter, en hoe stuur je het stabilo aan, kan je zaterdag wat uitleg geven.
O ja ik heb de smaak te pakken wat betreft FF ik ook de Aiglet classic A1 bouwen, dus ik heb nog een DT timer nodig

Image1616951877.305573.jpg

Ik zal morgen wat laten zien....roer wordt groter...

er komen 3 buizen door de romp
- roer sturen vanaf het links/rechts servo
- roer AR functie ( vanaf de timer
- DT vanaf het DT servo

Een gewone 1 functie Tatone of Graupner DT timer voor je zwever A1 heb ik wel voor je...een doos vol...

Wat is het heerlijk een powerkist van tekening te bouwen, en wat mooi die ouwe bouwwijze.
Het stabilo is klaar ik ben intussen aan de romp begonnen.
Henk ik weet even niet wat ik met het stuurvlakje aan moet hou je de als op tekening, of maak je hem wat groter, en hoe stuur je het stabilo aan, kan je zaterdag wat uitleg geven.
O ja ik heb de smaak te pakken wat betreft FF ik ook de Aiglet classic A1 bouwen, dus ik heb nog een DT timer nodig

Bekijk bijlage 430767

De Aiglet A1 van Aeromodeller Plan Service staat ook hoog op mijn prioriteitenlijst. Mijn allereerste kennismaking met de modelbouw in 1967. Laat wat van de bouw zien s.v.p.

De Aiglet A1 van Aeromodeller Plan Service staat ook hoog op mijn prioriteitenlijst. Mijn allereerste kennismaking met de modelbouw in 1967. Laat wat van de bouw zien s.v.p.

In de laaste Aeromodeller staat een articel en tekening van de Aiglet, na het lezen laat het mij niet maar los, dus binnen kort start de bouw.

Vergeet vooral niet om bij de Aiglet vleugel twee van de 3x3 mm liggers in vuren te doen, in plaats van balsa. Anders doet ie in een snelle stijging aan de lijn klap-es-in-je-handjes! Hoe weet ik dat?

Back