Hallo allemaal.
Ten eerste wil ik zeggen dat dit topic mooi en duidelijk is uitgewerkt.
Maar, wat ik altijd heb geleerd is dat batterijen en accus heel slecht tegen plaatselijke warmte verandering kunnen.
En dat je je batterijen en cellen zwaar beschadigt door er aan 1 kant warmte aan toe te voegen.
Ik heb zelf heel wat accu setjes aan elkaar gesoldeerd. (meer als 100 ook voor hobby doeleinden

)
Maar dat deed ik allemaal met een 30Watt soldeerbout, schuurpapiertje en mischien wel het belangrijkste "S-93" Universal soldeervloeistof.
1. Batterij/accu pool beetje schuren voor een betere hechting.
2. druppeltje vloeistof op de pool doen, niet teveel das zonde.

3. Draadje op de pool leggen zodat ie ook het vloeistof opneemt. (anders ook even wat S-93 erop doen.)
4. Beetje soldeertin op de bout.
5. 1 a 2 seconden contact met de soldeerbout is al genoeg om dit zaakje perfect vast te zetten.
Op deze manier houd je de weerstand ook heel erg laag. En dat komt het gebruik natuurlijk ten goede.
Sterke warmte wisseling komt geen enkel metaal ten goede als het voor elektronica word bedoeld, want de maten kunnen dan enorm veranderen.
Metaal word wel sterker als het snel word afgekoeld en weer opgewarmd maar ook dat is een gemisch procces die je niet in een baaterij/accu zou willen hebben.
Want een batterij/accu werkt door middel van een gemische reactie.
Ik wil hiermee niet zeggen dat bovenstaande manieren fout zijn.
Alleen dat ik het anders heb geleerd, en daarmee ook anderen wil helpen. Maar mischien dat ik die hulp zou unnen gebruiken als blijkt dat mijn manier helemaal fout is. (dat zou ik dan ook graag horen)
Ik kan het natuurlijk ook helemaal verkeerd hebben, maar tot nu toe hebben mijn "accupacks" geen problemen ondervonden op deze manier.
Bedankt aan alle posters in dit forum, ik heb hier als beginnende vlieger al heel veel geleerd.
Groetjes,
Hans.