Feibao Rafale wrak

Hallo iedereen, hier zijn we terug met een nieuw winterproject. De vorige 2 jaar konden jullie de bouw van een Hawker Hunter van Mick Reeves volgen. Nu heb ik het over een andere boeg gegooid. Ik heb een Feibao 1/7,5 schaal Rafale gekocht voor zeer weinig geld. Nu... de meesten zouden hem in de vuilbak hebben gekieperd, maar ik kon het niet over mijn hart krijgen. Dus heb ik hem in mijn bestelwagen geladen, met de bedoeling om hem een nieuw leven te geven. Eenmaal thuis gekomen heb ik met fors geweld alle binnenspanten verwijderd en nu hou ik enkel een leeg karkas over. Hoe je als vorige eigenaar een model zo kan om zeep helpen? Nu ja ik voel me een beetje wheeler dealer of liever wing dealer. Ik post zo snel ik kan enkele foto's. Dan krijg je een idee van hoe erg het is.

Maar ik heb ondertussen al wat vragen.

Weet iemand hoe je het best een canopy tint? Ik wil dat mooie camel kleur van de franse luchtmacht. Ik heb rit dye gevonden en dompelen in warm water. Heeft iemand hier ervaring mee. De canopy zit vol krassen, dus ik denk hem te vervangen en liefst te tinten.

Ik heb ondertussen naar enkele dealers en naar FB Jets een mail gestuurd voor wat nodige spare parts.

Canopy
Schaal cockpit
Jet pijp
Bewapening en tank set
Tank Boom

Misschien hebben jullie tips waar ik daar het vlots kan aan geraken?

Alvast bedankt en uiteraard kunnen jullie hier de metamorfose volgen.
Ik denk deze van Quatar te bouwen...

1 ding heb ik al gemerkt. Alles is ZWAAAR... pfff. Daar zijn mijn Hawker en F15 pluimgewichten tegen. Lichter proberen krijgen is de boodschap.

web12-2017-2-qatar-rafale.jpg
 
Laatst bewerkt:
Pijp zou ik bij grumania halen. Maar leuk project hoor. Zo heb ik in de schuur ook nog een kist liggen die hopelijk ook weer gaat vliegen....
 
Bedankt, de originele Bifurcated pipe is nog in prima staat. Maar ik zou graag een enkelwandige hebben. Enkel om gewicht te sparen.
Heb al een kijkje bij grumania genomen...
 
cockpit verven gaat met DYLON, maar dan wel de 'oude' versie die je tegen de kook aan moet houden en dan rustig je kap er in laten zakken.
ABS vervormt pas bij hogere temperatuur. Het kleuren gaat redelijk langzaam dus je hebt tijd genoeg om de kap er uit te halen, te kijken hoe de kleur is en evt nog langer te dompelen.
je hebt dus wel een flinke bak nodig die je op temperatuur kan houden
 
Zo slecht ziet die er toch niet uit............

Heb trouwens geen mail ontvangen ;-)

En zwaar, tja, zijn niet de lichtste bouwers van FeiBao maar het vliegt wel, en genoeg vleugel oppervlak dus dat gaat helemaal goed komen bij jou.

We gaan het volgen ;-)
 
Vindt het idd nog wel meevallen, dan ziet de f15 die ik laatst over heb genomen er nog een stuk slechter uit. Maar ook dat gaat weer goed komen. Ga dit topic volgen[emoji38]
 
Vindt het idd nog wel meevallen, dan ziet de f15 die ik laatst over heb genomen er nog een stuk slechter uit. Maar ook dat gaat weer goed komen. Ga dit topic volgen[emoji38]
Ook naar dat draadje kijken wij uit ;-)
 
Laatst bewerkt:
Valt wel allemaal mee, maar binnenin de romp is alles er uit. Dus alle binnenspanten moeten opnieuw worden getekend en uitgezaagd.
 
Toch wel sympathiek van FB Jets, ze stuurden de CAD files voor het frezen of laseren van de binnenspanten... Nu op zoek naar iemand die dit voor voor elkaar krijgt. Maar eerst nog even aan de remmen van mijn Hawker werken, deze remmen verschillend, dus ik probeer het af te regelen met een suikertje (luchterklem). Hopelijk goed weer dit weekend in Maubeuge. Want we geven onze jaarlijkse jetshow. Allen daarheen!

Ik heb in tussentijd ook hun nieuwe site gemaakt. www.aabs-maubeuge.com

Schermafbeelding 2018-09-28 om 09.13.28.png
 
Laatst bewerkt:
Haha, ik zat ook even te kijken maar file naam is wel Rafale en spanten zien er ook meer Rafalerig uit dan F-15erig
 
Heb hoop ik iemand gevonden voor het laseren van het hout in de buurt. Maar mocht dit niet lukken geef ik wel een seintje. Alvast bedankt voor het aanbod.
 
Laatst bewerkt:
Philippe Negro van Kitmanufacture (gewoon hier in NL) doet ook veel laser opdrachten. Erg goede ervaringen mee.
 
Back
Top