Hallo iedereen, hier zijn we terug met een nieuw winterproject. De vorige 2 jaar konden jullie de bouw van een Hawker Hunter van Mick Reeves volgen. Nu heb ik het over een andere boeg gegooid. Ik heb een Feibao 1/7,5 schaal Rafale gekocht voor zeer weinig geld. Nu... de meesten zouden hem in de vuilbak hebben gekieperd, maar ik kon het niet over mijn hart krijgen. Dus heb ik hem in mijn bestelwagen geladen, met de bedoeling om hem een nieuw leven te geven. Eenmaal thuis gekomen heb ik met fors geweld alle binnenspanten verwijderd en nu hou ik enkel een leeg karkas over. Hoe je als vorige eigenaar een model zo kan om zeep helpen? Nu ja ik voel me een beetje wheeler dealer of liever wing dealer. Ik post zo snel ik kan enkele foto's. Dan krijg je een idee van hoe erg het is.
Maar ik heb ondertussen al wat vragen.
Weet iemand hoe je het best een canopy tint? Ik wil dat mooie camel kleur van de franse luchtmacht. Ik heb rit dye gevonden en dompelen in warm water. Heeft iemand hier ervaring mee. De canopy zit vol krassen, dus ik denk hem te vervangen en liefst te tinten.
Ik heb ondertussen naar enkele dealers en naar FB Jets een mail gestuurd voor wat nodige spare parts.
Canopy
Schaal cockpit
Jet pijp
Bewapening en tank set
Tank Boom
Misschien hebben jullie tips waar ik daar het vlots kan aan geraken?
Alvast bedankt en uiteraard kunnen jullie hier de metamorfose volgen.
Ik denk deze van Quatar te bouwen...
1 ding heb ik al gemerkt. Alles is ZWAAAR... pfff. Daar zijn mijn Hawker en F15 pluimgewichten tegen. Lichter proberen krijgen is de boodschap.
Maar ik heb ondertussen al wat vragen.
Weet iemand hoe je het best een canopy tint? Ik wil dat mooie camel kleur van de franse luchtmacht. Ik heb rit dye gevonden en dompelen in warm water. Heeft iemand hier ervaring mee. De canopy zit vol krassen, dus ik denk hem te vervangen en liefst te tinten.
Ik heb ondertussen naar enkele dealers en naar FB Jets een mail gestuurd voor wat nodige spare parts.
Canopy
Schaal cockpit
Jet pijp
Bewapening en tank set
Tank Boom
Misschien hebben jullie tips waar ik daar het vlots kan aan geraken?
Alvast bedankt en uiteraard kunnen jullie hier de metamorfose volgen.
Ik denk deze van Quatar te bouwen...
1 ding heb ik al gemerkt. Alles is ZWAAAR... pfff. Daar zijn mijn Hawker en F15 pluimgewichten tegen. Lichter proberen krijgen is de boodschap.
Laatst bewerkt: