FENDT 309 LSA 1:8

iemand een iedee hoe ik deze vooras kan maaken,moet ik dit freezen uit alluminium of kun je alu ook gieten? (in een mal)
weet iemand ook mischien iets over diff's wat is er zoal te koop.
vooras001.jpg

het is een beetje moeilijke as om na te maken dus als er iemand een iedee heeft.......graag,
heeft iemand mischien zelf al eens een aangedreven vooras gemaakt?tips zijn altijd welkom
groetjes arjan

inderdaad mooi en zeeeeer prijzig.
maar ik denk det ik het toch maar zelf moet maken.
iemand ervaring met een robbe diff. is die een beetje sterk en klein? (panther diff.)
er moet ook nog een planetaire eind aandrijfing in komen
al met al dus een hele opgave
groetjes arjan

ik ben even aan het zoeken geweest en ben dit tegen gekomen
kyosho1.jpg

kyosho2.jpg

als ik deze gebruik en aanpas dan moet het lukken
het zijn assen van kyosho (mad force) met metalen diff. tandwielen,de sa aan passen,de aandrijving uit het midden en dan contra mallen laten maken,laten gieten bij een allu.gieterij
vlak bij mijn werk zit een gieter die de 'lost foam'methode gebruikt dus gewoon dupliceren zo veel je wilt
mischien gaat dit wel lukken
iemand ervaring met deze giet methode
http://www.verdult.nl/
groetjes arjan

Waarom zo ingewikkeld doen? Je geeft aan dat je de mogelijkheid hebt om te draaien. In een fractie van de tijd die je nodig hebt om jouw plan uit te voeren, kun je twee vandit soort assen volledig op maat namaken. Dan heb je echter nog steeds geen planetairen.

Trouwens, enig idee wat een knap differentieel incl. pignonwiel kost? Reken maar op 80 Euro. Dan nog de nodige lagers en (ring)tandwielen (voor je planetairen) en ineens is 240 Euro voor een kant-en-klare gestuurde vooras, inclusief planetairen, niet zo duur meer :wink:

Hoi Arjan,

Dat wordt echt zeer mooi. Ga zo door!!Mijn fendt is zo ver klaar en heb er een lemken smaragd cultivator achter. Het werkt echt goed in de tuin!!
Ik heb nu de plannen gemaakt om een schlüter 1250 te gaan bouwen. Deze wil ik ook nu helemaal zelf gaan bouwen.

Groeten Norbert

hallo arjan

kijk ook eens in de uitgave 5 en 6 van truck modell
daar vindt je een goede beschrijving van een john deere 7520 in 1:16.
geeft veel ideen voor je projekt.

m vr gr jan

hierbij weer eens wat vorderingen,
heb deze week alluminium gehaald voor onderstel en voor as
vol rond 40 halve meter lang en 5 mm plat 100mm breed en ook een halve meter lang maar dan twee stukken
dit alles kosten me €15 dus viel erg mee
ben druk aan het freesen geweest in de freesbank (mooi werk) en het resultaat is een onderstel
hier een paar foto's mischien niet zo duidelijk?
100_2715.jpg

100_2712.jpg

Mooi werk.
Wat drijft je zo'n voertuig te maken?
Ik hou er enorm van iets op te bouwen (geen kits)omdat het resultaat zo belonend is: rijden! Snelheid! Soepel rollend! Alles werkt!
Hoe zit het bij jou?

hoi ShadesInBlack,

mijn drijfveer is dat ik een paar jaar bij een fendt dealer hier in heerhugowaard heb gewerkt en dus alles van de 300 / 600 serie's af weet
modelbouw was altijd al een hobby van mij en ben nu in het bezit van een draai/frees bank (dit maakt alles wel net even leuker)
maar het is mijn eerste model die ik helemaal zelf maak vanaf een folder en een werkplaats hand boek (gekregen van '"de vor"fendt importeur)
al met al een doel werk maar wel leuk
zo als je ziet ben ik nu met het onderstel bezig en zometeen de vooras daar heb ik een stuk rond 40 alluminium voor
ik zal wek veel foto's maken
groetjes arjan

Das wel cool.
Waarschijnlijk vindt een dealer of fabrikant dit ook de max. Indien alles perfect gemaakt kan deze dienen als marketingobject of voor beurzen en zo.
Of is het een oud type dat niet meer verkocht wordt?
In elk geval: veel succes, ik volg het.

Back