FENDT 309 LSA 1:8

Mooi werk. Zo'n borgring blijft toch altijd een nette afwerking geven hé. Al zijn er velen die er niet zot van zijn misschien omdat ze iets moeilijker te verwijderen en terug te zetten zijn.

heej
ik had je fendt ook al gezien bij onze duitse vrienden op het forum
en ook al ben ik geen fendt fan..
toch vind ik dit een zwaar mooie fendt worden
ben benieuwd hoe hij is als ie af is :P
groetjes wesley\

bedankt arm1948,
ik heb net een 3bak geregeld voor mijn fendt
de bak komt uit een tamiya vrachtwagen
010.jpg

groetjes arjan

heej arjan
ik weet niet wat je met deze fendt gaat doen?
ga je hem ook gebruiken in de grondbewerking enzo?
want heb zo'n gevoel dat daar deze kunstof tandwielen het nie zo lang uithouden..
mar dat kan een vermoeden zijn.. misschien werkt t zelfs heel goed..
groetjes wesley

na deze versnellingsbak komt nog een vertragingskast,dus de krachten op de kunstof tandwielen zijn niet zo hoog
het model moet schaal getrouw rijden (kruipen)
en ja hij moet ook zwaar werk kunnen doen
groetjes

wil je er ook aangedreven werktuigen achter bouwen?
zoals een frees of rotorkopeg?
en wil jedeze dan via eigen motoren aandrijven of wil je zelfs een aftakas in de trekker maken?
groetjes wesley

Tevens kun je hier nog een slipper op kwijt, ik heb dezelfde bak in mijn high lift.

Hoe de uiteindelijke reductie word, zou ik even niet weten....

Wordt super zo te zien. Volgde het ook al op Modelltruck.

Ben trouwens zelf meer een 1:32 (om)bouwer. ;)

Laatst bewerkt:
even een update,
mijn diff. van robbe is binnen en kroon en pignon wiel van afv (duitsland) messing/allu.
de versnellingsbak is ook binnen (bedankt arm1948) het is een tamiya 3 bak uit een truck dit is een gloed nieuwe bak nogmaals bedankt.
deze week lagers bestellen bij conrad en tandwielen en dan kunnen we weer iets verder
afgelopen week het diff.huis van de vooras uitgedraaid en weer vast gezet met 12 m2 boutjes,ziet er wel gaaf uit,deze week ook "even" de flens voor het pignonwiel draaien en fraisen ook dit onderdeel komt vast te zitten met m2 priegel boutjes
100_2961.jpg

100_2998.jpg

100_3000.jpg

groetjes arjan schmalz

even bezig geweest met de vooras,lagers erin en diff erin pignonwiel erin gezet en huisje vast gezet met m2*5 mm boutjes.
het was even rekenen maar dan heb je ook wel wat.
ik moet nog een 5 mm asje van silverstaal hebben voor het pignon wiel dus vandaar even het boortje voor de maat,vande week nog de linker kant van de vooras draaien en tappen.
100_3073.jpg

100_3068.jpg

100_3065.jpg

de foto's zijn niet zo goed en scherp (s avond's gemaakt dus niet zo veel licht)

groetjes arjan

Ziet er super uit zo dacht ik. Ben al benieuwd naar de tussenbak achter de tamiya 3 bak.
Komt er uitschakelbare 4WD op (neem ik aan)?

Jammer genoeg zijn die standaard difs wat aan de grote kant voor wat ik zoek, wordt weer zelf wat uitvogelen

ik wil wel dat de vooras in/uit schakelbaar is maar moet nog even goed nadenken hoe ik dat ga doen (compact en betrouwbaar),verder gaat alles voorspoedig weer een diff. besteld maar dan voor de achteras dus die komt volgende week binnen
als die binnen is dan kan de vooras worden gekoppeld aan de achteras en kan de bak erin met een extra vertraging er tussen.

ik ga morgen ofzo weer verder met de vooras (linker kant0,en de fusee stukken klaar maken
de banden zijn besteld bij barnhausen.de dus dat komt ook wel goed
deze week dikke allu. staven gehad uit een draaierij rond 120mm dus hier maak ik de velgen van (maar eerst de banden hebben voor de exacte maat)

groetjes arjan

Laatst bewerkt:
Back