FENDT 309 LSA 1:8

weer even met de draaibank bezig geweest.

100_3085.jpg

100_3086.jpg

dit is de centrale aandrijfas voor de vooras

groetjes arjan

zo dochter naar school en de andere speelt in de box,
tijd voor papa om weer even te spelen.
de centrale aandrijf as opgedikt naar 8 mm, 2 messing buisjes over de 4 mm silverstaal as heen gemaakt.
de boutjes moesten gedraaid worden want de standaard maten passen natuurlijk niet in elkaar.
de as ziet er nu iets beter uit

100_3093.jpg

100_3105.jpg

groetjes

Laatst bewerkt:
de aandrijf as moet iets kunnen schuiven ong.2mm dus niet zoveel.
zoals hij op de foto zit komt hij niet de hoek is kleiner het tandwiel dat het chassis ingaat komt ong. op de helft van het chassis dus als de vooras recht staat tijdens het rijden dan staat de aandrijfas ook bijna recht.
voor het tandwiel komt een klauw koppeling om de vooras in en uit te schakelen,maar het is nu nog even wachten op het achterdiff. en nog een tandwiel,dan pas kan ik het (sleuf)gat bepalen waar het zijtandwiel door gaat
groetjes

mooi mooi. Erg netjes, wat ikzelf belangrijk vind.
Hoe doe je dat als je dochter in de box speelt, jij net je handen vuil gemaakt hebt en ze een beetje huilt?
Of heb je je draaibank naast de box staan ter entertainment en "vroeg geleerd"?
Is al een apart forum topic waard.

Oei, ik was dit topic even uit het oog verloren (geen e-mailnotificatie meer met het nieuwe forum :s )

Het ziet er steeds mooier uit en ik ben benieuwd naar het eindresultaat (hopelijk duurt dat niet te lang :( )

Hoi Arjan, ik kan wel zien dat jij een profi bent in het bouwen. Het wordt echt heel mooi. ga zo door ik blijf het volgen. ik ben begonnen met mijn schlüter. Deze week krijg ik mijn nieuwe freesbank en dan gaat het bij mij ook weer verder.

Hoi Arjan,
Ja ik heb al een lemken smaragd en een krampe muldenkipper. verder ben ik bezig met een echt werkende frontmaaier.
groetjes norbert

weer even bezig geweest met de frees bank,diff. achter geplaatst en het as huisje voor de zijkant gemaakt (de aandrijf as naar voor)
tandwielen uitlijnen (conrad modul 1)
100_3319.jpg

100_3325.jpg

100_3330.jpg

op het diff. komt aan iedere kant nog een 10 tands tandwiel deze komen op de achter wielnaven daar zit een 40 tands tandwiel op.(zie foto)
100_3070.jpg

tussen de bak en de tandwielen achter bij het diff. komt nog een vertraging van 4/1 (2 maal 10 tands en 2 maal 20 tands)

groetjes

nee, nog geen update's
foto toestel is even 2 weken op vakantie naar aruba (schoonmoeder heeft hem mee)
dus even geen update's maar het werk gaat wel gewoon door hoor
groetjes

Hoi Arjan,

Het wordt zeer mooi en ik ben benieuwd naar de volgende bouw foto's. Hoe heb je berekend welke tandwielen je gebuiken moet bij de vierwiel aandrijving, omdat de omtreksnelheid natuurlijk verschillend is van de voor en achterwielen.

groeten en veel bouw plezier

Back