FENDT 309 LSA 1:8

ik ben weer even bezig geweest en ik ga nu de aandrijving vervangen door een twee versnellings bak (tandwiel modul 1 )
hiervoor heb ik een inleg spie nodig waarover de tandwiel groep kan schuiven en dus ook een spiebaan frees
afgelopen week een trekfrees aangeschaft (3 mm.) en een proefasje ingefreesd en mijn tandwielgroep uit gefreesd
zie foto's

dit is de frees set (broots of trekfrees)

CIMG0519.jpg

CIMG0521.jpg

hier is de tandwiel groep gefreesd

CIMG0522.jpg

en nu met het asje

CIMG0525.jpg

er komt nog een spie'tje in

de trekfrees gaat normaal door het materiaal heen met een pers maar het gaat ook goed met de kolomboor als pers

groetjes arjan

Hoi Arjan,​

Jou tractor ziet er super strak uit, vooral het plaatwerk vind ik echt mooi, ik ben bezig met het bouwen van een John Deere 7930 schaal 1op7.
Ik ben aan de buitenkant niet zo in detail getreden als jou maar heb wel veel aandacht besteed aan de werking van de verschillende onderdelen, zoals inschakelbare voorwielaandrijving,achterdifferentieel-sper,
3 versnellingsbak (heb eerst een variomaat gemaakt maar deze had teveel vermogen nodig) traploos regelbare aftakas en hefinrichting.
Ik ben nu aan het uitzoeken hoe ik de stickers het beste kan doen:confused:, en moet ik de verlichting en het geluid nog inbouwen.​

Ik ben zeer benieuwd naar jou eindresultaad als hij helemaal klaar is en zal dit draadje blijven volgen.​

Mvg Richard​

Foto's van mijn 7930 ;)

hey Arjan

heb je nog updat
want ik volg het al een tijdje.

hartelijke groeten

Edenoord

de fendt is niet meer

hallo,

ik heb net de fendt 309 lsa verkocht aan een zeer gemotiveerde man
hij gaat de fendt afmaken gezien ik er geen tijd meer voor heb,gelukkig gaat hij verder op het forum en kunnen jullie het blijven volgen (en ik dus ook)

mischien in de toekomst weer een project van mijn kant die wel af gaat

ik hoop dat jullie een boel kijk en lees plezier aan mijn fendt hebben gehad,ik was blij met jullie warme reactie's en opmerkingen

jongens bedankt en mischien tot een nieuwe topic

groetjes arjan schmalz

Zonde van het project en pech voor de vaste kliek bezoekers zoals ik dat was. Succes met plannen maken voor het nieuwe project.

Gr. Marc

HALLO BESTE MODELBOUWERS .

Ik ben de gelukkige die de fendt van arjan kon over nemen .

Maar ik zal me eerst even voorstellen , ik ben marc 46 jaar en heftruck monteur van beroep .

Na 15 jaar In 2010 weer begonnen met de modelbouw na een zeer zware hard operatie had ik dus veel tijd over .

In overleg met arjan ga ik onder zijn bouw topic verder dan krijgen we een mooi geheel verslag van de fendt .

nu nog even kijken hoe we fotos er bij kunnen plaatsen .

ik hoop dat jullie er een hoop kijk en lees plezier aan hebben .

opmerkingen , vragen , etc,etc ,etc van jullie kant lees ik graag .

tot snel ,gegroet marc

Laatst bewerkt:
Ik moet toch toegeven dat het knap is zoals dat gemaakt wordt!!!!
Heel erg mooie tractor.:p:p:p:p:p:p:p:p
Nog veel succes!!!!!!!!!!!!:o:o:o:o
GRtz Bruno

Back