FENDT 309 LSA 1:8

100_2136.jpg

DIT IS MIJN PROJECT
HET IS EEN FENDT TREKKER 1/8 UIT MESSING
HIJ KRIJGT HYDROLISCHE HEF VOOR EN ACHTER VERSNELLINGSBAK EN VIERWIELAANDRIJVING
100_2192.jpg

100_2168.jpg

100_2386.jpg
 
Mooi project hoor!! alleen volgens mij blijft je caps lock hangen ;)
 
Ziet er inderdaad niet slecht uit :wink:
Wat voor electronica ga je erin lepelen?

Nog veel succes met de bouw

Lars
 
hallo, er komt natuurlijk een rij motor in hydroliek (via een e-motor) verlichting servo geschakelde versnellingsbak en servo gestuurde sperdiff's voor/achter
hydroliek olie koeler voor in met koelvin (40*40mm prosessor vin)
voorraam achterraam en de deuren moeten open kunnen
 
Een heel lijstje :wink: (niet dat ik er alles van begreep :lol: )

Ga je foto's maken van de hele bouw (ik hoop van wel)

Nog succes en post je vorderingen zo snel je kunt :D
 
he arjan, wat een mooie traktor als je nog wat tips of hulp nodig hebt dan zeg je het maar even

groetjes jorryn :wink:
 
natuurlijk maak ik overal foto's van,maar wat begrijp je dan niet l4rsie ?
volgens mij is het wel een beetje duidelijk er moet gewoon te veel in en het zal een behoorlijke uitdaging worden
gelukkig hoeft hij niet volgende week af maar is mijn planning ongeveer 1-1.5 jaar (dit moet haalbaar zijn)
zijn er op dit forun nog meer trekker bouwers? wel leuk om te weeten
kijk ook eens op het duitse forum http://www.modelltruck.net/showthread.php?t=16719

groetjes arjan schmalz
 
Nee laat maar. Ik las het een beetje verkeerd.
Er bestaan ook nog komma's he :wink:

Lars
 
Een echte Vent werkt niet met een Fendt :)

Maar zonder gekheid, ziet er erg goed uit tot nu toe.
Ik ben vooral benieuwd naar de hydrauliek, en de hef.

Komt er ook nog een aftakas (PTO) aan?
 
weet nog niet of er een pto aan komt,je weet maar nooit gaande weg stel je je plannen en wensen wel weer bij
als het er in komt dan is het wel erg krap binnen in het model maar als het lukt gaaan we er voor
goeie tip trouwens zelf nog niet aan gedacht
 
hier weer wat vorderingen,ik heb gisteravond even de binnenspatboorden gemaakt en de vloerplaat/zit gedeelte
alles is weer vast gesoldeerd,nu weer vijlen en schuren en polijsten.
volgende op het lijstje zijn de voor en achter ramen (sponningen)
het dak (wit) ga ik nu ook maar van messing maken dit is wel zo mooi denk ik,nu is het van polysterol werkt ook wel maar ik denk dat messing mooier blijft en het is natuurlijk steviger.
nu wat foto's groetjes arjan schmalz
100_2485.jpg

100_2497.jpg

100_2498.jpg

100_2495.jpg

zelf ook nog iets met de stikker gemaakt ik denk dat deze aardig is gelukt.
 
Hoi Arjan,
Ik had je projekt al op het Duitse forum gezien.
Het ziet er al goed uit, waar soldeer jij mee?
En wat zijn de afmetingen?
Ik ben zeer benieuwd hoe je de rest gaat maken, dus blijf ik het volgen.
Succes!!!!!!!!!!!!!!!
John.
(Liebherr 574)
Big Bruder 574
 
hoi,
de afmetingen zijn L*B*H =46-29-31 cm
spoorbreedte=21 cm wielbasis=29 cm
al de soldeeringen zijn gemaakt met S-Sn60 Pb38Cu2 (of zo iets staat op het rolletje)
ik heb een mini brandertje en een soldeer boutje gebruikt, het tin vloeit goed met s65
ik krijg van Matthias (duitser) de tekeningen voor de vooras en versnellingsbak die hij heeft gemaakt voor zijn fendt 926 1/8,dus kan ik weer iets verder(waarom het wiel opnieuw uitvinden toch?)http://www.modelltruck.net/showthread.php?t=16719
alles is tot nu toe gemaakt van missing plaat 0.8 mm. het dak maak ik ook nog van messing dit is steviger
de banden moeten via duitsland komen (http://www.barnhausen.de/)en de velgen moet ik zelf draaien,het onderstel maak ik van alu.plaat ong.5mm dik'maar ik wacht eerst op ons duitse vriend.
de voor as zal toch aangepast moeten worden omdat een 300 serie de aandrijfas uit het midden heeft en niet zoals de 926 in het midden zie foto
vooras.jpg

groetjes arjan schmalz
 
Back
Top