FENDT 309 LSA 1:8

he he,
eindelijk weer iets om te doen,mijn banden zijn binnen na 5 mdn.
ziet er goed uit en ze zijn lekker zwaar
nu velgen draaien.

100_3947.jpg

100_3948.jpg

100_3950.jpg

100_3952.jpg

stoer he

groetjes arjan

Quote:

he he,
eindelijk weer iets om te doen,mijn banden zijn binnen na 5 mdn.
ziet er goed uit en ze zijn lekker zwaar
nu velgen draaien.

Banden moet men die opvullen, hoe klemt de band om de velgrand?

een hele tijd niets gedaan maar het moet er maar weer van komen
ik heb alsnog andere banden besteld kleber super 15 , deze zijn mooier en lekker grof
ik wacht nu nog op de achterbanden van de firma barnhausen

is links of rechts beter?????

fendt309lsa.jpg

links michelin en rechts kleber (van de voorkant gezien)

groetjes arjan

de velgen draai ik uit een blok alluminium en zijn uit een geheel dus niet gedeeld,de truc is dat je de diameter van de velg 3mm meer maakt dan je nodig hebt dan blijft de band goed zitten zonder lijm
zoals ik al zij wacht ik op de achterbanden en dan kan ik eindelijk weer verder dus ga ik dan de velgen draaien en de vooras afmaken

dit is het alluminium voor de velgen het is rond 120 mm

100_1183.jpg

groetjes arjan

Laatst bewerkt:
ja wat is duur?

het komt van een alluminium bedrijf die voor ons imperiaals maakt voor crawford auto's
dus ik heb daar wel wat korting het kosten 15 eurie's dus daar kom je ook wel weer over heen,trouwens als je een 1/8 model maakt dan kost dat gewoon veel geld ik ben maar gestopt om dat bij te houden als ik iets nodig heb dan haal of bestel ik het gewoon

de michelin banden die ik over heb gebruik ik voor een dubbellucht stel voor en achter denk ik maar dat komt later wel eerst de trekker maar eens af.

groetjes arjan

ha Arjan,

ECHT EEN PRACHTIG MOOI PROJECT !! ;);):):):):)

maar wat heeft het nou in totaal al gekost??
en wat gaat het gekost hebben als het af is (goede zin??),

groetjes en veel succes met de verdere bouw!

de velgen draai ik uit een blok alluminium en zijn uit een geheel dus niet gedeeld,de truc is dat je de diameter van de velg 3mm meer maakt dan je nodig hebt dan blijft de band goed zitten zonder lijm
zoals ik al zij wacht ik op de achterbanden en dan kan ik eindelijk weer verder dus ga ik dan de velgen draaien en de vooras afmaken

dit is het alluminium voor de valgen het is rond 120 mm

100_1183.jpg

groetjes arjan

Hopen dat het aluminium goed te draaien is. Met aluminium volrond van conrad heb ik mindere ervaring, het geeft tijdens draaien slierten en plakt ahw op de beitelpunt. De bedoeling is toch probleemloos draaien met korte spaantjes?? Weet je een kwaliteit of benaming van het alumateriaal?

Dit een schitterend modelbouw project, ben benieuwd naar het eindresultaat.

hoi,
alweer een tijd geleden maar niet stil gezeten
ik ben verder gegaan met de voor as
de fusse's en spat boorden gemaakt

100_5004.jpg

100_5011.jpg

100_5037.jpg

100_5024.jpg

en hier een exentrisch gedraaide uitlaat (met de draaibank gedaan)

100_5046.jpg

100_5048.jpg

100_5057.jpg

100_5060.jpg

lekker veel foto's
groetjes arjan

Ik volg het al een tijdje maar heb nog nooit een reactie gegeven dus bij deze. Ik ben zelf ook een groot fendt fan dus vind het een fantastisch project om te volgen. Ik bouw zelf ook wel wat fendt trekkers enzo om maar dat is schaal 1:32 en ze zijn niet bestuurbaar. Er is wel een bestuurbare fendt van siku maar ik vind dat die ook niet sterk genoeg is dus had ik ook plannen om een bruder trekker om te bouwen naar control. Na wat zoeken op het internet kwam ik hier terecht en heb besloten om er ook maar een zelf te bouwen. Het zal een fendt 824 worden ook op schaal 1:8. Het zal nog wel een tijdje duren voor ik er aan begin want ik zoek eerst wat informatie zodat ik strak niet voor grote problemen sta.

zo weer lekker bezig met mijn fendt
was net bezig met de deuren,ze zijn gemaakt van 1mm. staalplaat dit is lekker stevig
mijn deurscharnieren (boot scharnieren van de firma muco in alkmaar) zijn met mijn buurman mee,hij is tand technicus en gaat op zijn werk de deurscharnieren opboren naar 2mm (bevestigings gat) de scharnieren zijn van messing
mijn cabine moet ik iets aanpassen omdat de deuren er niet goed inpassen (de voorste balken moeten iets worden ingekort)
foto's

100_5149.jpg

100_5151.jpg

groetjes arjan schmalz

vandaag even oppad geweest voor aluminium rond voor de velgen voor en achter
bij ons in alkmaar zit een ijzerwerf en die had ook aluminium in alle maten
ze hebben voor mij alles opmaat gezaagd
bedankt ijzerwerf overdie hier voor
volgende week bij mijn oud collega velgen draaien

100_5268.jpg

100_5270.jpg

de eerdere stukken aluminium die ik gepost had waren te klein voor de kleber banden,
dus vandaar even nieuwe halen
deze zijn dus te klein
100_1183.jpg

groetjes arjan

Back