filter tegen strepen/storing in je fpv beeld.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Die ground draad is inderdaad slecht zichtbaar, maar is er wel.
Camera focust niet tijdens filmen en belichting is niet optimaal.

edit:
jouw prachtige tekening door mij aangepast :D

Ik ga zo een paar servo verlengkabels pakken, en dan de hele setup op paar meter van de quadcopter zetten.

Ziet er prima uit zo, ik heb nog wel wat suggesties, maar eerst je experiment maar even afwachten.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
ImmersionRC - Real Virtuality

Net de oude D1 DVR in mijn FPV koffer geïnstalleerd, werkt ook slecht maar liever iets dan niets.

Testopstelling:
Zender, OSD en cam -> filter -> 2m servo snoer -> quadcopter lipo

Bevindingen:
Amper storing met filter, veel storing zonder filter.

Als het hele FPV feest 2 meter verwijderd is van de quadcopter, maar wel stroom krijgt van de quadcopter, dan is er nauwelijks storing achter het filter bij vol gas.
Is deze 2 meter afstand er niet, dan is er enorm veel storing.

Voorlopige conclusie:
ESC's en/of de lange kabels vanaf de ESC's naar de motoren veroorzaken storing op de FPV uitrusting.

Ik denk dat ik dit op kan lossen door de 4x30A RCTimer ESC's te vervangen door 4x18A Turnigy Plush ESC's die heel dicht op de motoren zitten. De quadcopter als geheel trekt immers burst niet meer dan 45A op 3S (gemeten met RCTimer balancer/meter).

Net de oude D1 DVR in mijn FPV koffer geïnstalleerd, werkt ook slecht maar liever iets dan niets.

Testopstelling:
Zender, OSD en cam -> filter -> 2m servo snoer -> quadcopter lipo

Bevindingen:
Amper storing met filter, veel storing zonder filter.

Als het hele FPV feest 2 meter verwijderd is van de quadcopter, maar wel stroom krijgt van de quadcopter, dan is er nauwelijks storing achter het filter bij vol gas.
Is deze 2 meter afstand er niet, dan is er enorm veel storing.

Voorlopige conclusie:
ESC's en/of de lange kabels vanaf de ESC's naar de motoren veroorzaken storing op de FPV uitrusting.

Ik denk dat ik dit op kan lossen door de 4x30A RCTimer ESC's te vervangen door 4x18A Turnigy Plush ESC's die heel dicht op de motoren zitten. De quadcopter als geheel trekt immers burst niet meer dan 45A op 3S (gemeten met RCTimer balancer/meter).

Fijn dat je nu eindelijk ergens je vinger op kunt leggen. ESC's gewoon naast de motoren monteren inderdaad, dat lijkt mij de beste oplossing, ik doe 't ook altijd zo en vlieg zelfs zonder LC filter.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen

Fijn dat je nu eindelijk ergens je vinger op kunt leggen. ESC's gewoon naast de motoren monteren inderdaad, dat lijkt mij de beste oplossing, ik doe 't ook altijd zo en vlieg zelfs zonder LC filter.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen

Heb jij ook multi-copters trouwens?

Hmm, dus de ESCs moeten vlakbij de motoren ipv op de buik van et frame om storing te voorkomen.
Heb je dan niet weer gemiep over lange accu draden? ;)

Hmm, dus de ESCs moeten vlakbij de motoren ipv op de buik van et frame om storing te voorkomen.
Heb je dan niet weer gemiep over lange accu draden? ;)

Nee, die discussie heb ik al eens gevoerd met Henri Zikken, daar wordt je hééél moe van, stronteigenwijs en met een bord voor z'n kop formaat verkeersbord. Als je draden erg lang worden condensatoren bijplaatsen, maar da's hier gezien de relatief lage stroom die er loopt geen probleem.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen

Ja die condensator kadetten heb ik gezien, die joekels zit je niet op te wachten.. ;)
Maar dat is dus niet nodig bij <10 A verbruik, goed om te weten.

Ik heb gehoord dat zelfs een MicroKopter kan crashen als de draaden van de esc naar de motor te lang zijn.

Moeten wij niet werken of zo????????

Ik heb hier nog 2 oude lipocharger 4's liggen van graupner die beiden altijd de zekering doorbranden, daarin zitten per stuk 2 470microfarad 25v condensatoren, maar aangezien ik de oorzaak niet weet van die stukke laders, hoe kan ik bepalen dat de condensatoren wel nog werken of niet? In de lader zelf vind ik nergens doorgebrande IC's, weerstandjes, diodes etc, het is redelijk onduidelijk. zou anders wel een tripje naar de electronicaboer besparen.

ik heb nog een 5 volt 200mah zender liggen nu had ik de vraag kan ik die aan een van de bec hangen van me quad copter en zo ja werkt deze fliter dan ook goed.
dit vanwegen inslag van de regelaars??

Net zelf een batch LC filters gemaakt, iemand interesse?

rEoEM.jpg

2oplr.jpg

t3YSp.jpg

3XQ0v.jpg

Materialen:
ferriet ring met 33wikkelingen geïsoleerd koperdraad
470uF 25v condensator
servodraad

Werkt onder de 25 volt en levert maximaal 2 Ampère.

PM voor bestellingen ;P

Voorlopige conclusie:

Correct, dat is ook mijn ervaring in mijn testopstelling. Dat is overigens helemaal niet gek, een gemiddelde regelaar gooit met zijn schakelgedrag/vermogen behoorlijk wat hoogfrequente rommel "de lucht" in. Ik ga eens kijken of ik niet een mooi blikje heb liggen of kan maken waarmee de regelaar kan worden afgeschermd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back