Finale wedstrijd F5B Stompetoren

Jos,

Vreemd verhaal.
Las op RCG dat de condensatoren niet helemaal lekker meer waren.
Hebben ze allemaal nog wel hun 2 pootjes, of zijn er pootjes weggebrand?

Had je op deze setup ramping ingesteld, of alleen een milde start?

Groet,
Gerben

Je moet er ook de juiste leeftijd voor hebben.
Zweven is voor ouwe l*llen.
En jij zegt dat ik beter zweven kan dan jij, wat leeftijd betreft klopt dat wel.

GJ

En bedankt GJ dat je me nu al een een ouwe l*l vind.
Thermiek zweven is ook bij de jonkies nog goed te doen ;)
Zie ronde 2 voor het goede voorbeeld ;)

Gerben, to be continued!

edit;

De Budget drive doet het weer!!! Nou ja op de grond dan. :) :) :)

Ik heb de condensatoren vervangen. Bij aansluiten van de accu was er geen vonk te zien. Dan weet je dat er iets niet goed zit. Aan de regelaar en condensatoren was voor de rest niks te zien. Nu vonkt hij weer als nieuw en lijkt alles weer prima te werken.

Moet zeggen dat ik echt onder de undruk ben dat de regelaar zichzelf uit zette en niet gewoon in rook op ging. Een onverwachts plus puntje.

Als het ophoud met regenen zal ik hem weer de lucht in gooien. Verwacht geen problemen, heb hem op de grond behoorlijk uitgevrongen en in de lucht neemt het vermogen af tijdens de klim.

Gerben, als antwoord op jou vraag. Een stukje terug schreef ik al dat ik vloog met minder maar toch nog een beetje vertraging op de budget drive. Zo had ik op de Neu setup 1 seconde vertraging en op de Budget drive 0,5 seconde. Bijde keren doe ik dat met de zender, de regelaar staat ingesteld op responce speed 8 wat nogal snel is. Zonder vertraging op de zender zou het dan slechts 0,1 seconde zijn!

Jos

Laatst bewerkt:
De Budget drive doet het weer!!!

Heb de 4x 330uF condensatoren vervangen door 2x 1000uF, dat was wat makkelijker solderen en gelijk 50% meer capaciteit.

Na de vlucht zijn de nieuwe condensatoren hand warm, net zoals de Lipo.

Op naar 2011 !!!

Hebben die condensatoren een laag genoege ESR?
Heb altijd begrepen dat 4x 330uF veel beter is dan 1x 1000uF.
En dan nog opletten dat je ultra low-ESR condensatoren hebt ("snelle" condensatoren)

Benieuwd hoe het bevalt,
Groet,
Gerben

Gerben, vliegt prima. Reeds 2 vluchten.

Wellicht is condensatoren een apparte discussie waard?!

Ja ik heb ultra low ESR en 35V. Zal straks data en foto's plaatsen.

Dit staat er op de website van Conrad waar ik mijn condensatoren heb gekocht;

Ultra-low ESR radial capacitor
Maximum ripple current capability and lifespan with minimum impendances. Applications: Low-voltage side of power supply units. Filtering & smoothing.
Applications: Low voltage side of power supplies. Filtering & smoothing.

Ultra-low-ESR capacitor 1000 -F 35 V - Standard Radial Electrolytic Capacitors - Conrad Electronic

Meer over condensatoren in dit draadje;

condensatoren-voor-regelaars

Laatst bewerkt door een moderator:
De budget drive heeft vandaag 5 vluchten gemaakt zonder problemen.

Waarschijnlijk dat ie volgende zondag weer dienst doet in de laatste Engelse F5B competitie van dit jaar.

:)

Back