Finish verslag Top-flite p-47

Ruben Jansen zei:
jacques zei:
Ja, is dat niet een beetje aan de grote kant 20cc?

hezik zei:
Is 20 cc niet een beetje bruut veel voor dit apparaat? Top flite geeft het op als het maximale, zou een Saito 100 niet een betere keus geweest zijn? Die valt precies midden tussen wat Top Flite opgeeft, en is even 290 gram lichter dan de 120...

Bij mijn Harvard van Flair gaven ze 7,5 cc op, daar vloog die goed op maar op een 8,5 cc toch net iets beter in de loopings. Eerst zat ik ook over de 1.00 te denken maar mijn vader had het al lang gezien. Bij een .90 vliegt die bij een 1.00 vliegt ie beter en bij een 1.20 vliegt die goed! Hij betaalde dan wel het verschil tussen de 1.00 en 1.20 :) Op verschillende fora en sites heb ik gelezen dat hij het met alle drie de motors goed schijnt te doen, een .90 zou dus ook goed zijn maar omdat hij best zwaar wordt en hij het met een 1.20 ook goed zou doen heb ik daarvoor gekozen. Gelukkig zit er ook een gashendel op zodat je lang niet altijd vol gas hoeft te vliegen en kun je met minder gas de zelfde prestaties krijgen als met een .90 vol gas.

Heeft die bak gewoon nodig, de mijne vloog pas lekker met een Saito 1.50 ja echt waar een 25 cc, had dat gewicht ook nodig in de neus.
Hij lande perfect met de flaps op 45 graden en kwart gas erop in de landing.
De nieuwe die ik aan het maken ben is electrisch, en full options.
Zal eerdaags wel een paar plaatjes maken.
Nog wel een plaatje gevonden van mijn oude TF P47D.
Dia1.JPG

Bouw ze.

Ger

Schitterend ding, Ger.. maar.. als hij een Saito 150 nodig heeft om te vliegen, is hij dan niet gewoon te zwaar?

Zal eerdaags wel een paar plaatjes maken.

Doen! Dat wordt smullen geblazen! :)

Warbirds zijn altijd "zwaar"

Ook mijn P-40 gaat vliegen met een 20cc 4-takt, mijn P-51 vloog met een 15cc 2-takt, vergelijkbaar dus.
De P-51 was niet zwaar, de P-40 wordt dat wel.

En dat vermogenoverschot zit zo`n warbird echt niet in de weg.
Om er lekker mee te vliegen is een 15cc 4-takt voor de TF warbirds vaak net wat aan de magere kant zeker als er veel extra opties worden ingebouwd.

Zucht, wat zijn die WW2 kisten toch waanzinnig mooi!
Heb nog een goede OS 1.20 die nog op een model ligt te wachten... :P

Krijg toch wel erg zin om er ook eens een te bouwen als ik al die mooie Top-flite draadjes lees
Ga zo door met mooie foto's van je kist en maak ons gek
:hammer:
(alleen die retracts he..)
Groet Ralf

strutter zei:
Heb nog een goede OS 1.20 die nog op een model ligt te wachten... :P

Krijg toch wel erg zin om er ook eens een te bouwen als ik al die mooie Top-flite draadjes lees
* kuch* focke wulf * kuch* :wink:

Hey Ruben, ziet er goed uit, probeer je hem voor dit seizoen af te hebben of is dat wel erg voorbarig?

Qua paneel lijnen is zoals eerder vermeld een leuk en simpel alternatief potlood lijnen met krijt afwerking. Met een beetje spielerij heb in een avondje al een heel leuk resultaat, hoef je nu niet persé de lijnen er op te plamuren/graveren en kun je voor een later project bewaren. (Leg vooral de drempel in het begin niet té hoog voor jezelf, heb je er het meeste plezier van :wink: ) Wel raadzaam om de camouflage lak mat te doen want daar kun je het mooist op tekenen/weatheren. Mijn F15 heefd alléén maar van deze lijntjes:

P1230064.jpg

Succes! :thumbsup:

Groetjes,
Gerald

Ik hoop dat hij 6 mei mee kan vliegen in de sport-schaal. Als het een beetje mee zit wordt hij zaterdag geverfd. Ik hoop dat hij dan een beetje snel kan vliegen want ik wil ook nog wat oefenen.
Hoe werkt dat maken van die panel lines met potloot en krijt precies? Lijkt me wel het proberen waard! Als ik die er na het verven op kan tekenen zou dat nog mooi kunnen.

Hallo Gerald,

Wel raadzaam om de camouflage lak mat te doen want daar kun je het mooist op tekenen/weatheren. Mijn F15 heefd alléén maar van deze lijntjes

Bij een jet hoef je deze niet te fuel-proofen maar wat zou je aanraden voor topcoat bij deze WW2-glow birds?

groet, Ralf

hezik zei:
Schitterend ding, Ger.. maar.. als hij een Saito 150 nodig heeft om te vliegen, is hij dan niet gewoon te zwaar?

@Henry, de TF P47 vliegt ook wel (goed genoeg) met een .90 4tact, maar met een 1.50er heb je dat mooie diepe/ brom geluid, schaal weet je wel :wink: en het ding past ook precies onder de kap, weliswaar iets opzij gemonteerd en niet loodrecht omlaag.
en kan je altijd met laag toeren vliegen (grote prop) zonder dat ie uit de lucht valt , power zat, en zoals ik al zei, als de neus dan toch verzwaart moet worden, dan maar een dikke Saito erop.
PS had er wel een eigenbouw uitlaat op zitten met 2 grote demperkamers, gaf ook daardoor die diepe brom.
Zwaar? als ie niet zwaar is, ben je wat vergeten, options en zo :wink:

Zie je.

Gerald Rutten zei:
Hey Ruben, ziet er goed uit, probeer je hem voor dit seizoen af te hebben of is dat wel erg voorbarig?

Qua paneel lijnen is zoals eerder vermeld een leuk en simpel alternatief potlood lijnen met krijt afwerking. Met een beetje spielerij heb in een avondje al een heel leuk resultaat, hoef je nu niet persé de lijnen er op te plamuren/graveren en kun je voor een later project bewaren. (Leg vooral de drempel in het begin niet té hoog voor jezelf, heb je er het meeste plezier van :wink: ) Wel raadzaam om de camouflage lak mat te doen want daar kun je het mooist op tekenen/weatheren. Mijn F15 heefd alléén maar van deze lijntjes:

P1230064.jpg

Succes! :thumbsup:

Groetjes,
Gerald

ook met de airbrush maar even werk en erg veel mooier meteen.
deze gws me109 had ik klaar in een paar uurtjes :

05032942496bc0ed873.jpg

strutter zei:
Hallo Gerald,

Wel raadzaam om de camouflage lak mat te doen want daar kun je het mooist op tekenen/weatheren. Mijn F15 heefd alléén maar van deze lijntjes

Bij een jet hoef je deze niet te fuel-proofen maar wat zou je aanraden voor topcoat bij deze WW2-glow birds?

groet, Ralf

een zijdeglans acryl parketlak oid.
of een 2K blank met mat addetief.

een zijdeglans acryl parketlak oid.

Ah juist, acryl, gebruikte tot voor kort gewone Glitsa (je weet wel die je ECHT wel ruikt) :roll:

Wist niet zeker of de acryl-uitvoering ook brandstofbestendig was, blijkbaar dus wel
Goed om te weten...

Weet iemand of dit ook goed te spuiten is of moet er dan verdunner toegevoegd worden? (water in dit geval??)
Gewone Glitsa is goed te kwasten met een dunne platte kwast, rollen gaat ook aardig, 1 x snel rollen en er dan afblijven want dan trekt het al draden...

Alvast dank, Ralf

Ha Ralf.

Die acryl glitsa is prima te rollen.
Gaat super, kwasten gaat ook.
Vooral eiglans geeft een mooi resultaat.

Groeten Han.

De kap is ruimer gemaakt en het brandschot is erin gelijmt:

En nu staan de spullen staan klaar om gespoten te worden :D

Resultaat volgt later als vaders zin krijgt om te gaan verven!

De grondverf zit erop! Hier een paar plaatjes:

De roeren

De vleugel

En de romp

Nu nog even schuren en er zitten helaas nog een paar plekken in die geschuurd en geplamuurd moeten worden. Daar moet dan ook nog weer een laagje grondverf op maar dan is hij klaar voor de laatste laag. De verf van warbird collors. Hiermee zal de cockpit dan ook gespoten worden.

Hoi Christiaan,
De grondverf die ik gebruik is van flexa, ''universele grondverf'' Voor het plamuren heb ik het meeste autoplamuur gebruikt maar soms ook wel spuitplamuur:
_visual_Autoplamuur.jpg

hey broertje, ziet er goed uit! let je wel op dat de grondverf niet gaat reageren met de andere verf die je erop gaat spuiten? Jullie gaan toch wel een airbrush setje kopen he? :wink:

Back