G
Ger Kovacs
Guest
Ruben Jansen zei:jacques zei:Ja, is dat niet een beetje aan de grote kant 20cc?
hezik zei:Is 20 cc niet een beetje bruut veel voor dit apparaat? Top flite geeft het op als het maximale, zou een Saito 100 niet een betere keus geweest zijn? Die valt precies midden tussen wat Top Flite opgeeft, en is even 290 gram lichter dan de 120...
Bij mijn Harvard van Flair gaven ze 7,5 cc op, daar vloog die goed op maar op een 8,5 cc toch net iets beter in de loopings. Eerst zat ik ook over de 1.00 te denken maar mijn vader had het al lang gezien. Bij een .90 vliegt die bij een 1.00 vliegt ie beter en bij een 1.20 vliegt die goed! Hij betaalde dan wel het verschil tussen de 1.00 en 1.20Op verschillende fora en sites heb ik gelezen dat hij het met alle drie de motors goed schijnt te doen, een .90 zou dus ook goed zijn maar omdat hij best zwaar wordt en hij het met een 1.20 ook goed zou doen heb ik daarvoor gekozen. Gelukkig zit er ook een gashendel op zodat je lang niet altijd vol gas hoeft te vliegen en kun je met minder gas de zelfde prestaties krijgen als met een .90 vol gas.
Heeft die bak gewoon nodig, de mijne vloog pas lekker met een Saito 1.50 ja echt waar een 25 cc, had dat gewicht ook nodig in de neus.
Hij lande perfect met de flaps op 45 graden en kwart gas erop in de landing.
De nieuwe die ik aan het maken ben is electrisch, en full options.
Zal eerdaags wel een paar plaatjes maken.
Nog wel een plaatje gevonden van mijn oude TF P47D.
Bouw ze.
Ger