Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
![]()
![]()
Zit en ligt mooi flush, maar...
![]()
Motortje zit op de plek van mijn ballast tubes!
Zal het uitmaken als ik de boel iets ( cm of 4) tov de tekening naar rechts breng?
Zal toch niet? Of ligt dat heel gevoelig?
Is het misschien een idee om ze om te draaien? De motortjes richting de tip
Niet als je links en rechts omdraaitZou ik niet doen, op de kleppen zitten nog een paar extra alu-plaatjes die bij kleppen-uit aan de goede zijde zitten: de voorzijde. Bij omdraaien zit dat niet goed: aan de achterzijde.
Niet als je links en rechts omdraait(dus niet achterstevoren maar van kant wisselen)
jawel, dat weet je welWeet ook niet waarom,
jawel, dat weet je wel![]()
Flamingo
De Dassel 751 is een ontwerp van Frits Fridolin, in 1975 gebouwd, voledig GFK als profil Eppler 193. Het was een ontwerp voor aan de hang te vliegen en als er sneeuw op de berg lag, konden ze met de kegel (neus) in de sneeuw pikeren in plaats van de berg kant af te glijden, daar het toestel zo goed vloog en op aandringen van ander zijn ze wedstrijden gaan vliegen, ja een team van 5 mensen waarvan de 3 piloten in de zelfde straat woonde, deze mensen hebben tot en met 1980 alle wedstrijden gedomineerd. Er zijn wedstrijden ook door ander teams of piloten gewonnen, maar dan was het AME team niet aanwezig.
In 1977, mits overleg met het AME team, heb ik dan een kopie gebouwd van de Dassel D751 en het dan Sidewind gedoopt ook met een E193 maar vleugel koorde 210mm en 2200mm spanw.
In 1978 heb ik van vleugel geometrie veranderd en groter spanwijte 2560mm. Echter, dit lag mij zo niet en werd als backup toestel gebruikt.
In 1978 breng ik een bezoek bij Multiplex om mijn zender te laten nazien. Omdat ze op zoek waren naar een zweeftoestel ook goed voor F3B had ik dus mijn sidewind mee in 2.2m, en 2.56m.
De keuze was snel gemaakt 2560mm een ander romp daar de sidewind romp te zeer wedstrijd gericht was en in produktie vertraging zou opleveren plus de hefboom vleugel stabilo was wat te kort , daar is dan in mum van tijd wat geschetst en daar was dan een nieuwe zwever die dan Flamingo zou heten. Van de Eppler 193 is dan afgezien enkel en alleen om dat de E205 makkelijker te bouwen zou zijn door de doorsnee modelbouwer vanwege de vlakke onderkant. Commercieel was dit een goede aanpak.