Ik heb inmiddels de Flamingo 2001 overgenomen die Jeedee in post 394, ietsje hierboven, aanbood. Het ding ligt nog vrijwel onaangeroerd (minstens 7 jaar, want in 2006 kwam bij Tangent de Flamingo 2006 uit!) in zijn Multiplex doos, ook de vleugels moeten nog gefolied worden.
De vleugels moeten ook nog een paar cm ingekort worden; het zijn precies dezelfde vleugels als die ik had, met rechte tippen, en als je daar de winglets op zet moet er een paar cm af. Er zitten een paar stekkerverbindingen bij voor de vleugel/romp kabelverbindingen die merkwaardig genoeg (voor een Multiplex bouwdoos) anders zijn dan de gebruikelijke Multiplex stekkers... moet ik nog eens goed naar kijken, misschien geef ik wel de voorkeur aan Multiplex stekkers. De Multilocks zijn al gemonteerd in de romp maar nog niet in de vleugel. De cockpitkap is van helder lichtblauw plastic, maar zonder frame... misschien dat ik, als dat helemaal past, er gewoon de carbon cockpitkap van mijn oude gecrashte Flamingo op zet... misschien zijn er nog wel meer onderdelen die ik van de oude overzet, in elk geval verhuizen de servo's en de sleepkoppeling. Er mist een roerhevel, mogelijk kan ik die ook van de oude gebruiken...
Over foliën: ik heb een rol wit HongKongfolie liggen. Nou heb ik een paar jaar geleden een heel frustrerende ervaring gehad met HongKongfolie: ik wilde een 3 meter Sirion vliegende vleugel foliën, ook schuim met abachi net als deze Flamingo, en daar bleven blaasjes in komen. Folie eraf gehaald, geschuurd etc. en opnieuw, weer met HongKongfolie... zelfde effect! Nog eens alles eraf gehaald en het toen gedaan met Oracover... niks aan de hand, strak in de folie, nog steeds... Sindsdien heb ik met Hongkongcover wél diverse ribbenmodellen gefolied en dat ging prima. Misschien dat ik met de witte HKcover die ik heb liggen even een proefstukje folie van de Flamingovleugel (zo'n stukje wat ik toch van de vleugeltip moet afsnijden, of een half stabilo...)
Iemand anders nog ervaringen met een Flamingovleugel met HongKongcover?