Flappy

• Topicstarter Topicstarter Theo Coenen
  • Startdatum Startdatum
T

Theo Coenen

Guest
Ik ga het plan van de Parkhawk volgen en zet de motor dwars in de romp met 4 tandwielen. op die manier moet het volgens mij best lukken.

Ik denk dat dit dan wordt opgevangen door die andere tandwielen. Maar dat zien we bij de volgende poging maar weer. Nu eerst die lijnkist bouwen anders worden Henk en Bruno boos.

een ander, niet zo mooi, maar wel simpel idee voor de vleugel overbrenging...

de schouderjuks zijn mooi, maar vergen wel 2 overbrengingen = meer kans op ongelijk flapperen

dit is (veel) minder mooi, maar iig weer een idee... :roll:

flappy.gif
(dit plaatje staat op een geocities server ;)) (en het f#$%@king nadeel van geocities is, dat hij het soms niet doet)

dus hier nog een keer op een normale server
flappy.gif

:pim:

Van onregelmatig draaien heb ik nu met de sp300 en een paar tandwiel overbreningstrappen geen last meer van.

Flappy (v6 ondertussen??) heeft zelfs afgelopen vrijdag de 1e vlucht van ca 3m meter vlucht overleeft.Helaas was de afgelegde afstand meer het gevolg van een krachtige worp van Harold, dan van eigen kracht.
Blijkbaar is 1:150 weer teveel vertraagd. :hammer:
(waar is dat mooie huil icoontje van MSM?)

Een tandwiel borings clip aan 1 kant was kapot, dus we konden even geen 2e poging doen.

Flappy trok bij de static show van Woerden vandaag best wel bijkijks, vooral door mensen die na nog een keer kijken opeens door hadden wat daar nou eigenlijk op die tafel lag.
Leuke discussie gehad met een mechanicus, worm is inderdaad geen goede keus, zullen vrees ik voor de laatste trap (waar de grootste krachten werken) naar metalen tandwielen moeten gaan kijken?
Baal ik een beetje van, lag niet in de doelstelling van dit project.

Niek zei:
Blijkbaar is 1:150 weer teveel vertraagd. :hammer:

ja? weet je dit zeker? hoeveel slagen had je p/min dan?

blijft wat kloten, als je te veel vertraagd, spaar je het motortje, maar flapt hij te langzaam (maar wel met veel kracht :D) en als je hem te weinig vertraagd, kom je op een gegeven moment op een nog lager flapen/s uit

nu is dus de vraag of hij te langzaam, of met te weinig kracht flapperde....

:cry:

Of dat het wormwiel (- 50%) de handel aan het verkloten was...

Probleem laatste trap blijft, de rode en witte conrad tandwielen zijn prima voor de 1e 2 vertragingstrappen, daarna worden de krachten te groot en gaan ze buigen en slippen.

Ook jouw opmerking van geen 2 overbrengingen geeft mij weer veel denkwerk... :hammer:

Maar slechte of constuctief zwakke vertragingen schijnt een vaste constante te zijn in de ornihopter wereld.
Ik heb nu 2 speelgoed tim-birds thuis liggen met kapotte vertragingen...
Sorry Harold.. :|

:cry:
Boehoehoe, Mijn kunstvogeltje is stuk.
Ik stuur de plastiekvogelbescherming op je af, Niek. :evil:

Ik schijn op de eea wijze wijze hier niet in te kunnen loggen??

Harold,
Ik wou mijn ex-tim bird voor jouw in orde maken.
Mijn tim-bird had geen elastiek, jouw kappotte wel,
dus dit omgewisseld. (ook best een lastige klus)

Na ca 30 slagen even voorzichtig proberen 'wvrwrrrr' na landing bleek aan 1 kant de aanstuurstang in het oogje stuk?

Ook lekker stevig, deze tim-dingen....

Joost,

Dit zijn speelgoed vogeltjes van een frans ontwerp om het mechaniek af te kijken.

Niek,

Op het vogeltje staat een patent nummer. Via internet moet daar toch wat info mee te vinden zijn.

Gezocht, maar door de wet van behoud ellende krijg ik de plaatjes er niet bij, vanwege IE 5.5 of IE 6...

Ik heb nog een hele liggen ... gratis af te halen alleen zonder kooi.....
...........................Peet.........................;)

waarom vloog hij nou niet Niek? te zwakke slagen? of te weinig?

het is ook niet zeker dat de vleugel wel goed is... of de invals hoek van de vleugel???

ik weet het ook niet... :|

Mijn inschatting was teveel V-stelling. Teveel slag omhoog en niet ver genoeg naar beneden. Is je vleugel gemiddeld iets kleiner.

Slag frekwentie leek goed, maar moet misschien langere slag worden.

Power pete,
Heb jij in je winkel ook wat leuk geprijzede metalen moduul 0,5 met 40 a 50 T tandwielen uit de losse hand liggen, of moet dat via catalogus worden besteld?

Back