Hallo
Ik vlieg nu 1 jaar met een firebird met een vt80 bl van jetsmunt.
Mijn probleem is dat mijn vliegveld niet zo groot is , en mijn landings snelheid te hoog is.
Er zitten wel flaps op de firebird maar die remmen t niet vergenoeg af.
Nu wil ik de flaps vergroten zodat als je m uitklapt de flaps verder naar onderen uitsteken en daardoor de weerstand groter word.
Hoe ver kan je hier mee gaan en wat is het effect hier van omdat de flaps dan verder uitsteken dan de ailirons in de gewone vlucht stand.
Ik heb ook al geëxperimenteerd met crow maar dan begint de firebird te pompen dus dat was geen succes.
Nu zag ik ook nog een flap systeem die als je m uitklapt boven en onder de vleugel uitsteekt.
Zoals die op de retro Jet 75 van nijhuis zit ,ook een Goed idee volgens mij.
Wat zou volgens de ervaren Jet jokkies die hier zitten de beste oplossing zijn?????
Ik vlieg nu 1 jaar met een firebird met een vt80 bl van jetsmunt.
Mijn probleem is dat mijn vliegveld niet zo groot is , en mijn landings snelheid te hoog is.
Er zitten wel flaps op de firebird maar die remmen t niet vergenoeg af.
Nu wil ik de flaps vergroten zodat als je m uitklapt de flaps verder naar onderen uitsteken en daardoor de weerstand groter word.
Hoe ver kan je hier mee gaan en wat is het effect hier van omdat de flaps dan verder uitsteken dan de ailirons in de gewone vlucht stand.
Ik heb ook al geëxperimenteerd met crow maar dan begint de firebird te pompen dus dat was geen succes.
Nu zag ik ook nog een flap systeem die als je m uitklapt boven en onder de vleugel uitsteekt.
Zoals die op de retro Jet 75 van nijhuis zit ,ook een Goed idee volgens mij.
Wat zou volgens de ervaren Jet jokkies die hier zitten de beste oplossing zijn?????