Flex RV8-70cc

Dat was het eerste die ik had gedaan voor deze naar Toni Clark ging. De schroef zit goed vast. Ook al eens opengedaan, maar alles lijkt in orde. Soms lees ik ook verhalen van een deksel die niet helemaal vlak is. Maar ja misschien ben ik wat te kritisch op dit alles. Toch wil ik dat alles perfect is.
Dat Toni Clark daar niks over heeft gezegd leek het mij dan weer dat dit normaal is. Natuurlijk hoe lang hebben ze de motor laten lopen? Ik kan begrijpen als je de motor in de doos steekt en deze met de carb naar boven is gericht, er ook geen brandstof kan lekken, eender waar aan de carb.
Enfin zo lang de motor niet uitvalt tijdens een vlucht ben ik tevreden.
Hier zie je ook nog eens hoe hij er na een nachtje uit ziet. De carb had ik toen schoongeveegd.
Ook komt er wat bandstof uit het asje van de chokeklep aan de zijkant. Maar dit lijkt mij dan ook weer normaal.
Bekijk bijlage 580120 Bekijk bijlage 580121

kritisch zijn is goed, het maakt veel dingen niet altijd makkelijk maar altijd beter dan nonchalant zijn en hopen dat het goed gaat.
zon dekseltje kan natuurlijk niet helemaal vlak zijn waardoor een pakking kan gaan zweten en daar lijkt het bij jouw inderdaad op, als je het dekseltje eraf haalt en op een glasplaatje legt moet je wel kunnen zien of het pasvlak niet helemaal vlak is (of een kras op de afdichtpassing).... of als je een andere motor hebt met een gelijke deksel dan kan je die ook ff overzetten en zien of dat het lekken oplost..

als je de motor niet hebt laten lopen en de volgende dag zie je die vettigheid dan zou ik dat bij een nieuwe motor ook niet accepteren, bij een RCGF of DLE zou ik dat begrijpen, maar bij een DA /Roto/ GP/Fiala of welke motor uit het duurdere segment dan ook zou ik dit opgelost willen hebben... ik zou dit bij mijn GP 76 ook niet accepteren, je betaald immers iets meer in de hoop daar een kwalitatief iets beter product voor te krijgen

is het zorgwekkend: dat denk ik niet, hooguit vervelend, het zou mij wel storen en ik zou in jouw geval Tony Clark aanschrijven en precies hetzelfde bericht sturen incl de fotos, ik zou ook vragen om een nieuwe carb en de huidige retour sturen (zodra ik de nieuwe heb)

Edit: net even mijn nog niet ingelopen GP 76 bekeken en die is kurkdroog :rolleyes:
 
Laatst bewerkt:
Voor een Walbro (neem ik aan) maakt het niet uit op welk merk motor die zit.
Kan me niet voorstellen dat ze verschillende product lijnen voor dure en goedkope motoren hebben.
 
Stook er nu eerst maar eens 10 liter door.
Dat filmpje over dat lekken is dat jouw motor?
 
Voor een Walbro (neem ik aan) maakt het niet uit op welk merk motor die zit.
Kan me niet voorstellen dat ze verschillende product lijnen voor dure en goedkope motoren hebben.
een DLE bijvoorbeeld heeft een kloon van Walbro, oftewel een chinese nagemaakte walbro.... werk op zich prima maar t is geen walbro
 
Op uw advies de naalden een klein beetje armer gezet. Ja denk wel dat de motor netjes loopt. Pakt supergoed op.
Motortest was een succes. De overtollige brandstof loopt netjes uit de kelk. MAAR waar ik ook een vermoeden had maar zonder kelk niet te zien.
Is dat er volgens mij brandstof lekt tussen het deksel en carburator aan de pomp zijde.
Want naast het flensje van de kelk is er een redelijk spoor van brandstof te zien na het lopen.
Maar zoals hier al eerder is gezegd moet ik de motor gewoon vliegen, dus dit zal wel geen kwaad kunnen dan.
Mogelijks is dit zweten.
Om jullie een idee te geven waartussen er brandstof vandaan komt kan je hier ook zien:
Deze post
 
Denk ja.
Volgens mij maak jij je veel te veel ongerust en heb je een perfecte motor.
Mocht het ooit nog eens lekker weer worden lekker gaan vliegen.
 
Ga ik doen. De motorkap gaat er straks op. Na enkele vluchten kan ik dan nog eens een inspectie doen onder de motorkap.;)
 
o, ik dacht ook dat dat jouw filmpje was.....
Nou eigenlijk….. als je zo je carb op druk aftest dan weet je wel een beetje hoe het ding in elkaar steekt en hoef je niet te vragen waar die lekt want dat heb je dan zelf al uitgevogeld….
Dus eigenlijk leek het mij een logische conclusie dat het een internet filmpje is en geen eigen filmpje
 
Inderdaad ook al enkele filmpjes gezien waar je de druppels ziet vallen. Dus ja lijkt dan normaal.
Wel moet ik best wel veel olie/brandstof wegvegen onder het deksel aan de pompzijde.
Dit is van deze namiddag korte run in de tuin.
DSCN3582.JPG
Ik moet me er bij neerleggen dat deze carburator regelmatig een poetsbeurtje zal moeten krijgen.
De eerste vluchten wel uitwijzen hoe de motor zich zal gedragen.
 
Laatst bewerkt:
die van mij staat altijd op gras als ik start...
dus ik zie geen druppels.
nu zit mijn carb ook echt achter de kap, dus druppels vallen ook in de kap
kan zijn dat de prop het wegblaast oid

maar zowieso zijn de eerste 5 a 10 liter gewoon altijd wat rommelig bij een motor.
bij de methanollers wel wat duidelijker te merken.
die reageren gewoon amper op de naalden als ze echt nog heel vers zijn
fijnafstellen kan dan niet eens. OF veel te arm, OF veel te rijk
eenmaal een paar liter verder, ga je merken dat de naalden steeds meer invloed krijgen
daarna gaat ie ook minder spetteren, minder troep uit de uitlaat etc etc.

Geloof dat mijn benzine motoren na 1 tank goed genoeg waren om te vliegen.
dan gewoon eerste 10 vluchten rustig aan..
wel gewoon volgas af en toe, lagere toeren af en toe (alleen niet meteen naar stationair :D)
voor mij is het belangrijk dat ie netjes, zonder kans op afslaan naar volgas gaat, en daarna redelijk netjes terug gaat naar stationair.
stationair is altijd ff lastig, stel dat nog niet te laag in (met de trim, kun je hem in de landing altijd nog terug schroeven)
 
die van mij staat altijd op gras als ik start...
dus ik zie geen druppels.
nu zit mijn carb ook echt achter de kap, dus druppels vallen ook in de kap
kan zijn dat de prop het wegblaast oid

maar zowieso zijn de eerste 5 a 10 liter gewoon altijd wat rommelig bij een motor.
bij de methanollers wel wat duidelijker te merken.
die reageren gewoon amper op de naalden als ze echt nog heel vers zijn
fijnafstellen kan dan niet eens. OF veel te arm, OF veel te rijk
eenmaal een paar liter verder, ga je merken dat de naalden steeds meer invloed krijgen
daarna gaat ie ook minder spetteren, minder troep uit de uitlaat etc etc.

Geloof dat mijn benzine motoren na 1 tank goed genoeg waren om te vliegen.
dan gewoon eerste 10 vluchten rustig aan..
wel gewoon volgas af en toe, lagere toeren af en toe (alleen niet meteen naar stationair :D)
voor mij is het belangrijk dat ie netjes, zonder kans op afslaan naar volgas gaat, en daarna redelijk netjes terug gaat naar stationair.
stationair is altijd ff lastig, stel dat nog niet te laag in (met de trim, kun je hem in de landing altijd nog terug schroeven)

Ok we zien wel na enkele liters.
Blijf het gewoon raar vinden dat ze bij Toni Clark niks van lekken of olie hebben gezien. Heb dit nog eens nagevraagd.
Waarom het dan wel zo is bij mij is me een raadsel.
De regelnaalden staan bij mij nog beide op 1-1/4 zoals de motor bij Toni Clark heeft gelopen.
Dit laat ik nog even zo staan dus ben benieuwd wat de toekomst brengt.
 
Het is al vaker gezegd: Stop me jezelf zorgen maken, en ieder kuiltje en bobbeltje in de weg te zien, en GA VLIEGEN!!!!
Dat jezelf zorgen maken, en over ieder lullig detail zorgen te maken, op alle muggepoepjes te letten, dat is mijn taak, ja?

En ik doe het ook niet, en er is niemand anders die dat hoeft te doen, dus jij ook niet...

:D :D :D :D
 
Ok we zien wel na enkele liters.
Blijf het gewoon raar vinden dat ze bij Toni Clark niks van lekken of olie hebben gezien. Heb dit nog eens nagevraagd.
Waarom het dan wel zo is bij mij is me een raadsel.
De regelnaalden staan bij mij nog beide op 1-1/4 zoals de motor bij Toni Clark heeft gelopen.
Dit laat ik nog even zo staan dus ben benieuwd wat de toekomst brengt.
Ik zou zeggen verkoop die motor en koop elektro, of stop met zeuren.
Sorry hoor ik moest het even kwijt.
 
Back
Top