Dat was het eerste die ik had gedaan voor deze naar Toni Clark ging. De schroef zit goed vast. Ook al eens opengedaan, maar alles lijkt in orde. Soms lees ik ook verhalen van een deksel die niet helemaal vlak is. Maar ja misschien ben ik wat te kritisch op dit alles. Toch wil ik dat alles perfect is.
Dat Toni Clark daar niks over heeft gezegd leek het mij dan weer dat dit normaal is. Natuurlijk hoe lang hebben ze de motor laten lopen? Ik kan begrijpen als je de motor in de doos steekt en deze met de carb naar boven is gericht, er ook geen brandstof kan lekken, eender waar aan de carb.
Enfin zo lang de motor niet uitvalt tijdens een vlucht ben ik tevreden.
Hier zie je ook nog eens hoe hij er na een nachtje uit ziet. De carb had ik toen schoongeveegd.
Ook komt er wat bandstof uit het asje van de chokeklep aan de zijkant. Maar dit lijkt mij dan ook weer normaal.
Bekijk bijlage 580120 Bekijk bijlage 580121
kritisch zijn is goed, het maakt veel dingen niet altijd makkelijk maar altijd beter dan nonchalant zijn en hopen dat het goed gaat.
zon dekseltje kan natuurlijk niet helemaal vlak zijn waardoor een pakking kan gaan zweten en daar lijkt het bij jouw inderdaad op, als je het dekseltje eraf haalt en op een glasplaatje legt moet je wel kunnen zien of het pasvlak niet helemaal vlak is (of een kras op de afdichtpassing).... of als je een andere motor hebt met een gelijke deksel dan kan je die ook ff overzetten en zien of dat het lekken oplost..
als je de motor niet hebt laten lopen en de volgende dag zie je die vettigheid dan zou ik dat bij een nieuwe motor ook niet accepteren, bij een RCGF of DLE zou ik dat begrijpen, maar bij een DA /Roto/ GP/Fiala of welke motor uit het duurdere segment dan ook zou ik dit opgelost willen hebben... ik zou dit bij mijn GP 76 ook niet accepteren, je betaald immers iets meer in de hoop daar een kwalitatief iets beter product voor te krijgen
is het zorgwekkend: dat denk ik niet, hooguit vervelend, het zou mij wel storen en ik zou in jouw geval Tony Clark aanschrijven en precies hetzelfde bericht sturen incl de fotos, ik zou ook vragen om een nieuwe carb en de huidige retour sturen (zodra ik de nieuwe heb)
Edit: net even mijn nog niet ingelopen GP 76 bekeken en die is kurkdroog

Laatst bewerkt: