Die bougies krijg je toch niet "perfect"
in een auto, daar wordt alles met de computer geregeld, daar hoort het perfect te zijn
in een brommer gaat het ook goed, maar daar zijn de omstandigheden veel constanter
Koeling, belasting, toeren, zwaar gepropt of niet etc
maakt zoveel uit in loopgedrag, en zodoende ook in bougiekleur
proberen kan natuurlijk, maar je gaf eerder al aan dat 1 tik armer al een slecht lopende motor oplevert
loopgedrag gaat dan altijd voor een beetje te vette bougie..
die vlamt daar toch wel doorheen.
persoonlijk wissel ik ze eens per 1 a 2 jaar, ligt eraan of ik er erg in heb in de winter

tot nu toe geen problemen mee gehad.
wat je wel kunt doen, is even kijken naar iridium bougies.
bougies hebben ook een soort warmte graad. alleen bij die kleine dingen van ons staat dit er vaak niet bij
die iridiums zijn meestal wat beter in warme omstandigheden.
onze motoren hebben wat meer pieken en dalen dan bv een brommer of automotor
geen verplichting, kleine tip
ook nooit last gehad met "normale" bougies