Flexacopter ---The Making Of---

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bedankt jongens :)

John,

Zoals je al vermoedt is het de bedoeling om hier professioneel mee aan de slag te gaan als het resultaat naar mijn zin is.

Tijd die er in zit is eigenlijk bizar!! sta er mee op en ga er mee naar bed vanaf begin oktober (geloof dat ik maar een bloemetje voor het vrouwtje moet gaan kopen :rolleyes: ), en dat geld voor Pieter ook wel zo'n beetje.

Groetjes,

Mario

Mario, ik vraag het je bewust omdat vele MBF-ers meelezen en met dit project maak je vele lezers absoluut enthousiast maar zijn zich niet bewust hoeveel tijd erin zit. Er zijn er altijd een paar die 'denken' ook wel even zoiets te bouwen alleen verkijken ze zich op de tijd die het kost en al helemaal op de problemen die je onderweg tegenkomt.

Ik hoop dat ik deze machine nog eens in het echt mag aanschouwen.

Kan je eens een print screen van je gyro tab plaatsen. Kijken hoe de settings staan in vergelijking met onze mk's.

Momenteel staan de settings ruk, vandaag gaat alles terug naar basic en gaan we opnieuw testen met een 90mm tele lens op de GH2 (vergrootglas van de problemen) en met een 22 inch full HD 12V monitor zodat we meteen het resultaat kunnen beoordelen, hierna zal ik wel wat posten.

Kan je eens een print screen van je gyro tab plaatsen. Kijken hoe de settings staan in vergelijking met onze mk's.

Hee Mario,

leuk om de beelden weer te zien,al was het alleen maar omdat IK de camera bediende :-)

Denk persoonlijk dat je op een beetje wind moet wachten om de uitwerking van je instellingen goed te kunnen beoordelen.Al is die grote lens natuurlijk ook een goed idee om de verschillen te vergroten.

Maar persoonlijk zou ik hem in een stevige briesje tunen.;-)

Was een leuke en leerzame dag om Pieter en Frank in levende lijve te mogen ontmoeten.Is toch weer wat anders dan mekaar alleen via een forum te kennen.

PS:nog bedankt voor het tippen van Pieter voor die CC.Ben er ontzettend blij mee!!!

Abdel

Inderdaad strak filmwerk Abdel :)

Vandaag toch wel weer een stap voorwaarts gemaakt, we zijn er zeker nog niet maar het ziet er al weer stukken beter uit :D (video's zijn aan het uploaden)

Met wind zal het wel weer een ander verhaal zijn maar dat zien we dan wel weer, belangrijkste is dat er weer een stukje ervaring opgedaan is.

En dat tippen was graag gedaan hoor, succes iig met je CC.

Gr,

Mario

Ik bedoel eigenlijk qua vliegstabilitijd, vanwege de stijfheid bijvoorbeeld.
Heb hier nog een setje carbon props liggen die ga ik ook nog eens proberen.

En wat heb jij aan de setings veranderd, mag ook per PB eventueel
vanuit de standaard waarde gezien dan?

John,

Zal zo een print screen posten van de gyro settings en hoop dat ik daar serieuze input op ga krijgen om de MK nog smoother te krijgen.

De Xoar props zien er mooi uit en ze draaien ook erg mooi, maar mijn vermoeden is dat stijve harde props niet de weg is voor smooth video werk omdat je de demping mist van een soepele prop.

Hier nog een video van gisteren met een 90mm lens die duidelijk aangeeft dat de MK heel vel aan het corrigeren is, dit zie je overigens niet aan de Flexacopoter als je er mee vliegt alles lijkt dan erg smooth te gaan, als ik dit er uit kan krijgen ben ik waar ik wezen wil ;)

Laatst bewerkt door een moderator:
Wat voor een invloed heeft de Picloc? Wellicht handig op de volgende keer de GoPro hardmounted op de Flexa te mounten om te zien wat er gebeurd en wat de picloc reactie is.

Het wordt wel steeds beter! Top werk mannen.

Thanks Frank :)

Ik heb bij jullie ook een video gemaakt met de mount correctie uit en daar was geen verschil merkbaar met de rest van de beelden, dus de Picloc heeft iig geen nadelige invloed, wat denk ik toch te wijten is aan de zeer nauwkeurige BLS-451 servo's.

Gr,

Mario

Wat voor een invloed heeft de Picloc? Wellicht handig op de volgende keer de GoPro hardmounted op de Flexa te mounten om te zien wat er gebeurd en wat de picloc reactie is.

Het wordt wel steeds beter! Top werk mannen.

OK, mooi dat dacht ik ook al min of meer, maar aan de andere kant kunnen props ook wel weer veel uitmaken, vooral ook bij onze kleine hexa te merken die zeer verrassend goed en mooi vliegt, maar met de grapner props toch wel een echt duidelijk het beste is, in alle wind condities.

Denk ook wel dat wat jij in je hoofd hebt en zou willen (ik ook trouwens) eigenlijk niet haalbaar is, het blijft nn eenmaal een app. wat in de lucht vliegt...
Maar het project blijft prachtig en je hebt zeker nu al een mooi en goed vliegende hexa.

PS. ik dacht dat de BLS-451 te traag was, dat ik had gelezen?

Denk dat je vwb de servo's 2 kanten op kan denken, als de MK van zich zelf smooth is je de snelheid niet nodig hebt, is de MK niet zo smooth dan zal een snellere servo daar misschien verbetering in kunnen brengen hoewel ik daar eigenlijk een hard hoofd in heb.

Maar die MKZ 0,033 servo's zijn onderweg dus we gaan het zien.

Vandaag een test gedaan met alle props die ik heb en geschikt zijn voor de Flexacopter, bedoeling van deze test om te proberen aan te tonen welke prop het meest rustige beeld levert met de huidige MK gyro settings.

Setup,

Flexacopter met in de AV-130 mount de GH2 kamera en de OLYMPUS 45mm F1.8 (90mm tele equivalent 35mm Kamera) (F5.6) 720P/50f-sec. totaal gewicht met de 5S 8000mAh lipo 4520 gram, Picloc Pro staat bij deze test uit dus geen mount stabilisatie.

Ik heb meteen ook het Amperage genoteerd wat de MK aangaf tijdens de hoover met elke prop, waarvan hier de uitkomst.

Graupner 11x5 E (43A)
APC 12x3.8 SF (41A)
APC 14x4.7 SF (38A)
Xoar 14x5 wood (37A)

Uitkomst voor wat betreft de video kwaliteit.

Graupner 11x5 E een overduidelijke eerste plaats.
APC 12x3.8 SF en de Xoar 14x5 samen een gedeelde 2e en 3e plaats
APC 14x4.7 SF krijgt de vierde plaats van mij

Zo zie je maar weer ook hier geen Free-Lunch!! de Graupner 11x5 prop doet het verassend goed vwb de video kwaliteit maar heeft het hoogste verbruik, de Xoar 14x5 zit ondanks zijn gedeelde 2e en 3e plaats ver onder het video resultaat van de Graupner props maar wel 6A zuiniger, mooiste zou zijn als Graupner zijn E pusher props naar boven zou uitbreiden ;)

Ik wil nog wel even duidelijk aangeven dat deze test vwb de video resultaten in mijn situatie deze uitkomst geeft en dat deze resultaten totaal anders kunnen zijn bij een andere setup.

Hier de 4 desbetreffende video's

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back