Flexacopter ---The Making Of---

Status
Niet open voor verdere reacties.
Kijk als we het over kwaliteit dan is dit het wel.
Hopen dat dit ervoor zorgt dat het huis een nieuwe eigenaar mag vinden.

Erg tevreden met de kwaliteit die geleverd is.

Gr,

Rob

om heel eerlijk te zijn vind ik de kwaliteit niet echt hoog van dit filmpje... shots zijn wel stabiel maar beeld beweegt wel enorm heen en weer, en vind het meer eruit zien als de take uit de camera dan dat er een filmpje van gemaakt is...
probeer ook meer duidelijke shots van en naar een punt te vliegen.

zie het als opbouwende kritiek!:)

Laatst bewerkt:
Ach ieder zijn vak natuurlijk, en ik ben geen fotograaf of video man en zeker geen professionele editor.
Maar Ik weet zeker als dit filmpje professioneel bewerkt zou worden That It Will Knock Your Socks Off ;)

Hier een voorbeeld van een video waar de lucht beelden ook van mij zijn maar dan professioneel geëdit, in deze zijn de raw beelden vele malen slechter als bovenstaande video en geschoten met een Gopro HD1 zonder mount stabilisatie.

om heel eerlijk te zijn vind ik de kwaliteit niet echt hoog van dit filmpje... shots zijn wel stabiel maar beeld beweegt wel enorm heen en weer, en vind het meer eruit zien als de take uit de camera dan dat er een filmpje van gemaakt is...

zie het als opbouwende kritiek!:)

Laatst bewerkt door een moderator:
Mooi filmpje, videoedeting is net een echt vak ;) luchtopnames zijn erg mooi.

He Mario,
lang niet gezien, hoe gaat het ? Volgens mij heb je een nieuwe hobby gevonden, mooie beelden hoor !
succes
groeten
Bas

Vanaf nu wordt de CineStar SLR mount ook standaard ondersteund door de Flexacopter hexa ;)
Zoals te zien is op de foto's is er een rij verzonken gaten toegevoegd in de lipo-box op de steek van de CineStar clamps, dit geeft een maximale verstel mogelijkheid waardoor deze mount ten alle tijden in het zwaartepunt gesteld kan worden, wel vraagt deze mount vanwege de grootte de 4cm hogere poten.

-1050210.jpg

-1050207.jpg

-1050188.jpg

-1050187.jpg

-1050198.jpg

-1050178.jpg

Laatst bewerkt:
Hoi Mario & Pieter,

Ben op deze thread beland via mailtje van jullie, heb hem de afgelopen 3,5 uur helemaal zitten lezen... en wauw (!) wat een mooi stukje techniek hebben jullie afgeleverd! Ik heb nog wat suggesties/vragen voor jullie, maar ik ben nog 100% leek dus sorry als ik de plank mis sla :-)

(1) Al eens gekeken naar een motormount op rubber dopjes zoals:

9246286.jpg

(2) Als je de drie landingspoten ook removable maakt, zou het geheel dan in een pelican koffer o.i.d. passen die wél als handbagage meekan? Dat zou voor mij héél handig uitkomen....

(3) Wat is volgens jullie de beste FC voor de Flexa voor een minder ervaren piloot? Een MikroKopter of DJI of ...?

Groet,
Marcel

Hoi Marcel,

Dat met die rubber dempers werkt niet, amplitude van de trillingen worden juist vergroot.

De landingspoten zijn al vrij makkelijk te verwijderen, vermoed dat het dan gewoon met de handbagage mee kan.

Beste FC is denk ik toch wel MK je hebt namelijk zo veel vrijheid qua instellingen dat je hem erg goed kan fine tunen, maar juist dit maakt hem ook een van de moeilijkste boarden, je moet ook zeker het soldeer werk en het uitzoeken van hoe of wat niet onderschatten.

DJI is veel meer plug en play en zeker voor een beginner de beste keus.

Groetjes,

Mario

Hoi Mario & Pieter,

Ben op deze thread beland via mailtje van jullie, heb hem de afgelopen 3,5 uur helemaal zitten lezen... en wauw (!) wat een mooi stukje techniek hebben jullie afgeleverd! Ik heb nog wat suggesties/vragen voor jullie, maar ik ben nog 100% leek dus sorry als ik de plank mis sla :-)

(1) Al eens gekeken naar een motormount op rubber dopjes zoals:

9246286.jpg

(2) Als je de drie landingspoten ook removable maakt, zou het geheel dan in een pelican koffer o.i.d. passen die wél als handbagage meekan? Dat zou voor mij héél handig uitkomen....

(3) Wat is volgens jullie de beste FC voor de Flexa voor een minder ervaren piloot? Een MikroKopter of DJI of ...?

Groet,
Marcel

Thanks voor de info! :p:p:p Ik heb in de 80er jaren mijn eigen 6502 computer in elkaar gezet dus heb wel wat soldeerervaring maar die is wel roestig nu :)

Hoi Marcel,
Dat met die rubber dempers werkt niet, amplitude van de trillingen worden juist vergroot.

Je moet weten in welk frequentiebereik je trillingen worden veroorzaakt en daar je demper op aanpassen. Natuurlijk niet een demper gebruiken die een eigenfrequentie heeft die daar binnen valt.

Deze is wat overgedimensioneerd maar geeft in de specs wel het toepasbare frequentiebereik weer, misschien is dit wat?

Hebben jullie je DIY kabeldemper al eens getest onder varierende frequentie? Ik zou me een setup kunnen verzinnen met een pulsgenerator dat een relais bestuurt aan de bovenkant, gewichtje eronder aan de onderkant en stroboscoop op dezelfde frequentie om het uiteinde visueel "stil" te hangen. Kun je met een meetlat ernaast de uitslag aflezen.

Ik vermoed dat de werking van jullie kabeldemper afhankelijk is van het gewicht dat eronder hangt. Misschien zou je verschillende soorten dempers kunnen leveren, met meer/minder windingen, die je voor verschillende payload kunt gebruiken? Zo van "ik zet ff mijn GoPro demper eronder", tot "nu mijn Zenmuse 15 + EOS 5Diii demper er onder hangen" :D

Edit: nog een interessant stuk, misschien al bij jullie bekend: http://www.micropilot.com/pdf/isolating-components-uav-vibration.pdf

Laatst bewerkt:
Thanks Thijmen :)

Beelden zijn geschoten met de Sony CX730E, en de zoom loop via een CamRemote op een aparte zender die heel de mount ook bedient .

Groetjes,

Mario

Hallo,

mooie beelden!
Ik heb zelf ook die Sony cx730e. Hoe heb je het juist gedaan voor de zoom. Heb je gewerkt met infrarood extenders en het signaal van de bijgeleverde afstandsbediening of een andere manier?
Ik heb hier wel interesse voor om dit ook te kunnen doen met mijn camera.

grtz

Hallo,

mooie beelden!
Ik heb zelf ook die Sony cx730e. Hoe heb je het juist gedaan voor de zoom. Heb je gewerkt met infrarood extenders en het signaal van de bijgeleverde afstandsbediening of een andere manier?
Ik heb hier wel interesse voor om dit ook te kunnen doen met mijn camera.

grtz

je hebt geen extender nodig

er zijn LANC kabels in omloop
hiermee kan je :

1: zoom
2: foto trekken
3: opname start stop video
4: aan uit

je stopt dan een andere videokabel in de Sub D op je sony
hier zit een lanc splitter op
deze komt aan de remote kabel , en die stop je weer in 2 vrije kanalen op je ontvanger

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back