Flexacopter ---The Making Of---

Status
Niet open voor verdere reacties.
Test filmpje met de Nieuwe Panasonic GH2 met de 14-140 lens, laatste foto's zijn er ook mee geschoten, bedoeling is dat deze onder de Flexacopter gaat hangen.

GH2 test shots on Vimeo

Mooie beelden!
Dat is wel een hoop geld dat je zo de lucht in brengt, maar het zal ongetwijfeld erg mooie beelden opleveren! Ik ben benieuwd!

Laatst bewerkt door een moderator:
Panasonic GH2

Die Panasonic GH2 is echt het beste kwa video wat ik al gezien heb voor op een multicopter, samen met de sony NEX7 of NEX5.
Echt prachtig.
Foto's heb ik echter nog niet gezien.

Hier nog een voorbeeld van wat deze camera kan:

Kost een paar centen maar dan heb je ook wat, ben benieuwd naar je eerste beelden onder de flexacopter.
Ziet er allemaal erg gelikt uit.

MVG, Moelie

In eerst instantie gaan we vliegen met de Gopro HD2 dus de GH2 duurt nog even voordat deze er onder mag.

Dat is niet echt de bedoeling Michel, Gopro wordt meer voor het dynamische vliegwerk en de GH2 voor strak filmwerk, maar we moeten eerst volledig vertrouwen hebben in de Flexacopter voordat de dure GH2 er onder kan.

Wat wel spijtig is is dat de Gh2 geen live vga out heeft voor remote monitoring, dus zal er een kleine kamera bij geplaatst moeten worden, iemand een idee welke ik hier het beste voor kan nemen, liefst een die gelijk is aan een 28mm groothoek (kleinbeeld formaat).

Dat is echt meeneembaar.
Een stukje vakwerk.
Komt het nog in een opberg koffertje, handig voor de vakantie?
Nu nog het vliegfilmpje.
Ton

Het Flexacopter frame is klaar, volgende stap de electronica inbouwen en afstellen.

P1010008.jpg

P1010010.jpg

P1010011.jpg

P1010025.jpg

P1010034.jpg

Buzzer ver weg van de rest van de elektronica.
P1010020.jpg

Ingebouwde led.
P1010019.jpg

P1010015.jpg

P1010012.jpg

P1010013.jpg

P1010014.jpg

Een ding snap ik niet dat ik hier ook zie dat de regelaars in de buurt van de ontvanger komen.
Bij de vliegtuigjes heb ik geleerd zo veel mogelijk afstand te houden.
Overigens dit vind ik mooier dat de regelaars weg gewerkt worden.
Een schitterend frame!
Ton

Ton je haalt denk ik 2 dingen door elkaar, vroeger (nog niet zo lang geleden :rolleyes:) was het op de 35Mhz een heel verhaal om met een gecompliceerde setup het geheel storrings vrij te krijgen, nu met 2.4 Ghz heb je daar haast geen last meer van, wel is het van belang dat je een goede plek bepaald voor de uiteindes van de twee antennes 90° tov elkaar.

Om je een idee te geven wat er geplaatst gaat worden in de Flexacopter,

Graupner GR-24 Hott op 2.4Ghz (zend/ontvangst)
Iftron Stinger Pro 100 5.8Ghz (video zender)
Xbee 900Mhz (data zend/ontvangst)

Met een beetje aandacht zou dat onderling prima moeten gaan werken.

Gr,

Mario

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back