Flexacopter ---The Making Of---

Status
Niet open voor verdere reacties.
:D

IMG-0302.jpg

Thanks John :)

Nog een foto met 9mm groothoek (equivalent 18mm kleinbeeld) mooi licht lensje voor de GH2 voor onder de Flexacopter.

P1010052.jpg

Ongelooflijk Holco, het ziet er echt als een bijzonder stukje vakwerk uit.
Ontzettend netjes!

Mag ik vragen, vanwaar geen Sony NEX5? Die lijkt mij idealer..
750 euro voor de AV130 mount. Het is zo ontzettend veel geld voor een mount, maar is het het ook waard? Puur qua gebruikte materialen, servo's afwerking. Wat vind jij er van?

Ik durf het er gewoon nog niet voor uit te geven..Tell me, wat heeft jou getriggerd?

En dan het laatste, waar haal ik in godsnaam die verd*mde pulley's vandaag:mrgreen:?
Servocity heeft geen geschikte (tijd) pulleys. Op vele autotjes en helikopters worden ze gebruikt, maar de plug en play kan ik niet vinden.

Bedankt, ik hoor graag van je.

Thanks Remy en michel :)

Remy,

Ik ben voor de Panasonic GH2 gegaan omdat deze duidelijk wat stapjes hoger presteert dan de NEX serie van Sony, en er is ook veel meer keuze in lenzen.

De mount is inderdaad een bak geld, maar ik heb me aardig wat ingelezen op verschillende forums en bijna iedereen is aan het tobben met goedkopere mount en uiteindelijk komen ze toch op een Photohigher uit voordat ze echt tevreden zijn, en ik ben zelf ook zo'n type die niet snel tevreden is en kan aardig voor me zelf inschatten waar ik uit zou komen als ik eerst met goedkopere mount's zou beginnen ;)

Is ie het bedrag waard? zeker niet!! maar er is gewoon nog geen alternatief op zelfbouw na dan, maar ook ik stuitte op het probleem van overbrengingen snaarwielen tandwielen etc, en al met al zou dit ook niet goedkoop uit gaan pakken Pieter Jan en mijzelf kennende :rolleyes:

Denk dat als je alle onderdelen die in de AV130 verwerkt zijn los zou kopen toch wel snel zo'n €300,00 kwijt bent en dan moet je nog een frame designen en maken wat gewoon erg veel tijd kost.

Mount ziet er verder wel erg goed en doordacht uit op een ding na, en dat is de Vishay potmeter op de roll, dit is een 10 slagen pot terwijl een volle uitslag van geheel links naar geheel rechts iets meer als 1 1/2 slag vraagt, wat dus veel resolutie kost, maar ik wist dit al en heb dan ook al een 3 slagen pot op de plank liggen.

Gr,

Mario

hoe zit het met de speling op het ronde tandwiel noem het maar ff zo voor de rol.
zou een snaar niet beter werken vraag ik me af.

Laatst hebben we een hele bak vol met van die tandwielen en snaren binnen gekregen bij broadwing. Ik zal eens vragen waar hij ze had besteld. Zijn zo te zien precies hetzelfde als die op deze mount worden gebruikt.

Heerlijk zo werken zonder de armen ;)

P1010091.jpg

Let op de afgedraaide standoff's bij de regelaars om te voorkomen dat er smd onderdelen afgekneld worden.
P1010096.jpg

zichtvenster 5mm verlaagd voor een goede doorstroom van de warmte.
P1010090.jpg

Laatst bewerkt:
Prachtig! wat een project, respect!
Keep up the good work.

Mooi van dat mk spul dat die regelaars gewoon chips zijn, ik heb 8 (x8) van die krengen in mijn frame weg moeten werken ( reguliere dun ! ) scheelt lekker veel ruimte paar van die chips.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back