Fliton PRODIGY 3D

• Topicstarter Topicstarter Didier
  • Startdatum Startdatum
Jippie, hij is gister opgestuurd (van lenger modellbau) dus het duurt niet lang meer voordat ik hem in mijn handen krijg :D :D :D.

Ik zit nog te twijvelen over de servo's hoewel ik denk voor de Dymond 4,7 te gaan (heb er 4 besteld maar die kan ik ook ergens anders voor gebruiken).

Didier, ik zie dat je een APC-E prop gebruikt (dus geen slowfly), is dat omdat je voor je 4mm as geen adapter/saver kunt vinden voor een gws slowfly, hd of APC-slowfly propellor of heeft het nog andere redenen?
Ik heb namelijk ook een 4mm as, en vraag me af hoe ik dit moet oplossen.

En je zei dat je een strecker 260.10 gebruikt, met 10 X 5 prop maar hier staat dat je met een 10 X 4 "maar" 680 schub hebt, heb je hem anders laten wikkelen of is er iets anders aan de hand?

Als ik nog vragen heb over dit kistje zal ik ze hier stellen . Ik heb namenlijk nog niet al teveel vliegtuigen in elkaar gezet en het schijnt dat de gebruikshandleiding niet het beste onderdeel van het kistje is. :wink:

Nando.

De Dymond D47's zijn topservo's voor een shocky maar denk ik toch te licht voor een Prodigy!
De E-prop van APC is VEEL stijver, met de slowflyprops verlies je te veel vermogen....

Zijn de Dymond D47 dan echt zoveel minder dan waypoint W60's? (5,4 gram) De prodigy is maar een 600-650 gram kist, dus ik dagt dat het nogwel genoeg zou zijn.
Ik heb ook nog D54 en GWS pico sevo's anders moet ik nieuwe gaan aanschaffen :( (tja gws park heb ik er ook nog 2 van "over" maar 17 gram vind ik echt te veel).

Misschien de D47 alleen in de rolroeren of staart (waar zo ook maar het minst belast worden)?

Anders toch maar 4 Waypoint W60 servo's kopen :( (wat zou betekenen dat het nog een tijd duurt voordat ik kan vliegen. (geld is op door de prodigy :|)

Nee dank je, Ik denk dat ik het eerst maar even met de D47 of D54 ga proberen, als het niet bevalt kan ik altijd nog overgaan op andere. En een paar extra goede servo's is nooit weg.

Hee Nando.
Wat leuk dat de Prodigy onderweg is.
Ik zie rond me heen een hoop mensen die het kistje hebben aangeschaft of van plan zijn om het te doen. :D
1 ding moet je goed in je oren knopen.
Het is GEEN Slowflyer, het snelheidsbereik is zeker factor 5 hoger dan een shockflyer.
Je haalt volgas denk ik zo 100km/h!!!!
Ik ben ook gek op de Dyamond 47 servo's, waarschijnlijk de beste slowflyer servo's, echter ik vond ze, wat Pjotrr al zei, een beetje te iel voor een kistje van 600 grm.
Je kan zo enorm hard snappen en blenderen dat de servo's wel op hun donder krijgen.
De Waypoints 060 zijn gewoon wat steviger en waren door Bert en Derk al goed getest in hun Quiet Storm.
Inderdaad gebruik ik geen slowflyer APC, die is te flex.
Een propellor is ongeveer aan 5 krachten onderhevig, o.a. het C.D.M. (centrifugaal draai moment)
Deze krachten trachten het blad te verdraaien naar een kleinere spoedhoek.
Met zo veel power doet hij dat dus ook gewoon en is hij niet meer voorruit te branden met een rendement van 0!
Geloof me, met een APC 10x5 heeft hij ruim voldoende vermogen, ik schat zeker 2:1! :wink:

nando zei:
Nee dank je, Ik denk dat ik het eerst maar even met de D47 of D54 ga proberen, als het niet bevalt kan ik altijd nog overgaan op andere. En een paar extra goede servo's is nooit weg.

Als het niet bevalt, ben je misschien te laat he. :D
Als bij een snap, de geartrain van een servo kapot gaat, landt je hem niet veilig. :?

Hmm, dat is dus zeker iets te overwegen. Dan toch maar eens kijken of dat nog gaat lukken (deze maand).

Ik had er niet zo zeer overna gedacht dat deze ook een stuk sneller gaat. En aangezien ik het toch redelijk optimale setup wil moet ik het nog eens nakijken.
ACW is waarschijnlijk de goedkoopste, maar is nu uit verkocht. - Edit: rc.jepe is ook uitverkocht :o

In ieder geval bedankt voor de waarschuwingen.

Zie dat ACW nu ook Waypoint 6,8 grams servo's heeft met ball-bearing....

yep
die zijn al naar mij onderweg hehe
maar een pakketje wat ik 2 dagen later bestelde bij acw is al wel aangekomen maar de servokes nog niet

we wachten gewoon door hoor

Toch maar de W68BB besteld, en die zijn nu onderweg.

Dus: Vliegtuig/servo's/prop(s)/lijm/stekkers zijn allenmaal op de post.
En de accu, regelaar en motor liggen hier klaar (nogwel in een heel ander vliegtuig).
Kan echt niet wachen tot alles hier is en ik eindelijk kan beginnen!

Jippy!!! :D :D :D
de Prodigy is vandaag binnengekomen!

05_uitgepakt.jpg

Ziet er allenmaal ongelovelijk strak uit, zeer mooi en kompleet setje hoor.
Maar dit zet ik volgens mij niet in een paar uurtjes in elkaar. Ik ga er zeker de tijd voor nemen :roll: dan maar iets langer wachten tot ik kan vliegen :mad: :wink:

Nu nog en manier vinden om hem (met de scooter) te vervoeren 8O kar heb ik al, hij zit alleen nog niet aan de scooter :oops:

nu nog wachten op de ACW bestellingen (dat zal dus niet lang duren, ik verwacht vrijdag)

Dit wordt een lastige voor achter de scooter, vleugels zijn toch niet demontabel. Dus je hebt een bak nodig van ±1mx1mx30cm. Enigste optie is een neus-standje met de vleugels in de rijrichting. Zou er even goed voor gaan zitten, jammer als zo'n super-kistje beschadigd tijdens het vervoer.

Hoe was de verpakking van het post-pakket, geen transportschade?

Rick

Wel eens bij HobbyIn er over gehad om daar heel snel op in te spelen. Dat vinden zij toch een te groot risico

Hmm volgens mij is de markt voor 3D modelletjes ondertussen behoorlijk groot in NL,maar inderdaad iedereen haalt z'n modellen in het buitenland omdat ze hier niet te koop zijn.

De Prodigy inmiddels wel te koop in NL, lees maar eens wat postjes terug.....

roberco zei:
nando zei:
nu nog wachten op de ACW bestellingen (dat zal dus niet lang duren, ik verwacht vrijdag)

kan nog wel even duren want bij mij zijn mijn servo;s nog steeds niet binnen
balen maar ja wat doe je er aan

Als je nogsteeds aan het wachten bent denk ik dat de douwane je pakketje vertaagd, ik kreeg hem net binnen!
Persies wat ik had verwacht, zondag besteld en vrijdag rond 3 uur thuis. (altijd de zelfde bezorgers :lol:)

Ben overigens nog niet begonnen, eerst ruimte maken :oops:

**&^%^#$%^@$#^#$^%

hier nog steeds niets
die %$#@%$#@^ douane ook altijd

gaat me weer geld kosten
volgens mij kennen ze mij ondertussen want heb altijd pech met de douane

nou ja we wachten gewoon door

succes met de bouw

Bestaat er ook een mogelijkheid om hem van tekening te bouwen?
ARF is leuk voor de zomer, nu is er nog tijd zat om te bouwen!!

groeten jeroen

Er zullen geen tekeningen van zijn lijkt me?

(vroeger altijd naar mac gyver gekeken, leuke serie :rolling: )

Grt.

Back