Fliton PRODIGY 3D

• Topicstarter Topicstarter Didier
  • Startdatum Startdatum
pdk zei:
Heb nog een Axi 2212/20 en een 2808/24 , welke zal het best bij de Prodigy passen ?
De 2808/24 bestaat niet. maar waarschijnlijk bedoel je de 2808/26.

Ikzelf zou kiezen voor de 2212/20. Iets meer power. Ook al is deze iets zwaarder.
Waarschijnlijk toch niet te zwaar?

Hallo Michiel ,

De 2808/20 bestaat wel (heb hem hier liggen) , hij weegt 76 gr. en 1160 t/v.
De 2212/20 weegt 57 gr. en heeft 1290 t/v.
Zelf dacht ik aan de 2808 omdat deze meer power heeft.

Gr pdk

oh, sorry :oops:

heb ik overheen gelezen. Ik dacht dat ik las: 2208/20
Maar het was de 2808/20

De rest van het commentaar klopt dan ook niet meer...
sorry

Als het gewicht het toelaat(maar ook geen problemen met het zwaartepunt) dan zou ik ook voor de 2808/20 gaan.
Maar waarschijnlijk geeft dat geen problemen.

pdk zei:
Hallo Didier ,
Heb naar aanleiding van je verslag van de Prodigy er ook een bestelt.
Ziet er goed uit dat kistje , zag bij Fliton ook de nieuwe Rouge 3D is dat wat ? (ziet er ook goed uit)
Heb nog een Axi 2212/20 en een 2808/24 , welke zal het best bij de Prodigy passen ?

Pdk

Ha leuk.
Ik geloof dat er nu al zo'n 20 potentiele Prodigy vliegers zijn in Nederland!!! :D
Had inderdaad provisie, zoals Hans Meij al zei, moeten vragen, haha. :wink:
Van de 2 motoren zou ik absoluut voor de 2808/24 kiezen.
Ik weet niet of de Rogue wat is.
Mag de Rogue van een clublid binnenkort testvliegen.

Nando
Hier is de beloofde foto van de hoofdligger modificatie.
Heb inmiddels diverse keiharde blenders en snaps uitgevoerd en de vleugel houdt het. :lol:

DSC00130.JPG

Kijk, daar heb ik wat aan, dank je. :D
Keiharde blenders en snaps dat klinkt goed, kan echt niet wachten (misschien zaterdag al de maiden).

Misschien is het handig voor mij en de 20 potentiele Prodigy vliegers om jou specifieke instellingen te vermelden, aangezien hij zo goed vliegt.
Bijvoorbeeld de uitslagen, zwaartepunt, mixers (aileron div, of KE oid), expo of dual-rate's, enz.

Kreeg net een email van meneer Lenger dat hij mijn videootje die Dick heeft gemaakt, geplaatst heeft op zijn site.
Wel leuk hoor. :D
Video "Eiskalt" http://www.lenger.de/cgi-bin/neu_web_store.pl?page=prodigy-3d.htm&&cart_id=1

Nando
Ik heb het wel eens vaker gezegd dat dual rates, expo's en zwaartepunt een persoonlijk iets is.
Wat voor de 1 werkt, werkt voor de ander niet.
Uiteraard wil ik mijn instellingen tot nu toe wel vermelden.
Echter ben nog steeds bezig met fine tunen van het model ondanks dat ik er al 25 vluchtjes mee heb gemaakt.
Moet het echter even opmeten dus dat wordt vandaag niets meer.
Het enige wat ik je nu kan vertellen is dat het opgegeven zwaarte punt veel te neuslastig is voor mijn vliegstijl.
Ik heb het zwaartepunt ongeveer 8mm achter de hoofdligger liggen.
Ook de sidethrust van de motor kan wel vermeerderd worden t.o.v orgineel.
Dit heeft uiteraard te maken met die mooie hoge romp.
Ik gebruik verder 3 flightmodes: 1) precisie, 2) gemiddeld (snaps, rolling cirkels, rolling harriers, knife edge figuren, one roll/one cirkel etc), 3) 3d mode (torquerollen, blenders, etc)

Didier zei:
Mag de Rogue van een clublid binnenkort testvliegen.
Cool 8)

Net mijn motor even testgedraaid, wat een power :!: Maar het doorzichtige cockpitkapje kwam tegen de propellor aan en die is nu behoorlijk kapot.
Binnenkort eens kijken of ik een nieuwe kan bestellen (iemand tip's?)

Ben nu echt bijna klaar, even die versteviging toepassen en vleugels monteren en hij kan vliegen :D :D :D

Toch ben ik echt niet tevreden over het gewicht, en ik denk er sterk over om ook de strecker 260.10 te kopen, waar is hij het goedkoopste?

de edge 540 landt zo slecht omdat:
- erg kleine wielen
- staat hoog op zijn poten
- onderstel is heeeeeeeeeeel erg flexibel en buigt enorm naar achteren
Hier is makkelijk iets aan de doen ;) Dit kan alleen maar beter zijn ;)

Welke prop draait het beste op een 2808/24? Ik heb nu een APC E 10x5 en APC E 10x7. De 10x5 Doet 23.3A bij 10.85V en dat is dan net iets over de 250W. Doet het leuk maar lijkt soms nets iets te kort te komen.

Tadango zei:
de edge 540 landt zo slecht omdat:
- erg kleine wielen
- staat hoog op zijn poten
- onderstel is heeeeeeeeeeel erg flexibel en buigt enorm naar achteren
Hier is makkelijk iets aan de doen ;) Dit kan alleen maar beter zijn ;)

wielen heb ik vergroot 46 mm
heb poten zo veel mogelijk ingekort

onderstel is heeeeeeeeeeel erg flexibel en buigt enorm naar achteren
Hier is makkelijk iets aan de doen. wat dan?

Hoi,

Ik heb ook v/d week een Prodigy bij Lenger modellbau besteld, ben nog aan het wachten totdat ik hem in huis heb :lol:

Gr. Robbin

Gaaf, er komen veel prodigy vliegers in nederland 8).

Mijne is AF :D morgen eens kijken of ik de maiden aandurf.

Ben benieuwd Nando!!! Ik krijg zondag het motortje als het goed is, de prodigy is ondertussen ook onderweg. Hmmm... Mischien een Prodigy meeting houden??

Groeten Jeroen.

he hallo allemaal

lijkt mij een goed plan zon fliton meating
ik ben zelf de extra 300 mini aan het bouwen en dat ziet er erg goed uit .
het is gewoon prachtig hoe het uit de doos komt

p.s. ze worden ook gelevert in nederland

Nou hij heeft gevlogen hoor:D

Ik kan eigenlijk niks over het vliegen zeggen, behalve dat er erg veel wind was.
En hij veel potentie heeft om een goed vliegtuigje te worden, beter inregelen een aantal verbteringetjes en hij gaat opnieuw de lucht in.

Het zwaartepunt lang net iets achter de ligger (1mm ofzo) en dat was te ver naar voren (voor mij) maar kwam best redelijk in de buurt.

Is te koop in Nederland!
Neem even contact op met van Giessel in Enschede www.vangiessel.nl

Ook de onderdelen zoals cockpit kappen zijn daar op voorraad (misschien een tip voor Nando??) :wink:

Kan ook verzonden worden, dus mocht je niet in de buurt wonen... het is maar een tip!

Groetjes,
Marcel

Back