Fliton PRODIGY 3D

• Topicstarter Topicstarter Didier
  • Startdatum Startdatum
@joerie, Dit is ook een mooi kistje!

Maar ik hoef alleen maar een tekening te hebben dan ben ik al blij!
:roll: Dan knutsel ik wel wat in de rondte. :roll:

Ben nu net begonnen met het bouwen van een X-tra 40, daar ben ik nog wel even zoet mee. Maar als de langere zomeravonden er aankomen moet ik zeker wel een leuk elec kistje klaar hebben.

Groetjes jeroen

macgyver NL zei:
Ben nu net begonnen met het bouwen van een X-tra 40, daar ben ik nog wel even zoet mee. Maar als de langere zomeravonden er aankomen moet ik zeker wel een leuk elec kistje klaar hebben.

Probeer hem wel zo licht mogelijk te houden, ik heb wel eens een x-tra 40 ingevlogen van 3kg, maar dat is eigenlijk net te zwaar, netter zou rond de 2500gr zijn.

Grt.

:offtopic:
@alexzzz, Ja ja ik doe mijn best.
Ik krijg tips van Hans die op de X-tra cup met de electro X-tra vloog.
Hij weet wel wat licht bouwen is!

:ontopic:
Maar niemand weet tot nu toe of er een leuke tekening van is van het mooi kistje?

groeten jeroen

Prodigy is zeker niet te krijgen op tekening!
De markt wil tegenwoordig alleen maar ARF, kitjes worden erg schaars.

De Extasy hebben wij vorige week in Belgie gezien, zag er leuk uit en heel erg licht.

zou je me aub eens je setup kunnen zeggen van de quiet storm?

bedankt :wink:

De setup van de Quiet Storm uit het filmpje:
Motor: Strecker 260.10 LU.
Regelaar: CC 35
Accu: Polyquest 2500XP 3s (Prodigy 3D: Polyquest 2100CL 3s)
Prop: 10x7 APC-E (Prodigy3D: 10x5 APC-E)
Servo's: Waypoint 060
Ontvanger: Futaba FP-R148DP

Ik ben ondertussen al weer even bezig en voor iedereen die het wil volgen: http://www.armc.nl/Album/Nando/Fliton_Prodigy/ hier staan alle foto's.

ondertussen zijn bijde vleugels af, en is ook de staart al af en het landings gestel geplaatst. Ik moet nog stekkers aan de verlengde servo draaden solderen, motor regelaar en ontvanger plaatsen, vleugels aan de romp lijmen en vliegen 8).

Ik ben net mijn 1e probleem tegen gekomen :cry: de servo's in de vleugels die ik al helemaal vast heb gezet (met schroeven) moeten verplaatst worden zodat de koolstof staafjes die de 2 vleugel helfden verbinden er langs kunnen.
Had ik geweten dat daar die koolstof staafjes daar kwamen had ik de servo plekken die voor de W68 heel iets vergroot moeten vorden (lengte richting) net 1mm naar de andere kant vergroot, en had ik nu dit probleem(pje) niet gehad.
Goede tip dus voor iedereen die hem gaat maken.:idea:

Verder ben ik ERG tespreken over de prodigy, allest past zo super netjes in elkaar, en er is echt aan alles gedacht!

hoi,

je moet gene schrik hebben , het toestel is zeer snel gebouwd, alleen moet je wel even stilstaan bij het landingsgestel , dit lijk nogal broos te zijn en voor je hem helemaal in mekaar zet is het aan te raden om het triplexje waar het landingsgestel op vastgeschroefd word , om deze aan de zijranden bij te lijmen met 5min epoxy , voor de rest zou ik zeggen veel geluk en je weet niet wat je overkomt als je hem in vliegt:-)

groetjes
wim

Dank je wimpy, ik zal idd het landings gestel daar verstevigen.

Hij word trouwens wel redelijk zwaar, vergeleken bij didier's gegevens in de 1e post.
Mijn motor heb ik net gewogen en hij is 124 gam inc. vertaging en prop-menemer (daar zit dus 50 extra gram) en in de accu zit de rest, ik kom rond de 700 gram uit totaal.

mss in de toekomst maar eens naar een hacker A30 kijken, of toch zoon strecker.....

Aj, dat is wel erg zwaar Nando.
124 gram voor een aandrijving.
Wat voor accu's en servo's en de rest ga je gebruiken?
Ik was met mijn 76 gram Strecker motor al redelijk neuslastig.
Mijn accu zit zeker niet helemaal tegen het motorschot aan, wat ik vaak lees.
Ik denk dat je alles zover mogelijk naar achteren moet inbouwen.
Ik zou als ik jou was lekker doorsparen voor zo'n Strecker.
1 van de redenen dat zo'n kistje zo goed vliegt is omdat hij erg licht is.
Heb je de vleugels als aan de romp gelijmt?

Had ik niet gedaan Nando!, je hebt al problemen met vervoeren op je scooter. Als je hem dan uitmekaar kan halen is de kans groot dat hij wel heelhuids op het veld kan komen. Anders zal het niet goed aflopen ben ik bang :-(

Didier zei:
Heb je de vleugels als aan de romp gelijmt?
Nog niet, maar ik he nog wel een paar gram voor de lijm gerekend.

Zwaartepunt komt nog wel uit, ik kan hem makkelijk op 10cm krijgen.(en daarvoor)
Ik denk ook dat ik ga sparen voor een nieuw motortje maar tot dan zal ik het echt hiermee doen.
hij is al geplaatst en zit er wel erg mooi in, ik zal even alles op een rij zetten van de setup.

124 gram, Mega 16-15-3 met mp-jet 1:3,3 vertraging (en connectors)
160 gram, kokam 3s1p 2000mah (en connectors)
40 gram, CC45 (en connectors)
27,2 gram, 4x Waypoint W68BB
9 gram, Jeti rex5

360,2 gram ex het vliegtuig wat volgens de verpakking op 335 zit dus 695 gram zonder lijm, servo verlengdraaden (lakdraad)

Dus waarschijnlijk zelfs iets boven de 700, ik zal alvast beginnen met sparen, en een paar dingen in de verkoop zetten :oops:

@ijsbrand, waar heb je het over?? ik heb niet gezechtd dat ik de vleugels demontabel ga maken. En dat ga ik ook niet doen.
Dit kistje isjuist zo leuk/makkelijk omdat je er niks aan hoeft te doen om er mee te vliegen, en het vervoer gaat me wel lukken.

OK, dan heb ik niks gezegt ;)
Suc6 met de bouw verder, warneer wil je hem gaan maiden?

Hoi Nando.
Dat is mooi dat je de vleugels nog niet hebt gelijmt.
Alhoewel er over de Fliton Prodigy weinig fouts over valt te vertellen, toch 1 ding.
Ik heb het wel een aantal keer gelezen op RC groups dat de vleugels van de Fliton toestellen in het algemeen wel eens kunnen breken na een harde snap of blender.
Vaak breekt hij na de 2e rib, precies waar de carbon ligger ophoudt.
Bij de Prodigy zie ik toch een kleine "laser cut" fout.
Ze hebben in de hele hoofdligger "verlichtingsgaten" uitgelaserd.
Allemaal netjes met een radius.
Echter na de tweede rib, waar dus ook de ligger ophoudt, hebben ze het daar haaks weggelaserd.
Dit is een prachtig voorbeeld hoe je in je constructie een breekpunt inbouwt.
Ik heb in de bovenste ligger, via het servo gat, een balsa opvulstukje gelijmt (wel een gepriegel, maar het is te doen).
Tevens heb ik plat carbon genomen, die ook wordt gebruikt bij de shockflyers en afgezaagd tot halverwege 2e en derde rib.
Onderste ligger hoef je geen opvulstukje te lijmen aangezien de onderzijde van de vleugel iets V-stelling heeft en het carbon tegen het hout komt te liggen.
Of dit nu een constructie foutje of met voorbedachte is ingebouwd???
Ik weet het niet....

Overigens kan ik weer geen foto plaatsen hiervan.
Modelupload ligt eruit. :roll:
Robbert, ik vindt het een prachtig forum en ik vindt het leuk dat je allerlei nieuwe gadgets en features verzindt, maar eigenlijk zie ik het liefst dat we een "normale" foto upload krijgen, wat gebruikelijk is op andere forums. :D

Hallo Didier ,
Heb naar aanleiding van je verslag van de Prodigy er ook een bestelt.
Ziet er goed uit dat kistje , zag bij Fliton ook de nieuwe Rouge 3D is dat wat ? (ziet er ook goed uit)
Heb nog een Axi 2212/20 en een 2808/24 , welke zal het best bij de Prodigy passen ?

Pdk

Back